Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 105 / Bezoekers Vandaag: 5214
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 670
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Koploper en Raptor (technische vraag)
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

WouterL

Netherlands
75 berichten

Geplaatst - 01 mrt 2014 :  16:05:50  Toon profiel  Bezoek de homepagina van WouterL  Reageer met citaat
Beste mensen,

Is er een reden waarom Koploper niet samenwerkt met Raptor-P50X?
Zie http://www.raptor-forum.nl/index.php?topic=358.msg1435#msg1435

Met vriendelijke groet,

Wouter Looman

Märklin, k-rails, Koploper, Raptor, Edits, Littfinski: de baan is in de afbouwfase!

remunj

Netherlands
1087 Posts

Geplaatst - 01 mrt 2014 :  16:56:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Misschien omdat Paul al een tijdje geleden gestopt is om nieuwe centrales toe te voegen.
quote:
· Echter als er nieuwe centrales bijkomen met nieuwe protocollen zal dat wel een probleem zijn. Ook als van een reeds ondersteunde centrale wijzigingen in de communicatie in een nieuwe softwareversie worden ingebouwd, kan dit een probleem worden.
Nieuwe centrales worden niet meer ingebouwd en een nieuwe versie van bestaande centrale wordt ook niet meer aangepast.

Gr.
Eric
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 01 mrt 2014 :  18:01:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Of omdat de raptor niet geheel werkt volgens de specificaties? Wie zal het zeggen; ik in ieder geval niet.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 01 mrt 2014 :  21:40:24  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Wat ik wel zie daar is een heleboel onzin, over baudrates e.d.

Verder denk ik dat koploper de Raptor niet als central herkent, verder is het absoluut niet belangrijk, wil je met p50x werken koop dan gewoon een IB/TC of Tams.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

teunstreinen

Netherlands
17 Posts

Geplaatst - 02 mrt 2014 :  20:23:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Vraag aan Wouter Looman

Waarom stel je die vraag?
Je hebt toch een Raptor werkend met Koploper?

Je krijgt nu allemaal reacties die gissen naar de waarheid!

Volgens mij heb jij de Raptor met een P50X protocol, dat samenwerkt met koploper via de interface.
Overigens kan via de zelfde configuratie de Raptor werken met andere software, zoals Itrain.

Groeten van teunis


Bewerkt door teunstreinen op 03 mrt 2014 09:16:41
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 02 mrt 2014 :  23:09:02  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo,

gelukkig zijn er ook nog tevreden koploper rijders, ondanks dat ik een aantal andere programma's ook denk te begrijpen en van velen licenties heb, beweegt en rijdt er op mijn eigen treinbaan meer met koploper op goederensporen met bijzondere treinbewegingen etc. dan met andere programmatuur,

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded.
Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

Bewerkt door Wissels op 02 mrt 2014 23:10:20
Ga naar bovenaan de pagina

WouterL

Netherlands
75 Posts

Geplaatst - 03 mrt 2014 :  10:35:00  Toon profiel  Bezoek de homepagina van WouterL  Reageer met citaat
Heren, heren, wat een polemiek!

Ik zal mij snel verantwoorden voor mijn impertinente vraag. Op Rail 2014 zag ik bij de Raptor-stand de chef van dienst zijn treinen aansturen met een tablet. Dat leek mij ook wel een aardige moderniteit, dus vroeg ik of dat bij mij thuis ook kon; ik heb dezelfde centrale als daar werd ingezet, in combinatie met Koploper. Koploper voor het aansturen en Raptor als interface, vooral om handmatig in te grijpen als er iets mis gaat op de baan.

Het antwoord was dat dat helaas niet mogelijk was met mijn configuratie. Aangezien ik de ballen verstand heb van techniek, dacht ik wellicht op het Koploperforum iemand zou treffen die de Raptor-P50X wel werkend heeft met Koploper 8.2.

Omdat 'waarom'-vragen gemakkelijk weerstand kunnen oproepen, zal ik de vraag anders formuleren: "Heeft iemand Koploper samenwerkend met Raptor-P50X en zo ja hoe doet hij/zij dat?"

Groet, Wouter

Een tevreden gebruiker van Koploper met Raptor / Raptor met Koploper (en omgekeerd)
Ga naar bovenaan de pagina

teunstreinen

Netherlands
17 Posts

Geplaatst - 03 mrt 2014 :  10:43:03  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door PaHaSOFT

Of omdat de raptor niet geheel werkt volgens de specificaties? Wie zal het zeggen; ik in ieder geval niet.

Mvg,
Paul.



Of dat Koploper niet (meer) volledig is.

teunis
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina