Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 134 / Bezoekers Vandaag: 192
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 695
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Alternatieve blokken
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Loet

USA
114 berichten

Geplaatst - 28 dec 2013 :  16:43:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo allemaal.

Op mijn baan heb ik een plek waar een trein in een vaste route rijdt. Hij draait een rondje en komt weer terug op hetzelfde spoor. Dat is geen probleem.
Het probleem is dat het begin van het rondje een kapotte wissel is. Het gevolg is dat het rondje de ene keer linksom gereden wordt en de volgende keer rechtsom.
De ene keer is de blokvolgorde 35, 70, 71, 35 en de volgende keer dat de trein langs komt is de blok volgorde 35, 71,70, 35.
Ik krijg het niet voor elkaar om dit vast te leggen in Koploper.
Het begin was dat 70 en 71 een blok was. Het problem wordt dan dat de bezetmelders soms in de verkeerde volgorde bereden worden. Toen heb ik er twee blokken van gemaakt en bij de vaste route gedefinieerd dat de trein rijdt van 35 naar 70 met als alternatieve route 71. Daarna 71 en als volgende blok 35. Dat krijg je een foutmelding dat je niet van 35 via 70 naar 70 kan rijden. En kan je niets saven.

Is er iemand die mij op het geode spoor kan zetten?

Ik heb mijn back-up bijgevoegd voor het geval dat nodig mocht zijn.

Verder iedereen zovast een gelukkig 2014

Groeten

Loet

Download Attachment: kelder4.bck
233,24 KB

Marklin, Ecos, LDT decoders en bezetmelders.
Viesman seinen. Kelder vol plezier

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 28 dec 2013 :  17:18:17  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Loet,

het probleem wordt zeer waarschijnlijk veroorzaakt door de 2 richtingsgroepen die lukraak in jouw database zijn ingevoerd, misschien even help raadplegen waarvoor deze dienen, omdat Nr.1 bij heel veel blokken die niet bij elkaar horen is toegekend.

Blok 70 behoort tot 2 richtingsgroep Nr. 2 zie onderhouden blokken en blok 71 behoort tot 2 richtingsgroep Nr. 1 terwijl beide juist tot dezelfde groep behoren. Ik stel voor om van beide blokken Nr. 3 toe te kennen.

met vriendelijke groet,

Walter





Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded.
Doe wat je zegt, dan lieg je niet.
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 28 dec 2013 :  18:19:20  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Loet,

even je database bijgewerkt, wat schoonheidsfoutjes betreft de melding blok 1 en 2 gecorrigeerd, op de een of andere manier hoorde de lijn ook bij blok 7, en wat wissels geactiveerd in het deel van je actieve database.

ik hoop dat je er wat mee kan (en doet),

Beste wensen voor 2014.

met vriendelijke groet,

Walter



Download Attachment: 2013122816406.bck
236,79 KB

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded.
Doe wat je zegt, dan lieg je niet.
Ga naar bovenaan de pagina

Loet

USA
114 Posts

Geplaatst - 28 dec 2013 :  23:05:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Walter

Bedankt voor de hulp. Ik heb de twee richtingsgroep veranderd en de nieuwe database geladen. Dat ziet er beter uit.

Het veranderen van de twee richtings groepen hielp. Ik heb ook blok 71 kompleet overgeslagen in het benoemen in de vaste route. Dit blok staat nu alleen vermeld als alternatief blok.

Groeten

Loet

Marklin, Ecos, LDT decoders en bezetmelders.
Viesman seinen. Kelder vol plezier
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina