Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 351 / Bezoekers Vandaag: 2784
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 699
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Ophalen wagons
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Roadman

137 berichten

Geplaatst - 27 dec 2013 :  16:07:09  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Roadman  Reageer met citaat
Goedemiddag,

Het volgende doet zich bij mij voor; wellicht dat een van de mede gebruikers een oplossing heeft.

De situatie; een klein kopstation. Een stoomlok met 2 rijtuigen, waarin verlichting brand, komt aan via een vaste treinroute. De lok ontkoppeld en loopt om. Gaat perfekt. De lengte wordt in het betreffende gegevensblok opgeslagen bij het kopje " Tijdelijk in/uit blok". Geen probleem nog.

Nadat de lok is omgelopen en weer wil aankoppelen gaat het fout. Hij kan het blok, waar de rijtuigen staan, niet in omdat hij dit blok bezet geeft. En wel omdat de verlichting van de rijtuigen brand. Uiteraard is in dit blok bij "Tijdelijk in/uit blok" ingevuld dat de lengte weer moet worden opgehaald.

Doe ik dezelfde excercitie met wagons/rijtuigen waarin geen verlichting brand, dan is er geen enkel probleem en werkt het probleemloos. De vraag is dus; werkt deze optie alleen met "ongedetecteerde rijtuigen/wagons" of is er een andere optie voor deze omloopaktie met gedetecteerde rijtuigen/wagons.

Ik hoor het graag van mijn mede forummers.

Bedankt vast.

Fred.





Digitaal N-spoor/tijdperk III en IV/Duitsland/IB+Power 3 Boosters/Koploper. Digitaalrijden is verslavend !!

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 27 dec 2013 :  16:30:17  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Fred,

je moet een vinkje zetten in het blok waar de wagons achtergebleven zijn, "inrijden bij bezetmelding" en je probleem is opgelost,

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded.
Doe wat je zegt, dan lieg je niet.
Ga naar bovenaan de pagina

Roadman

137 Posts

Geplaatst - 27 dec 2013 :  16:47:23  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Roadman  Reageer met citaat
Hallo Walter.

Ga het proberen en laat, uiteraard, de uitkomst weten voor de medeforummers die hier tegen aan lopen.

Bedankt vast.
Fred.

Digitaal N-spoor/tijdperk III en IV/Duitsland/IB+Power 3 Boosters/Koploper. Digitaalrijden is verslavend !!
Ga naar bovenaan de pagina

Roadman

137 Posts

Geplaatst - 27 dec 2013 :  20:15:07  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Roadman  Reageer met citaat
Dat was de oplossing, ook in dit geval Walter.

Bedankt maar weer.

Groetjes,
Fred

Digitaal N-spoor/tijdperk III en IV/Duitsland/IB+Power 3 Boosters/Koploper. Digitaalrijden is verslavend !!
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 27 dec 2013 :  20:51:53  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Fred,

graag gedaan, en mooi dat het opgelost is.

Het vinkje moest dus in de vaste route, dat was ik vergeten te vermelden, gelukkig had je het zelf al gevonden,

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded.
Doe wat je zegt, dan lieg je niet.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina