Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 181 / Bezoekers Vandaag: 2053
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 808
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 kopieren/plakken loc functies uitgebreid
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

acb

Netherlands
70 berichten

Geplaatst - 23 dec 2013 :  22:25:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Waarom werkt het kopieren en plakken van de uitgebreide locomotief functies niet?
Ik heb verschillende uitgebreide functies ingesteld voor een locomotief in één blok. Deze functies wil ik in meerdere blokken toepassen. Dus zou'k zeggen, dat kopieren/plakken de geijkte manier is. Echter dat werkt niet... gek. Het ligt voor de hand om te veronderstellen dat je per locomotief functies (dus álle uitgebreide functies) kunt kopieren/plakken naar een ander blok, maar uit de toelichting begrijp ik dat dat sowieso niet kan, maar slechts per functie-kolom. Wat dan weer niet werkt bij mij... Het is nl. ondoenlijk om al die uitgebreide functies per kolom per regel in bedoelde blokken opnieuw in te geven.
Zou er toch niet een oplossing zijn?

M.vr.gr.
Jan Heine Blaauw (acb)
Heerenveen

Systeem: Märklin, CS1 Reloaded 3.4.2, Tams S88, Koploper, C-rail, HSI-88

phdirk

Netherlands
2533 Posts

Geplaatst - 24 dec 2013 :  16:17:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Jan Heine,

Voor zover ik weet is het invoeren van uitgebreide functies in verschillende blokken in Koploper echt puur handwerk. Dat wordt er eens rustig voor gaan zitten en alle functies netjes handmatig overzetten.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

acb

Netherlands
70 Posts

Geplaatst - 24 dec 2013 :  16:58:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt Dirk,

Nu begrijp ik het. Je kunt slechts kopieren en plakken bínnen het zelfde "blok", van de ene kolom naar de andere, en NIET naar een ander letterlijk blok. De omschrijving is een beetje verneukeratief, want het gaat niet om de échte blokken, maar om de "blokjes" in de kolom; rijen dus.....
Dat is jammer, want, je zegt het al, het is monnikenwerk om dezelfde functies in meerder blokken (wat heel logisch is, nl. bijv. in de stationssporen) handmatig in te voeren.
Groet,

M.vr.gr.
Jan Heine Blaauw (acb)
Heerenveen

Systeem: Märklin, CS1 Reloaded 3.4.2, Tams S88, Koploper, C-rail, HSI-88
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 24 dec 2013 :  18:06:12  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Jan Heine,

heb je al eens naar de optie "Soorten functies locomotief" gekeken onder onderhouden, misschien kan je hier iets mee.

Geluiden / verlichting / rookgeneratoren kan je bv. in aanvullende blokgegevens uitzetten.

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded.
Doe wat je zegt, dan lieg je niet.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina