Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 75 / Bezoekers Vandaag: 1208
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 621
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Betekenis export velden
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

treinbert

Netherlands
15 berichten

Geplaatst - 21 jul 2013 :  11:28:01  Toon profiel  Bezoek de homepagina van treinbert  Reageer met citaat
Ik probeer te ontcijferen wat de betekenis is van de diverse velden, die je krijgt na een export van de locomotieven.
Wellicht S dit al ergens besproken, maar ik kan het niet vinden.

Groet,

Bert,

3-rail en besturing met alles wat mogelijk is. (ECoS, Intellibox, 6021 en Loconet)

remunj

Netherlands
1087 Posts

Geplaatst - 21 jul 2013 :  12:18:21  Toon profiel  Reageer met citaat
En waarom zou je dat willen weten?
Is bedoeld om later weer in te kunnen lezen in je/andere database.
Wat de velden betekenen is dus van geen belang voor de gebruiker.

Gr. Eric
Ga naar bovenaan de pagina

treinbert

Netherlands
15 Posts

Geplaatst - 21 jul 2013 :  12:56:31  Toon profiel  Bezoek de homepagina van treinbert  Reageer met citaat
Ik wil de gegevens in een database en eventuele andere programma's gebruiken.

Groet,

Bert,

3-rail en besturing met alles wat mogelijk is. (ECoS, Intellibox, 6021 en Loconet)
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 21 jul 2013 :  16:29:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Volgens mij richting RocRail als ik de link goed leg.
Van mij krijg je deze gegevens niet en er is ook geen garantie dat die gegevens gelijk blijven na een upgrade/aanpassing van Koploper!!

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

treinbert

Netherlands
15 Posts

Geplaatst - 22 jul 2013 :  23:30:39  Toon profiel  Bezoek de homepagina van treinbert  Reageer met citaat
Hoi Paul,

Van jouw standpunt begrijp ik het volkomen, maar ik probeer een universeel programma op te zetten voor uitwisseling tussen de diverse treinbesturingsprogramma's en eventuele databases. Ik be al een heel eind op weg, maar dan zal ik het verder met reverse engineering moeten doen.

Het gaat dus ook om import vanuit RocRail en iTrain naar KopLoper toe, maar natuurlijk ook er vanaf. Als ik tijd heb, wil ik ook WinDigiPet, TrainController, etc, eraan toevoegen.

Vooral op diverse clubs wil men nog weleens met andere programma's rijden, dan de leden thuis, dus kan dit handig zijn.

Groet,
Bert

P.S. Ik bedoel trouwens niet, dat ik aangrijp op de dba file van Koploper zelf , maar alleen de export/import file, waarvoor een faciliteit nu al in KopLoper zit.

Bert,

3-rail en besturing met alles wat mogelijk is. (ECoS, Intellibox, 6021 en Loconet)
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina