Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 234 / Bezoekers Vandaag: 1892
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Klok 2 databases
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Sunbeamtech

59 berichten

Geplaatst - 02 jun 2013 :  13:19:11  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Sunbeamtech  Reageer met citaat
Hoi,

Is het, op welke manier dan ook, mogelijk de klok tussen 2 databases in sync te houden? Wij hebben n.l. een trein en autodatabase waarvan we de modeltijd exact hetzelfde willen hebben ivm dienstregeling, acties etc.

Dank u!
Groeten namens msv de Drijfstang,
Gerard

Sunbeamtech

59 Posts

Geplaatst - 25 jun 2013 :  21:29:26  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Sunbeamtech  Reageer met citaat
Goedenavond,

Iemand een oplossing voor dit vraagstuk?

Groet,

Gerard
Ga naar bovenaan de pagina

michel-zeeland

Netherlands
20 Posts

Geplaatst - 28 jun 2013 :  15:25:04  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Gerard,

volgens mij loopt de klok niet buiten de database om. Met andere woorden, de (model)klok hoort bij 1 database en wordt niet overgedragen aan de andere.

Is het geen mogelijkheid om bijvoorbeeld in 1 database een actie (bijvoorbeeld een wisselcommando) te zetten (op basis van tijd), en deze in de andere op basis van waar/niet-waar binnen te halen.

Stel het is 6.00 uur in database A, je zet wisselcommando AA of maakt een uitgang (relais?)op je baan hoog. Database B leest deze uitgang (via een bezetmelding) en voert zijn actie uit. Dit is wel een erg omslachtige manier, maar zo hebben wij op onze club ook bepaalde zaken moeten regelen.

Vandaar ook mijn andere draadje over de Fast Clock.

succes met de verdere uitbouw,

groeten,
Michel
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina