Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 139 / Bezoekers Vandaag: 12503
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Loc stopt niet op draaischijf.
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

carel richters

Netherlands
348 berichten

Geplaatst - 14 mei 2013 :  17:35:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo allemaal,
Sinds kort heb ik een Roco draaischijf met een Littfinski decoder, die tot mijn grote verwondering na alles wat ik er op diverse forums over gelezen had, eenvoudig te installeren en te programmeren was. Ook met KL kreeg ik hem in een keer goed aan de praat, totdat ik hem in het automatisch rijden opnam. Want hoe en wat ik ook probeerde, een loc stopt niet op de draaischijf. In de Help staat, dat de loc altijd zonder aanvullende maatregelen stopt op de draaischijf, maar dat afhankelijk van de plaats van de inrijmelder voor het blok van de draaischijf het default doorrijden moet worden bijgesteld. Welke afstand ik ook instel, van 0 tot bij wijze van spreken een oneindig aantal cm, een loc stopt niet. Ook als ik er een virtuele stopmelder voor dat blok bij maak met bijvoorbeeld een afstand van 1 cm, dan stopt de loc niet.

In de testmode gaat alles goed, dan stopt de loc met een automatische stop, de draaischijf draait 180 graden, of minder alnaargelang nodig en de loc vervolgt zijn weg. Of de loc verlaat de draaischijf achteruit alnaargelang ingesteld. Het enige probleem is, dat een loc in werkelijkheid niet stopt op de draaischijf. Al het andere gaat goed. Ik kan dat controleren door in de blokeigenschappen van het blok van de draaischijf uitsluitend een inrijmelder op te nemen, dan kan ik hem met de hand tegen houden en stopt hij na ca 20 seconden ongeacht welk aantal cm default doorrijden ook. Dan voert de draaischijf vervolgens zijn geplande draai uit en vervolgt de loc zijn weg.

Ik krijg het wel voor elkaar om in het voorgaande blok met een virtuele stopmelder een loc x centimeter te laten doorrijden en de draaischijf handmatig te laten draaien. In dat geval stopt de loc vrijwel op de mm nauwkeurig op de draaischijf, maar dat vind ik de bedoeling niet. Hij moet stoppen op de draaischijf, zoals in de Help vermeld, waarna de draaischijf de ingestelde draai moet maken en de loc daarna zijn weg vervolgen.

Wie kan mij aangeven wat de oorzaak van dat niet stoppen kan zijn?

Mvrgr
Carel

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 14 mei 2013 :  18:20:52  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Carel,

De brug van de draaischijf heeft een melder? Dat is namelijk je stopmelder. En gebruik een echte melder geen virtuele.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

carel richters

Netherlands
348 Posts

Geplaatst - 14 mei 2013 :  19:25:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Nogmaals hallo Wim,
Waar zou die melder moeten zitten? Een geisoleerde of niet met de massa verbonden rail? En hoe sluit ik dat aan? Moet ik de hele boel weer afbreken om een draad weg te werken? Ik hoop het niet. Maar zo op het oog zie ik niets wat als zodanig dienst kan doen.
Dat ik hier geen virtuele melder moet gebruiken ben ik inmiddels ook wel achter.

Mvrgr
Carel
Ga naar bovenaan de pagina

remunj

Netherlands
1087 Posts

Geplaatst - 14 mei 2013 :  20:39:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Als je de ldt handleiding even wat aandachtiger leest zul je zien dat deze een terugmeld mogelijkheid heeft die je op een terugmelder kunt aansluiten. Zie hoofdstuk 7 van de handleiding. Hoef je niks voor af te breken. Gewoon doen wat er staat. En je kunt ook kijken bij de aansluitvoorbeelden.
Uiteraard moet je wel de gehele "ombouw" van je draaischijf goed uitgevoerd hebben (hoofdstuk 3).
Heb dit pas bij een vriend ook gedaan en daar werkt dit prima.

Gr.
Eric
Ga naar bovenaan de pagina

carel richters

Netherlands
348 Posts

Geplaatst - 15 mei 2013 :  12:11:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Eric,
Ik heb die voorbeelden wel gezien en bestudeerd, maar de S88 modules, die daarin worden gebruikt zijn totaal verschillend van de S88 modules van Viessmann, die ik gebruik, en daardoor kom ik daar niet uit.
Als jij of iemand anders me kan vertellen, hoe ik de S88 van Viessmann moet aansluiten, houd ik me daarvoor aanbevolen en zal ik dit graag proberen in de hoop dat dit wel lukt.

Mvrgr
Carel

P.S.
Ik heb een werkend voorbeeld gezien met veen virtuele stopmelder voor het blok van de draaischijf en daarom had ik hoop, dat dit bij mij ook zou lukken. Helaas is dat niet het geval.
Ga naar bovenaan de pagina

remunj

Netherlands
1087 Posts

Geplaatst - 15 mei 2013 :  12:39:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Carel, zie je probleem niet zo.
Je viessmann S88 modules hebben toch ook ingangen om terugmeldingen door te geven. Op 1 daarvan sluit je de terrugmelding van de TT-DEC aan vergelijkbaar met de gegeven voorbeelden. Of dat signaal nu naar een terugmelder van Jantje , Pietje of Klaasje gaat maakt toch niet uit. Gaat erom dat het signaal aan je centrale doorgegeven wordt.

Misschien ook nog handig als je even laat weten welke modules jij dan gebruikt.

Gr.
Eric
Ga naar bovenaan de pagina

carel richters

Netherlands
348 Posts

Geplaatst - 15 mei 2013 :  14:12:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Eric, ik gebruik de Viessmann 5217. Deze heeft 2 maal 8 bussen (ingangen). Normaal sluit ik elke bus aan op een geïsoleerd stukje rail. Ik heb een drie rail wisselstroombaan en heb de Roco draaischijf daaraan aangepast. Als ik de voorbeelden bekijk, zie ik hele andere aansluitingen. In de eerste plaats zie ik een module met 8 maal 3 ingangen. Voor zover ik het kan bekijken zijn de voorbeelden gericht op gelijkstroom.

Naar mijn mening zou ik de draaischijf weer moeten uitbouwen en openmaken om te zien, hoe de beide rails zijn aangesloten, een daarvan losmaken en aansluiten op de S88 module. Dat zou moeten werken, maar daar zie ik nogal tegen op, omdat ik alles net aangesloten heb en alles nu goed werkt. Bovendien ben ik er dan nog niet zeker van, of het dan in KL goed werkt. Want waarom werkt die oplossing met een virtuele stopmelder elders wel goed en bij mij niet. Als dat hier ook het geval is, heb ik alle werk voor niets gedaan en functioneert het nog niet.

Uit de beschrijving van de Help uit KL lees Ik eigenlijk, dat het stoppen met 1 bezetmelder vlak voor de draaischijf zou moeten werken. Ik heb de indruk dat daarvoor het aantal cm doorrijden is bedoeld. Maar ook daarbij merk ik, dat een loc wel stopt, maar veel verder dan met het aantal cm is opgegeven en ook alleen met "rijden volgens bestemming" en ook dan stopt een loc in het geheel niet bij volledig automatisch rijden. Daarom vrees ik, dat als ik alles uit elkaar heb gehaald, aangepast en weer opgebouwd, ik nog even ver ben.
Als het inderdaad niet anders kan, zal het wel moeten, maar als er een andere oplossing is, geef ik daaraan de voorkeur. Misschien kan jij me duidelijk maken, dat die andere oplossing er is, maar op dit moment zie ik hem nog niet.

In concreto is mijn probleem met die voorbeelden: wat moet ik waar aansluiten ingeval van wisselstroom. Dat zie ik niet in die voorbeelden.

Mvrgr
Carel
Ga naar bovenaan de pagina

bellejt

Belgium
454 Posts

Geplaatst - 15 mei 2013 :  16:30:12  Toon profiel  Reageer met citaat
mss is dit wat : http://wiki.rocrail.net/doku.php?id=tt-roco-nl&DokuWiki=



greetings,groetjes,salutations,Johnny T
Koploper-ECOS2 + 3 boosters ESU 8 Amp - PC P4 - decoders Viessman
Ga naar bovenaan de pagina

remunj

Netherlands
1087 Posts

Geplaatst - 15 mei 2013 :  16:50:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Carel nogmaals, ik begrijp je probleem nog niet helemaal.

Je brugspoor is gewoon een stukje geisoleerd spoor wat je op dezelfde manier aansluit op een van die 2x8 aansluitingen als je andere stukjes spoor.
Het enige verschil is dat je dat signaal niet direct van de brug zelf aftakt maar vanaf de TT-DEC decoder print (helemaal rechtsonder gemerkt Ruckmelding/Feedback). Lijkt me toch voor zich spreken wat daarvan de werking is.
En uiteraard zorgen dat de jumper op de decodrprint en de schakelaars op de draaischijf allemaal juist ingesteld staan.

Heb ook geen idee waar je dat voorbeeld ziet met 8x3 ingangen.
Zit je wel bij de juiste documenten te kijken?

En trouwens bij digitaal spreken we niet meer van gelijkstroom of wisselstroom maar over 2-rail of 3-rail digitaal. Een wezenlijk verschil

Gr.
Eric
Ga naar bovenaan de pagina

carel richters

Netherlands
348 Posts

Geplaatst - 15 mei 2013 :  19:44:01  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Eric ,
Misschien zonder je er zelf van bewust te zijn, heb je me nu wel de informatie verschaft, die ik nodig had. Als je het weet is het zoals alles simpel. Alleen ik dacht het signaal rechtstreeks van de brug te moeten aftakken zonder me ervan bewust te zijn, dat op de decoder hiervoor een aansluiting zit. Uit jouw laatste verhaal is me dat duidelijk geworden. Omdat ik de decoder bij het aansluiten van de brug op een niet zichtbare plaats heb bevestigd en terugmelding toen nog niet aan de orde was, heb ik deze toen niet meer nauwkeurig bekeken. Nu moest ik het doen met een plaatje in mijn iPad en daarop heb ik dat niet kunnen onderscheiden. Nu het zo eenvoudig is, ga ik er mee aan de slag. Je leest het resultaat nog wel.
In ieder geval bedankt.

Mvrgr
Carel
Ga naar bovenaan de pagina

remunj

Netherlands
1087 Posts

Geplaatst - 15 mei 2013 :  20:50:35  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door carel richters

Misschien zonder je er zelf van bewust te zijn, heb je me nu wel de informatie verschaft, die ik nodig had.

Was niet zo heel onbewust hoor.
Zie ook mijn berichtje van 14 mei 20.39. Schreef ik het ook en nogmaals in mijn vorige bericht

Succes.
We horen het wel hoe het afgelopen is.
Lees het wel na mijn vakantie.

Gr.
Eric
Ga naar bovenaan de pagina

carel richters

Netherlands
348 Posts

Geplaatst - 15 mei 2013 :  23:52:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Eric,
Ik heb de terugmeld aansluiting van de decoder verbonden met een bus van een S88 module. Als ik daarna een van de rails ( om beurten om te kijken welke geïsoleerd is) doorverbind met een niet geïsoleerde rail, dan zou ik volgens jouw verhaal een bezetmelding moeten krijgen. Helaas, er gebeurt niets. Overeenkomstig de handleiding is de jumper gestoken en staat de schakelaar op wisselstroom. Zou dit niet het geval zijn, dan functioneert de draaischijf in het geheel niet in het digitale drierail bedrijf en behoudens het niet stoppen van een loc op de draaischijf in het automatische bedrijf functioneert de draaischijf uitstekend.

Verder heb ik nog getest, hoe een loc zich nu gedraagt. Ook dat is exact hetzelfde als voorheen: stopt niet bij volledig automatisch rijden en stopt wel, maar veel en veel te laat - zelfs als de afstand doorrijden op 0 cm is gesteld - bij " Rijden volgens bestemming" .

Dus hoe het zit, weet ik niet, maar wat ik nu gedaan heb, werkt niet. Misschien doe ik het fout en moet het toch anders, maar ik weet niet hoe. In de voorbeelden van de handleiding zie ik geen enkel voorbeeld met een s88 module, zoals van Viessmann en Maerklin. Alleen een aantal voorbeelden met andere s88 modules, die ik niet herken.
Ik bedoel de voorbeelden 7.4 en 7.5. Deze worden specifiek als s88 terugmelders vermeld. Maar qua aansluiting zie ik geen overeenkomst met die van Viessmann en Maerklin.

Ik dacht het "licht" te hebben gezien, maar kennelijk is dat toch niet zo.

Mvrgr
Carel
Ga naar bovenaan de pagina

remunj

Netherlands
1087 Posts

Geplaatst - 16 mei 2013 :  08:56:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi carel,

Toch nog even tijd om te reageren.
Jammer dat het nog niet werkt. Zou volgens Bartjens zo moeten kunnen werken. Je hebt het precies zo aangesloten als getekend (met weerstand en diode)?.
Misschien dat het 3-rail verhaal toch net wat anders werkt maar dat haal ik niet uit de handleiding.
De draaischijf die ik aan de praat heb gekregen was een 2-rail met stroomdetectie endat werkte feilloos via het terugmeld contact op de TT-DEC.

Ben niet goed thuis in de S88 wereld maar het maakt mijns inziens niet veel uit wat voor merk je gbruikt.
Je stopt er een signaal in en de bus geeft dat door aan de centrale. Meer is het in wezen niet.
Of er dan LDT, Uhlenbrock of whatever op staat doet er niet veel toe.

Misschien dat er nog 3-railers hier zijn die je verder kunnen helpen.
Mijn denkertjes is een beetje op.

Gr.
Eric
Ga naar bovenaan de pagina

carel richters

Netherlands
348 Posts

Geplaatst - 16 mei 2013 :  10:23:14  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Eric,
In ieder geval bedankt voor het meedenken. Ik ga nu met vakantie en ga er na mijn vakantie wel weer eens mee aan de slag. Misschien zijn er dan 3 rail rijders, die van de hoed en de rand weten.
Overigens begrijp ik nu - maar dat is wat anders - waar je "nickname" vandaan komt. Als voormalig inwoner van Limburg had ik dat eerder moeten begrijpen.

Ik heb ook de link van Johny T nog bekeken, maar daar word ik niet veel wijzer van.

Mvrgr
Carel

Bewerkt door carel richters op 16 mei 2013 10:55:29
Ga naar bovenaan de pagina

remunj

Netherlands
1087 Posts

Geplaatst - 16 mei 2013 :  12:33:45  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door carel richters

Overigens begrijp ik nu - maar dat is wat anders - waar je "nickname" vandaan komt. Als voormalig inwoner van Limburg had ik dat eerder moeten begrijpen.



Ben dan wel import maar vond het welke een aardige.

Gr.
Eric
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 16 mei 2013 :  13:37:23  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Eric Carel,

De s88-Bus heeft er helemaal niets mee te maken, de aansluiting vanaf de LDT=TT gaat rechtstreeks zonder weerstand en diode naar een terugmeld aansluiting op de 5217 (s88 kloon).
http://www.ldt-infocenter.com/dokuwiki/_media/de/anschlussbeispiele/page_828.pdf

En voor de RM-88-N lees je gewoon 5217, moeilijker dan dat is het niet.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 16 mei 2013 17:08:31
Ga naar bovenaan de pagina

remunj

Netherlands
1087 Posts

Geplaatst - 16 mei 2013 :  16:19:19  Toon profiel  Reageer met citaat
Misschien dat Carel dan eerst duidelijkheid kan geven welke draaischijf EN welke decoder hij heeft.
Ik ging uit van de TT-DEC-R en daar heb je allen de ruckmelding/feedback aansluiting.
En daar werkt het prima mee op de door mij beschreven methode.

Jij gaat uit van de TT-DEC decoder.
En dan zit het inderdaad anders.

En het S88 verhaal is mij wel aardig duidelijk. Carel nog niet.
Dat het niet uitmaakt welk merk hij heeft heb ik al geprobeerd uit te leggen.

Gr.
Eric
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 16 mei 2013 :  17:31:26  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
In het geval van een TT-DEC-R
http://ldt-infocenter.com/dokuwiki/_media/de/anschlussbeispiele/page_1152.pdf
Dus met stroomdetectie.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 16 mei 2013 17:34:34
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2530 Posts

Geplaatst - 17 mei 2013 :  16:41:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Carel en anderen,

Je schrijft dat je met Viessmanns 5217 terugmelders werkt. Dat zijn contactmelders en geen stroommelders. Ik kan me voorstellen dat het niet werkt als je op een 5217-ingang een stroombezetmelding zet. Mogelijk zit daar het probleem en moet je de bezetmelding van de decoder eerst omzetten naar een contactmelding.
Je geeft ook aan dat je een Roco draaischijf (dus waarschijnlijk met stroomdetectie) gebruikt in een Märklin-omgeving met contactmeldingen. Ik zou eens in die richting zoeken.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

hubertus

Netherlands
1909 Posts

Geplaatst - 17 mei 2013 :  17:27:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Carel,

Ook zonder melder op de brug, moet het functioneren, alleen wat minder betrouwbaar qua stoppen op de brug.
Kun je je database hier neerzetten en van het blok op de draaischijf en de aansluitende sporen en blokken aangeven hoe en welke bezetmelders je fysiek hebt aangesloten bij deze blokken?
Ik vermoed namelijk gewoon een database-probleem.
Ik heb je database van 4 mei bekeken en die vind ik er voor het draaischijfgedeelte tenminste niet logisch uitzien.
En heb je het probleem met iedere loc of alleen specifieke?

Huub
Ga naar bovenaan de pagina

carel richters

Netherlands
348 Posts

Geplaatst - 17 mei 2013 :  22:28:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Heren,
Omdat als gevolg van een externe oorzaak mijn vacantie enige dagen is uitgesteld, gaf mij dat de gelegenheid nog wat te experimenteren. Met alle respect voor ieders mening, kennis en opvatting, maar in de Help van KL staat, dat elke loc stopt in het blok van de draaischijf zonder speciale maatregelen. Paul gaat er vanuit, dat een bezetmelder wordt geplaatst op het aansluitstuk van de draaischijf. Dit betekent, dat het stoppen op de draaischijf geregeld wordt door niet meer dan een bezetmelder. Met default doorrijden kan worden aangegeven, hoeveel centimeter een loc moet doorrijden om op de juiste plaats te stoppen. Maar dan staat er een cryptische opmerking in de Help, althans voor mij: als een bezetmelder verder van de draaischijf wordt geplaatst, dan moet de afstand worden opgegeven in de Blokeigenschappen. Toen ging bij mij de lamp even uit. Allereerst, omdat ik daar nergens een mogelijkheid zag om een afstand vast te leggen en vervolgens omdat wat ik ook probeerde een loc nooit stopte op de draaischijf.

Vervolgens krijg ik allerlei aanwijzingen in dit draadje, die allemaal niet tot het gewenste resultaat leiden. Maar die cryptische opmerking bleef hangen. Wat wordt daarmee bedoeld? Iemand buiten dit circuit attendeerde mij erop, dat hij het stoppen had gerealiseerd met een bezetmelder grenzend aan de draaischijf samen met een virtuele stopmelder. Dit werd mij in dit draadje ontraden en het lukte bij mij ook niet, zij het dat ik de bezetmelder had geplaatst net voor een aansluitstuk.

Gisteren drong het tot me door, dat met het .opgeven van de afstand in de Blokmeigenschappen toch wordt bedoeld een virtuele stopmelder, maar dat kennelijk de afstand tot de draaischijf in mijn geval te kort was. Vervolgens ben ik met de ligging van de bezetmelder gaan experimenteren. Eerst een vrij grote afstand ca 70 cm van de draaischijf. dat leidde al vast tot een veel beter resultaat. De loc (27 cm lang) stopte vrij nauwkeurig op de draaischijf , maar soms een paar millimeter meer en soms een paar millimeter minder. Dat was niet nauwkeurig genoeg, want in beide gevallen kon het gebeuren, dat de loc een opduvel kreeg als de schijf ging draaien en de wielen kortsluiting maakten met de middenrail. Daarna de afstand gehalveerd en nu stopt de loc steeds exact op dezelfde plaats. Daarmee lijkt het probleem opgelost.

Ik dank iedereen, die zijn best heeft gedaan om mij te helpen.

Mvrgru
Carel

Nog even een opmerking van "Limburgers" onder elkaar, al ben ik al even weg uit Limburg. Die terugmeldaansluiting op de Littfinski decoder is bedoeld voor de terugmelding van het draaien en niet voor een bezetmelding. Vandaar ook die benodigde diode en weerstand. Terugmelding en bezetmelding worden in de handleiding door elkaar gebruikt. Dat zorgde bij mij voor de nodige verwarring..
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 17 mei 2013 :  22:40:13  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door carel richters
[brNog even een opmerking van "Limburgers" onder elkaar, al ben ik al even weg uit Limburg. Die terugmeldaansluiting op de Littfinski decoder is bedoeld voor de terugmelding van het draaien en niet voor een bezetmelding.


En daar geloof ik geen barst van, maar laat ook maar. Lijkt mij een probleem wat door draaischijf decoder leverancier opgelost zou kunnen worden, die weet immers hoe of zijn eigen product werkt.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

hubertus

Netherlands
1909 Posts

Geplaatst - 17 mei 2013 :  22:54:12  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door carel richters

Gisteren drong het tot me door, dat met het .opgeven van de afstand in de Blokmeigenschappen toch wordt bedoeld een virtuele stopmelder,


Nee, dat wordt er niet mee bedoeld, maar als het nu werkt zou ik me daar verder niet meer druk om maken.
Je oplossing en vooral de opmerking dat de afstand tot de draaischijf te kort zou zijn, snap ik geen hol van. Hoe dichter de melder bij de draaischijf zit, hoe beter. Maar ook hier geldt, als het nu werkt, verder niet meer druk om maken.

Huub
Ga naar bovenaan de pagina

carel richters

Netherlands
348 Posts

Geplaatst - 18 mei 2013 :  11:24:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Huub,
Ik ben het geheel met je eens, hoe korter de afstand, hoe beter het zou moeten werken. Maar feit is, dat dit bij mij niet gebeurde en nu wel. Ik weet niet, hoe het kan, maar profiteer ervan.

Maar overigens zou ik graag willen weten, wat volgens jou met die opmerking wordt bedoeld. Ik zou niet weten, hoe je een afstand in de blokeigenschappen kunt vastleggen, anders dan met een virtuele bezetmelder.

Mvrgr
Carel
Ga naar bovenaan de pagina

hubertus

Netherlands
1909 Posts

Geplaatst - 26 mei 2013 :  11:28:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik weet niet waar je die opmerking hebt gelezen, maar de draaischijfaansturing zat al in koploper, lang voor de virtuele melders werden ingebouwd. Vandaar dat ik redelijk stellig kan zeggen dat er in ieder geval geen virtuele stopmelder mee wordt bedoeld.
Bij de eigenschappen van de daaischijf kun je een default aantal te rijden cm opgeven, bij aanvulling blokeigenschappen kun je nog wat aangeven bij doorrijden in cm/sec.
Een van deze zal ermee worden bedoeld.

Huub
Ga naar bovenaan de pagina

carel richters

Netherlands
348 Posts

Geplaatst - 27 mei 2013 :  19:51:31  Toon profiel  Reageer met citaat
Huub,
Je zult wel gelijk hebben. Ik zit op dit moment in Frankrijk en kan niets nakijken.
Mvrgr
Carel
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina