Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 164 / Bezoekers Vandaag: 2153
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 514
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 loc stopt direct in blok
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

gardevil

Belgium
42 berichten

Geplaatst - 08 apr 2013 :  16:24:27  Toon profiel  Bezoek de homepagina van gardevil  Reageer met citaat
Heren,

na een tijdje niets meer te hebben kunnen doen aan mijn baan, probeerde ik vandaag nog eens wat te rijden.

Alles liep nog behoorlijk, alleen wanneer een trein blok 16 binnenrijdt, dan stopt deze onmiddellijk (na ongeveer 25 cm in het blok).

Het is niet dat er dan geen spanning meer is, want de lichten blijven branden en wanneer ik manueel (mrdirect) de snelheid aanpas, rijdt de loc opnieuw tot de snelheid terug op nul gezet wordt.

Heb me al suf zitten piekeren, maar kom er niet uit.

Iemand een idee?

alvast bedankt.

Download Attachment: zolderbaan.bck
63,18 KB

Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Bewerkt door gardevil op 08 apr 2013 16:36:07

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 08 apr 2013 :  19:55:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Koploper denkt blijkbaar dat de lok op de stopmelder is.
Kan twee redenen hebben, 1)de bezetmelders zijn verkeerd om ingevuld, maar dan moet er iets veranderd zijn of 2) de isolatie tussen de inrij en de stopmelder is overbrugd door het "leven"van het spoor.

Ik denk aan 1) want ik zie dat de treinen pas leren afremmen op de stopmelder terwijl dit toch bij binnenrijden van het blok moet gebeuren om netjes te zijn.
Bij de blokken voor twee richtingen met drie bezetymelders valt dat niet op in het gedrag. Druk anders even op vraagteken bij invullen bezetmelders in blokken daar staat het uitgelegd...

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

gardevil

Belgium
42 Posts

Geplaatst - 08 apr 2013 :  20:51:33  Toon profiel  Bezoek de homepagina van gardevil  Reageer met citaat
Theo,

bedankt, ik probeer het uit en laat iets weten.

Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 08 apr 2013 :  20:57:43  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Hi,

Het eerste kan natuurlijk niet, dat zal niet tot een noodstop leiden, hooguit tot een spooktrein die zijn weg kwijt is.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Jan Huchshorn

Netherlands
342 Posts

Geplaatst - 08 apr 2013 :  21:03:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Als aanvulling op Theo zijn verhaal:

Bij onderhouden blokken heb je bij "start afrem gemiddelde", het tweede en laatste bezetmeldpunt ingevuld. Aangezien de tweede melder ook de stopmelder is, heeft de trein geen ruimte meer om netjes af te remmen.

Jan
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 08 apr 2013 :  22:07:09  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
En dan zou dit verschijnsel in al zijn blokken moeten voorkomen, want die zijn op dezelfde manier ingevuld.

Mvg

Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

gardevil

Belgium
42 Posts

Geplaatst - 08 apr 2013 :  22:14:29  Toon profiel  Bezoek de homepagina van gardevil  Reageer met citaat
Heren,

bedankt voor de hulp.

Dat van het afremgemiddelde kijk ik nog na, mijn eerste probleem is opgelost, dankzij het meedenken hier.
Ik heb de rails even overlopen en wat bleek? Juist, in blok 16 was ik gewoon vergeten een onderbreking te maken. Stom hé




Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 08 apr 2013 :  23:58:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Dan heb ik zo het idee dat het altijd zo geweest is.

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

gardevil

Belgium
42 Posts

Geplaatst - 09 apr 2013 :  10:30:07  Toon profiel  Bezoek de homepagina van gardevil  Reageer met citaat
Uiteraard,

en ik herinner me dat dat waarschijnlijk de reden was dat het project een tijd heeft stilgelegen. Ik kon toen niet vinden wat er mis was.

Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina