Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 99 / Bezoekers Vandaag: 2311
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 394
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Uitgebreide overweg aansturing.
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Silvester

Netherlands
15 berichten

Geplaatst - 05 mrt 2013 :  18:02:01  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Iedereen,

Sinds vandaag ook "lid" van het koploper forum.
Zelf nog zeer beginnend maar nu al een gevorderd probleem ;-)

Ik heb een zeer simpele pendelbaan met 4 blokken, een station waar het kruisen van treinen mogelijk is en 2 overwegen aan beide zijden van het perron over het dubbele spoor.

Vanaf links naar rechts: "opstelblok 3" standaard naar stationsblok 2 en door naar "opstelblok 4" om vanaf daar weer naar stationsblok 1 terug te komen. De wissels en ook de overwegen hebben een apparte sectie. Ik ben inmiddels zover gekomen met hulp van onder meer Karst, ook geen onbekende op het forum.

Het werkelijke probleem: Als de trein vanaf stationsblok 1 vertrekt naar blok 3 zal hij over de AHOB moeten rijden. Bij het instellen van een rijweg wordt de overweg nu bediend en sluit keurig maar ook het sein dat voor de overweg staat komt gelijk uit de stand stop. Deze moet pas veiligkomen als de bomen gesloten zijn. Nu zou dit moeten kunnen met de uitgebreide overweg aansturing, alleen hoe :-)

Vanaf het moment dat de rijweg wordt ingesteld, duurt het nog 13.2 seconden tot de bomen gesloten zijn en het sein veilig moet komen.

Alvast bedankt!

Groeten Silvester

Bewerkt door Silvester op 06 mrt 2013 16:37:25

Silvester

Netherlands
15 Posts

Geplaatst - 06 mrt 2013 :  13:17:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Inmiddels dit gevonden in de gebruiksaanwijzing:

Vertrekvertraging minimaal .. sec
Om te zorgen dat de trein niet weg rijdt als de overweg nog niet dicht is en om het sein pas later van onveilig af te zetten, kan hier een minimale vertrekvertraging worden ingevuld. De trein zal pas vertrekken na deze vertraging. Ook het eventueel bijbehorende sein zal na deze vertraging van onveilig af gaan.
Deze optie is van toepassing als er een extra voorwaarde (blok van/naar) is opgegeven bij minimaal één serie. Deze vertraging werkt alleen maar bij series waar die extra voorwaarde is opgegeven.



Echter kan ik de uitgebreide aansturing niet invullen.
Bij "Wat dan doen" moet ik wat anders ingeven voordat ik bij de uitgebreide aansturing kom. Echter werkt dan een deel van de overweg niet meer, ook de vertraging die zou moeten optreden blijft uit.
Kan iemand mij hier verder mee helpen?


Gr. Silvester
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 06 mrt 2013 :  14:27:40  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
In die zelfde handleiding, staat een complete beschrijving met voorbeeld hoe je de uitgebreide overweg aansturing moet invullen.
Het begint met het maken van logische en speciale acties.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Silvester

Netherlands
15 Posts

Geplaatst - 06 mrt 2013 :  14:35:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim,

Zou jij voor mij eens kunnen kijken in mijn back-up? Ze staan er al in maar ik krijg het niet voor elkaar. De knop Uitgebreide aansturing blijft ook "donker".

Gr. Silvester
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 06 mrt 2013 :  14:53:44  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Silverster,

Als je bij wat te doen kiest voor Logische Indicatie dan kun je de uitgebreide overweg invullen, moet je wel de rest ook goed invullen, zodat er sprake is van een logische indicatie oftewel een verzameling van logische acties.

Goed het voorbeeld uit de handleiding stap voor stap volgen.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Silvester

Netherlands
15 Posts

Geplaatst - 06 mrt 2013 :  15:50:04  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim,

Ik weet niet eens hoe ik een logische actie moet toevoegen, de handleiding kom ik wat dat betreft niet uit. Het word er ook niet goed in uitgelegd. Vindt het wel prima.

Silvester
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 06 mrt 2013 :  16:16:41  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat




Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Silvester

Netherlands
15 Posts

Geplaatst - 06 mrt 2013 :  16:25:31  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim,

Ik moet de verzameling logische acties maken en dat lukt mij niet.
Het plaatje dat je stuurt zo heb ik het ook al aangepast. Maar omdat ik de verzameling logische acties niet heb werkt er niks ;-)
De AHOB zit in het bezetmeld punt 1.09 als ik dit in de "serie" zet geeft koploper aan dat het maar bezet meld punt is, dat is ook correct maar hij accepteerd het pas vanaf 2 bezetmeld punten.

Silvester

Bewerkt door Silvester op 06 mrt 2013 16:27:44
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 06 mrt 2013 :  16:51:16  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Een verzameling maak je met de AND of met de OR.
Overigens zie ik dat de handleiding niet naar de juiste informatie verwijst.
Dus ik kan me voorstellen dat je er niet uitkomt.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Silvester

Netherlands
15 Posts

Geplaatst - 06 mrt 2013 :  16:56:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik kom er inderdaad niet uit, maar WIJ op het forum wel ;-) Hoop ik
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 06 mrt 2013 :  17:29:29  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Even zoeken op het forum gaf deze http://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=2987&SearchTerms=overweg

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 06 mrt 2013 :  20:53:58  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Silverster,

Waarschijnlijk is dit de oplossing van je situatie.
Misschien dat je nog even moet fine-tunen, maar het geeft je misschien een hint in de richting.

Mvg
Wim.


Download Attachment: donrijp-ahop-wr.zip
10,75 KB

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Silvester

Netherlands
15 Posts

Geplaatst - 12 nov 2013 :  20:48:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Wim,

Inmiddels heeft Karst het voor elkaar gekregen
We hebben getest en een vertraging voor het sluiten van de overweg op 13 seconden gezet. Echter telt koploper vanaf 25 of 24 seconden terug tot het sluiten van de overweg. Heb jij enig idee hoe dit kan en nog beter hoe we toch tot de 13 seconden kunnen komen?

Gr. Silvester

Download Attachment: Dronrijp-ahob-met-speciale-aktie.bck
54,02 KB
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina