Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 210 / Bezoekers Vandaag: 9172
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 tractie samenstellen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

SAN

Netherlands
21 berichten

Geplaatst - 07 feb 2013 :  23:16:16  Toon profiel  Reageer met citaat
Avond,

Ik wens een tweetal loks als tractie duo te laten rijden. Dus de help bekeken en die zegt eenvoudig; open de beide rijwindows (dat lukt inmiddels, bedankt Wim) en dan laat koplopen windows zien met vier tabbladen waaronder het meest rechtse tablad "tractie" met bijbehorende functies. De help vermeld hoe ik dat tabbladbeschikbaar krijg want die ontbreken bij mij volledig.

Wie heeft een suggestie ?

Nico

AdrieE

Netherlands
123 Posts

Geplaatst - 07 feb 2013 :  23:27:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Nico,

Als je de help bij tractierijden dan toch open heb, lees het dan eens rustig door......
Er staat dan toch duidelijk wat je moet doen om ze in tractie te krijgen, bv het drag en drop gebeuren. En ja dan zal dat wat je zoek van zelf voor de dag komen.

Grt A3

Koploper, MRDirect ROCO-multimaus s88XPressNetLI
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 08 feb 2013 :  07:38:14  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Nico,

je moet voor de 2e loc een nieuw rijwindow openen, evt. onder rechter muisknop te vinden. Het rijwindow van de 2e loc sleep je naar het rijwindow van de 1e loc en de 2e locs staan in tractie, pas nu ontstaat het tabblad traktierijden in het rijwindow.

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded.
Doe wat je zegt, dan lieg je niet.
Ga naar bovenaan de pagina

SAN

Netherlands
21 Posts

Geplaatst - 08 feb 2013 :  08:39:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Heren,

Bedankt vast voor het meedenken, ik heb jullie suggesties hier uitgeprobeerd en het lukt hier nu ook. Voor zover ik vast kan stellen MAG en in tractie te brengen trein NIET zijn toegewezen aan een blok. Voor jullie die-hards vanzelfsprekend en voor mij achteraf ook logisch maar in de helpfile staat deze voorwaarde niet vermeld.
In de demobaan heb ik het nu voor elkaar dus nu maar z.s.m. in de life-baan testen.
Nog een vraagje, moeten treinen die in tractie gaan rijden zijn geijkt ? het is natuurlijk logisch dat koploper alleen dan snelheden op elkaar kan afstemmen. Is het zo dat met ongeijkte treinen de sterkste wint ?

Ga naar bovenaan de pagina

remunj

Netherlands
1087 Posts

Geplaatst - 08 feb 2013 :  12:25:28  Toon profiel  Reageer met citaat
Kwestie van goed lezen
Uit de handleiding:
quote:
Als je in multitractie wilt rijden, is het zelfs verplicht om van alle locomotieven die in tractie moeten rijden de snelheid te ijken


Gr.
Eric
Ga naar bovenaan de pagina

SAN

Netherlands
21 Posts

Geplaatst - 08 feb 2013 :  12:39:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Remunj

Als jij het allemaal zo goed weet, geef dan ook even aan waar dat staat ! Die losse flodders vervuilen het forum uitsluitend.


Bewerkt door SAN op 08 feb 2013 12:40:47
Ga naar bovenaan de pagina

remunj

Netherlands
1087 Posts

Geplaatst - 08 feb 2013 :  13:14:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Nou omdat je het zo lief vraagt het staat op blz 324.
Niks geen losse flodder. Gewoon het antwoord op je vraag.

Hoe ik dat gevonden heb?
Gewoon, je opent de handleiding, typt in het zoekvak "tractie" en voila

Of je kijkt gewoon in de inhoudsopgave. Staat het ook netjes in vermeld.

Maar dat wist je zelf ook al want je had de handleiding al doorgelezen en gevonden hoe je de vensters moet openen dus ik snap je probleem niet zo.

Gr.
Eric
Ga naar bovenaan de pagina

SAN

Netherlands
21 Posts

Geplaatst - 08 feb 2013 :  17:40:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Eric,

Bedankt voor je duidelijke aanwijzingen, dat is absoluut de pagina welke ik ook als informatiebron heb gebruikt. Mijn opmerking over de onvermelde voorwaarde heeft betrekking op het niet in tractie kunnen brengen van een reeds aan een blok toegewezen loc. Zoals gezegd voor jullie die-hards vanzelfsprekend en voor mij inmiddels ook logisch.

Voor wat betreft mijn tweede vraag heb je volkomen gelijk dat staat er i.d.d. overduidelijk in. Ik zal de volgende keer wat verder doorlezen !


Nico
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina