Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 122 / Bezoekers Vandaag: 6782
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Wisselprobleem
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Rene

Netherlands
2 berichten

Geplaatst - 27 okt 2006 :  00:18:45  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi, wie kan mij helpen.

ik rij met Fleischmann, IB, Littfinsky wisseldecoders en BMD-16 bezetmelders.

Ik ben net begonnen om mijn baan te digitalieren. Alles werkt goed alleen heb ik het volgende probleem. Als ik een vaste route rij en over bepaalde bezetmelders rij worden bepaalde wissels op de baan omgeschakeld. Deze wissels liggen totaal niet in een wisselstraat of in de route. Ze worden ook niet omgeschakeld in het baanoverzicht. Koplopers ziet deze omzetting dan uiteraard ook niet en loc gaat van de route af en alles loopt vast. Waar zou dit aan kunnen liggen?

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 27 okt 2006 :  06:56:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Rene,

Doe eens het volgende (alleen zin als je of een printer of Excel) op je Pc hebt geinstalleerd:
- Start Koploper
- Zorg dat baanoverzicht het actieve window is
- Klik nu in toolbar op printer of excel icoon
- Selecteer "wat waar gebruikt" en dan onderdeel uitgang functiedecoders

Kijk dan eens bij de output naar de nummers van wissels die ten onrechte worden geschakeld. Staan deze meerdere keren genoemd in de lijst?

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

modelspoor

321 Posts

Geplaatst - 27 okt 2006 :  15:34:56  Toon profiel  Bezoek de homepagina van modelspoor  Reageer met citaat
Ik denk dat er een aantal wisseldecoders op hetzelfde adres staan.

Mvg
Wim.


modelspoor[at]zeelandnet.nl
Ga naar bovenaan de pagina

Rene

Netherlands
2 Posts

Geplaatst - 27 okt 2006 :  18:25:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt voor jullie snelle reactie.

Paul, ik heb die uitdraai gemaakt. Er stonden geen wissels dubbel in, echter wel een aantal seinen die ik aangemaakt had. Deze hadden dezelfde nummers als de probleem wissels. Ik heb deze dus allemaal verwijderd en het probleem is nu opgelost. Ik neem aan dat als ik deze seinen opnieuw aan ga maken ik daar andere nummers voor moet gaan nemen als ik voor de wissels gebruik?

m.v.g. René
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 27 okt 2006 :  18:46:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Rene,

De adressen die voor de wisselaansturing worden gebruikt is GEEN andere range dan die voor de seinen. Dubbele nummers kan dus echt niet en geeft rare effecten.
Seinen/Wissels die nog niet op de baan staan gewoon adres 0 geven. Voor Koploper betekent dit dat er GEEN opdracht wordt verzonden. Meerdere seinen/wissels mogen dus wel op adres 0 staan.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina