Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 189 / Bezoekers Vandaag: 5442
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 670
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Wensen
 Koploper wensen (ontwikkeling is per juli 2012 gestopt)
 Blok-, sein- en wisselnummers
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

lex_vanderloo

Netherlands
4 berichten

Geplaatst - 17 okt 2006 :  10:56:16  Toon profiel  Bezoek de homepagina van lex_vanderloo  Reageer met citaat
Paul,

In het baanoverzicht worden de bloknummers afgebeeld, zoals die voor de "interne administratie" van koploper worden gebruikt.
Sein- en wisselnummers worden niet afgebeeld.
Het zou mooi zijn, als je aan elk blok, sein en wissel een nummer zou kunnen toekennen dat in het baanoverzicht wordt afgebeeld en waarbij je de vrijheid hebt om er bijvoorbeeld ook letters aan toe te voegen zoals dat in het grootbedrijf ook gebeurt. Dat nummer zou alleen een functie hoeven hebben voor de afbeelding in het baanoverzicht.

Als voorbeeld het volgende van station Ede-Wageningen.
Daar zijn de sporen in het station gekenmerkt met "825a" en "825 b". De vrije baan naar Arnhem heeft labels "AJ" en "AW".
De seinen hebben nummers tussen 170 en 196. P-seinen hebben dan vaak een label met een "P" ervoor.
Wissels hebben nummers zoals "177A" en "177B".
Bovendien wordt op een aantal plaatsen een nummer van vier cijfers gebruikt, bijvoorbeeld rond Amsterdam.

Bijgaand een screenshot van de tekening in Koploper.
De grijze blokjes zijn (uiteraard) de Koploper-bloknummers. Hier heb ik hoge nummers gebruikt die lijken op de echte nummers. De letters ontbreken, omdat die niet ingevoerd kunnen worden.
In geel de labels zoals ze in het echt gebruikt worden
In rood de echte wisselnummers
In zwart de seinnummers

In iets technischere termen is het verzoek dus om :
1 de bloknummers ook van letters te kunnen voorzien;
2 datzelfde mogelijk te maken voor de seinen en wissels;
3 de sein- en wisselnummers op het baanoverzicht te kunnen tonen (dus aan of uit te kunnen zetten)



Download Attachment: EdeWageningen.zip
36,34 KB

Lex van der Loo, 2-rail H0, Intellibox, LDT, Viessmann, BMD, Roco, Fleischmann, Lima, Lenz en G, LGB

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 17 okt 2006 :  11:08:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Lex,

Kan ik heel kort op antwoorden: moet ik veel te veel voor omgooien en ga ik dus niet doen.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina