Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 70 / Bezoekers Vandaag: 3941
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 670
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Werkende DB obv optimale lengte
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

KdeB

Netherlands
152 berichten

Geplaatst - 27 okt 2012 :  17:57:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Op mijn baan in opbouw heb ik een schaduwstation met dynamische blokken lengte 4 mtr 10 sporen daar heb ik toch veel ruimte verlies met kortere treinen.
Op de andere poot heb ik een schaduwstation lengte 7 mtr 10 sporen, om het ruimte verlies tegen te gaan heb ik een test database gemaakt obv optimale lengte. In testmode werkt het goed, dus voor geintresseerden doe je voordeel ermee.
De loc database heb ik als decodernr. de vaste treinlengte ingegeven, zodat in het baanplan makkelijk te zien is welke lengtes in een blok staan

Kijk voor mijn baan in opbouw http://forum.3rail.nl/index.php?topic=36707.msg662348#msg662348

Download Attachment: Blokkentest.bck
32,22 KB

Met vriendelijke groeten
Koos de Bruin

Het wordt vanzelf weer kerstmis.
Marklin, Ecos2, Koploper, Crail, Windows XP.

renew68

15 Posts

Geplaatst - 09 jan 2013 :  12:57:04  Toon profiel  Reageer met citaat
Wil op voorhand uiteraard niet het topic kappen

Maar ben wel geintereseert.

Vraagje rijden jouw/deze treinen zonder geheel gedeteceerd te worden in koploper?

in mijn situatie (zie screen) is het schaduwstation opgebouwd in melder/vrij stukje/stopsectie maar helaas laat koploper vanwege de treinlengte stukken onbenut en ook vanwege de 'kans' optie.

Wil dus eigenlijk ook naar de dynamische spoorbezetting toe maar lees diverse mogelijkheden zoals melders (Mlelybaan) en lichtsluisen, nu lijkt de mogelijkheid van melders wel iets omdat ook vanwege de schuine hoek die dan te groot wordt in het schaduwgedeelte.

Op het forum lees je dus diverse meningen/optie's lastige keuze.
Tevens de datebase toegevoegd.

Download Attachment: Apeldoorn.bck
154,03 KB

Download Attachment: apeldoornlaag3.jpg
1250,68 KB
Ga naar bovenaan de pagina

KdeB

Netherlands
152 Posts

Geplaatst - 09 jan 2013 :  13:16:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik gebruik geen en heb dus geen ervaring met lichtsluisen.
In het schaduwstation met opstelblokken heb ik een binnenkomst en een stopmelder, in theorie kunnen er 44 treinstellen staan.
Het werkt net als bij dynamische blokken, als het volgend blok vrij is schuift de trein automatisch door. werkt perfekt.
het nadeel is wel dat je meer bezetmelders moet hebben in mijn geval dus 88 maar de S88's van bv Rosoft zijn veel goedkoper dan die van Marklin of Viessman.


Met vriendelijke groeten
Koos de Bruin

Het wordt vanzelf weer kerstmis.
Marklin, Ecos2, Koploper, Crail, Windows XP.
Ga naar bovenaan de pagina

renew68

15 Posts

Geplaatst - 09 jan 2013 :  13:23:48  Toon profiel  Reageer met citaat
koos dank je wel voor je antwoord had je .bck al reeds geimporteerd en vandaar mijn vraag eigenlijk zag ook hoe mooi dat ging op het filmpje.
moet dan wel uiteraard blokken en een rosoft s88 toegaan voegen.

mvg. rene w
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina