Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 143 / Bezoekers Vandaag: 385
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Half automatisch
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Zilly

Belgium
8 berichten

Geplaatst - 10 okt 2006 :  15:43:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo iedereen,

Even een kleine inlichting.

Ik heb nogal veeleisende (denk ik toch) plannen en zo wou ik dus even informeren of koploper bepaalde dingen aankan want ik kan het antwoord niet echt vinden...

Ik plan een baan die voorzien is van een schaduwstation, een reizigersstation een goederenstation (rangeerbundel), 2 klimspiralen die dienst doen als volle baan en nog 2 keerlussen...

Nu zou ik het graag zo regelen dat koploper het schaduwstation, de keerlus bij het schaduwstation en de 2 klimspiralen automatisch bediend tot aan de inritseinen van het station, vanaf daar is het de bedoeling dat ik seingever ben en dus bepaal naar welk spoor de trein rijd en door welke wissels maar ik wil wel dat koploper de trein blijft besturen en dat koploper de trein dus door het station rijd wanneer ik het sein open zet.
Ook hoop ik op de mogenlijkheid dat ik wanneer ik manueel aan het rangeren ben in het goederenstation dat ik het reizigersstation op automatische piloot kan overschakelen zodat koploper alles overneemt...

Is dit mogelijk of word ik nu een beetje veeleisend?

Met vriendelijke groeten
Ceulemans Peter

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 10 okt 2006 :  16:25:35  Toon profiel  Reageer met citaat
Peter,

Dit kan je voor elkaar krijgen met een extern tableau. Je zet dan niet een sein open, maar kiest een route door middel van drukknoppen op een tableau. Dit kan je ook uitzetten waardoor alles automatich rijdt.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina