Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 231 / Bezoekers Vandaag: 9440
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Update's
 Versie 7.5
 Einde Koploper is nu
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

PaHaSOFT

3413 berichten

Geplaatst - 27 jul 2012 :  14:20:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi,

Ik ben het spuigzat om mij steeds aan een bepaald persoon te lopen ergeren. Waardoor dit komt: ligt het aan mij of aan die ander, die vraag wil ik niet meer beantwoorden.

Voor mij dan de makkelijkste manier: stop met Koploper. Dit was al aangekondigd vanaf 1/1/2014. Echter voor mij is de maat nu vol en stop gewoon abrupt. Eerdere toezeggingen over nog 1 laatste versie: het is jammer maar die zal niet komen. Koploper is ook niet meer te downloaden vanaf mijn site.

Dit is ook mijn laatste bijdrage aan dit forum. Emails over Koploper zullen door mij niet meer worden gelezen gaan rechtstreeks de prullenbak in.

Mvg,
Paul.

Roberto

Netherlands
8 Posts

Geplaatst - 27 jul 2012 :  15:26:20  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door PaHaSOFT

Hoi,

Ik ben het spuigzat om mij steeds aan een bepaald persoon te lopen ergeren. Waardoor dit komt: ligt het aan mij of aan die ander, die vraag wil ik niet meer beantwoorden.

Voor mij dan de makkelijkste manier: stop met Koploper. Dit was al aangekondigd vanaf 1/1/2014. Echter voor mij is de maat nu vol en stop gewoon abrupt. Eerdere toezeggingen over nog 1 laatste versie: het is jammer maar die zal niet komen. Koploper is ook niet meer te downloaden vanaf mijn site.

Dit is ook mijn laatste bijdrage aan dit forum. Emails over Koploper zullen door mij niet meer worden gelezen gaan rechtstreeks de prullenbak in.

Mvg,
Paul.



Beste Paul,

Ik ben nog maar een beginner maar daarom vind ik het niet minder erg dat je er NU mee stopt want het is en blijft gewoon een goed programma. Ik vraag me alleen af of we er met ons "alle" niet beter op aan kunnen gaan dringen bij de webmaster of hoe ze ook heten om die Wim Ros van het forum te verwijderen. Het kan toch volgens mij niet zo zijn dat één, laten we hem maar persoon noemen, het voor alle gebruikers van het programma verpest. Daarom zou ik zeggen ga vooral toch door tot eind 2013 en laten wij, de forum gebruikers, er nu op aan gaan dringen dat hij verwijderd wordt.

Groeten Rob

Zeg niet wat je weet, maar weet wat je zegt.
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 27 jul 2012 :  15:40:37  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Het is natuurlijk heel gemakkelijk iemand de zwarte piet toe te spelen, en het is natuurlijk een gemakkelijke naam en manier om je van je verdere verantwoordelijkheden en je van je afspraken terug te trekken op deze manier.

Maar ook hier het verzoek hou het Fatsoenlijk!! Ik ben niet verantwoordelijk voor de daden van een ander.

Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 27 jul 2012 :  16:21:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Ben,

Stuur mij even een email svp. Jij krijgt hier wel even antwoord op.
Ga naar bovenaan de pagina

Leeuwinga

Netherlands
31 Posts

Geplaatst - 27 jul 2012 :  17:00:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Het Zou nu mooi zijn dat de laatste versie van koploper hier aanwezige kon blijven voor download.
Cees
Ga naar bovenaan de pagina

Theo51

Netherlands
48 Posts

Geplaatst - 27 jul 2012 :  17:08:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Ben,

je verwoordt precies hoe ik er over denk. (en met mij meerdere, denk ik)
Gelukkig is het niet het einde van de wereld. (duurt nog tot 21 december )

En laten we niet vergeten, waar het hier over gaat: Het spelen met treintjes.

Voorlopig kan koploper voor de komende tijd veel meer, als ik.
Dus ik heb nog genoeg te ontdekken.

Paul en Wim: Het ga jullie goed.

Theo
Ga naar bovenaan de pagina

Barry

Netherlands
126 Posts

Geplaatst - 27 jul 2012 :  17:26:11  Toon profiel  Reageer met citaat
@Paul,

Ik begrijp je beslissing: het houdt een keer op.
En via deze weg mijn diepste respect: zelfs nu nog laat je in midden waar de schoen wringt. Dat getuigt van karakter.
Koploper zal bij mij zo lang mogelijk blijven draaien.

Paul, het ga je goed en blijf gezond. Geniet van het leven en je hobbies, samen met je gezin.

Groeten,

Barry

N-spoor, Epoche III / Koploper (Vista Premium, Dual-Core) / ECoS / LokPilot / Kuehn / Uhlenbrock / SwitchPilot / Lenz / BMD16N-SD

I just want to celebrate another day of living
Ga naar bovenaan de pagina

rbeek

Spain
161 Posts

Geplaatst - 27 jul 2012 :  18:19:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Paul,

Ondanks alles hoop ik toch dat je nog enkele reacties wil lezen op al deze ontwikkelingen. De afgelopen tien jaar dat ik Koploper gebruik heb ik er vanuit het niets heel veel van geleerd. Toch is dat nog maar een fractie van de kennis die jij, logischerwijs, daarover bezit.

Er zijn echter nog anderen die niet allen mij, maar ook veel anderen hebben geholpen. Naast Wim denk ik dan aan Dirk, Eric, Albert-Jan en nog diverse anderen.

Het bezitten van kennis geeft mensen echter niet het recht om zoals er in de afgelopen 24 uur is gebeurd, zo te behandelen.
Maar voor velen die dit forum (en daarvoor de lijst) al jaren volgen is het geen nieuwe ontwikkeling.
Het ene moment is er niets aan de hand en communiceren jullie op een normale manier, en even later is het van dik hout zaagt men planken, om een bekend spreekwoord te gebruiken.

Iemand als jij die belangeloos een programma als Koploper ontwikkelt en daarbij al die jaren ook de nodige ondersteuning biedt, zal beseffen dat er door het acteren van één persoon nu duizenden treinliefhebbers worden gedupeerd.
Akkoord, de Koploper gebruikers zullen er met behulp van de nodige medegebruikers wel uitkomen, maar het gevoel dat dat de maker nu in de "kou" wordt gezet, zal niemand leuk vinden.

Je hebt al eerder aangegeven te willen stoppen, wat natuurlijk je goed recht is, maar om dat nu te doen naar aanleiding van (weer) een woordenwisseling, zal bij jouzelf geen goed gevoel achterlaten.
Mij lijkt het in elk geval geen 'passend' afscheid, wat vele Koplopers jou toch zouden willen toewensen.

Paul, laat het een paar dagen rusten, slaap er nog eens over (inclusief de vele momenten waarop je er ongetwijfeld wakker van zal liggen, en neem wat afstand.

Let wel, het gaat om jezelf, jouw gevoel! Afsluiten onder deze omstandigheden zal je waarschijnlijk later betreuren en dat is het laatste wat wij je toewensen!

groeten René

(Märklin Digital CU6021 4xCF80 5xKeyboard Interface6041 9xS88 20xK83)
Ga naar bovenaan de pagina

Saraan

Belgium
82 Posts

Geplaatst - 27 jul 2012 :  19:34:55  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Saraan  Reageer met citaat
Beste Paul,

Enorm bedankt! Inderdaad, gewoon rechtuit en eerlijk enorm bedankt.

Het einde was al aangekondigd, en komt nu wat sneller dan verwacht. Maar eigenlijk maakt het niet zoveel uit.

Koploper is een fantastisch programma, een beetje eigenzinnig maar wanneer je de pak ervan weg hebt, zo ontzettend veelzijdig een krachtig. Het programma was haast verslavend, zo goed en verassend compleet dat het is.

Je hebt me vele jaren plezier gegeven en er zullen nog vele jaren volgen, want Koploper schuif ik niet meteen opzij.

Paul, nogmaals dank, en geniet nu maar volluit van je eigen modeltreinbezigheden, zonder de "druk" van de gemeenschap om meer en beter.

Spoorze!
Michiel

Bewerkt door Saraan op 27 jul 2012 19:47:35
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 27 jul 2012 :  19:41:52  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Allen,

ik betreur ten zeerste wat hier op het koploperforum gebeurd is, voor Master Koploper maar ook voor de gebruikers erg spijtig.

met vriendelijke groet,

Walter


Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded.
Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

Bewerkt door Wissels op 27 jul 2012 19:42:38
Ga naar bovenaan de pagina

carfreak

Netherlands
66 Posts

Geplaatst - 28 jul 2012 :  19:15:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Heel erg jammer,

Als een ieder nu eens op normale toon en in normaal burgelijk nederlands zou reageren op vragen, dan zou dit niet het resultaat zijn geweest.

Het is nu eemaal zo dat er beginners zijn en dat er mensen zijn die niet zo slim zijn als anderen die niet alles in 1 keer begrijpen.

Het resultaat zijn dan antwoorden van mensen die in het achterhoofd hebben "dat je dat niet snapt en weet" en ze worden dus gewoon kortgezegd "afgekat".

Een forum is er nu eenmal voor om dingen te vragen en daarop antwoorden te krijgen die van toepassing zijn.

Laten we het dan ook op deze manier doen!!

Ik neem aan dat Paul en Wim ook hebben moeten beginnen met het digitale tijdperk van de treinen en ook aan iemand moesten vragen hoe het in elkaar stak en neem dan ook aan dat zij ook een normaal antwoord hebben ontvangen.

helaas is het in deze digitale wereld er eenvoudig om iemand zwart te maken en tot waanzin te drijven.

Met vriendelijke groeten

Adriaan Bodewits
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina