Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 152 / Bezoekers Vandaag: 7941
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 589
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Analyse tool
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

nicploeg

Netherlands
21 berichten

Geplaatst - 08 okt 2006 :  22:23:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb de door Kees Moerman gemaakte analysetool gedownload en in de Koploper directory geplaatst alleen lukt het mij niet om de gemaakte makro's te activeren en te zien hoe deze analyse tool nu werkt en wat dit programmaatje vervolgens aan moois laat zien.

Paul en Kees hebben aangegeven geen support te geven, dus hoop ik dat er op dit forum iemand is die mij verder kan helpen.

Ik heb het volgende gedaan:
- De tool gedownload en in de Koploper file geplaatst.
- In de communicatie login de "analyse treinverkeer" aangevinkt en een logfile opgebouwd.
- In de te plaatsen directory heb ik aangegeven dat ik de data wil plaatsen in dezelfde directory waarin ik ook het Excel bestandje van Kees Moerman heb gezet.
- Vervolgens heb ik de analyse tool geopend en de aangemaakte logfile geopend. Ik krijg dan de Wizard tekst en heb de logfile omgezet in tabellen, als ik vervolgens weer deze file wil opslaan krijg ik allerlei foutmeldingen en kan ik de logfile vervolgens niet opslaan als een tekst of een excel werkblad.
Hier gaat het tot nu toe steeds fout.

Weet iemand van julie mischien wat ik fout doe?
Is er iemand onderjullie die het wel gelukt is?

Alvast bedankt

Nico van der Ploeg

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 08 okt 2006 :  22:45:42  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Nico,

het is mij gelukt, het is denk ik zuiver een tool om te zien wat er op je treinbaan gebeurd,

Als je vragen hebt, je hebt mijn mailadres,

met vriendelijke groet,

Walter

Software modeltreinen
Ga naar bovenaan de pagina

administrator

Netherlands
345 Posts

Geplaatst - 09 okt 2006 :  08:41:45  Toon profiel  Bezoek de homepagina van administrator  Reageer met citaat
Graag de eventuele oplossing graag hier plaatsen.

Met vriendelijke groet
Erwin
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 09 okt 2006 :  22:29:12  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Nico, Erwin,

Hierbij mijn werkwijze.

Gebruikt Excel versie (office 2003, servicepack 2) Bestand van Pahasoft geinstalleerd, en geopend.
Beveilingsnivo van Macro's op lager nivo ingesteld omdat Macro geweigerd werd vanwege onbekende uitgever.

Koploper in Demo modus laten draaien, en een communicatie logging laten maken van alle gegevens.
De besturing
Koploper gestopt met niet rijden.
Hierna de communicatielogging uit gezet.

Het nu opgeslagen Communicatiebestand geopend vanuit de analyse file.

Alle tabbladen op 1 na zijn nu gevuld met een rapport.


Met vriendelijke groet,

Walter





Software modeltreinen
Ga naar bovenaan de pagina

martinb

66 Posts

Geplaatst - 18 nov 2007 :  09:57:40  Toon profiel  Bezoek de homepagina van martinb  Reageer met citaat
Een erg leuk tooltje trouwens. Kees, als je dit leest: bedankt! Maakt het koploper leven weer wat eenvoudiger.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina