Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 127 / Bezoekers Vandaag: 2303
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 808
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 testprogramma bezetmelders werkt niet meer
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

reinier

Netherlands
33 berichten

Geplaatst - 10 apr 2012 :  10:24:24  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Ik werk met koploper 7.5, buildnr 12 en kom er nu achter dat het testprogramma, tabblad bezetmelders niet meer reageert.
Bij dinamousers zie ik mijn bezetmelders wel.
Hoe kan dit zo ineens ??

Reinier.

phdirk

Netherlands
2533 Posts

Geplaatst - 11 apr 2012 :  19:32:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Reinier,

Ik rij inmiddels met Koploper versie 7.5 Build 13 en daar werkt het testprogramma voor bezetmelders helemaal zoals het moet, inclusief het aangeven van de juiste bezette bezetmeldpunten.


Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

reinier

Netherlands
33 Posts

Geplaatst - 12 apr 2012 :  09:37:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Dirk,
Ik heb nu ook buildnr 13 geinstaleerd en dat is niet echt de oplossing.
Er wordt geen bezetmeldpunt opgelicht.
In het baanoverzicht zie ik het bezetmeldpunt echter wel.
De signalen komen wel de PC binnen en ook koploper, alleen niet op dat scherm. Misschien heb ik ergens iets uitgezet, maar weet niet wat.

Reinier.
Ga naar bovenaan de pagina

reinier

Netherlands
33 Posts

Geplaatst - 12 apr 2012 :  09:43:24  Toon profiel  Reageer met citaat
En Oh ja,

ik heb een speciale aktie gemaakt, die werkt onder de conditie 1 of meer bezetmelders/logische acties waar.
Deze werkt ook niet meer.
Ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft, maar het is mij wel opgevallen.

Reinier.
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2533 Posts

Geplaatst - 12 apr 2012 :  21:44:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Reinier,

Zet je database eens op het forum. We kunnen dan kijken of het in de database zit of dat het iets anders is, bijvoorbeeld een verkeerde aansluiting oid.


Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

reinier

Netherlands
33 Posts

Geplaatst - 13 apr 2012 :  09:12:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Mijn database is geuploaded.

Download Attachment: zolder.bck
245,97 KB

Reinier
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 13 apr 2012 :  19:24:59  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door reinier

Dirk,
Ik heb nu ook buildnr 13 geinstaleerd en dat is niet echt de oplossing.
Er wordt geen bezetmeldpunt opgelicht.
In het baanoverzicht zie ik het bezetmeldpunt echter wel.
De signalen komen wel de PC binnen en ook koploper, alleen niet op dat scherm. Misschien heb ik ergens iets uitgezet, maar weet niet wat.

Reinier.



Reinier,

Leg eens in het nederlands uit wat je hier nu precies bedoeld, hier snap ik werkelijk geen sikkepit van.

Mvg
Wim.

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2533 Posts

Geplaatst - 13 apr 2012 :  21:49:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Reinier,

Ik heb even kort naar je database gekeken.
Ik zie zo geen reden dat je bezetmeldingen het niet zouden doen, anders dan het feit dat je bij de instellingen er niet voor had gekozen om de bezetmeldpunten zichtbaar te maken op het railoverzicht. Dat doe je bij [Algemeen]=>[Instellingen per database]=>[Algemeen-3] bij "Bezetmeldpunt zichtbaar" en dan kiezen voor "Altijd, aktief obv bezetmelding". Dan zie je de bezetmeldpunten geel worden als ze bezet zijn. De Testprogramma's kan ik in de testmode niet testen.
Verder zie ik dat je geen logische acties hebt ingevoerd, maar wel drie speciale acties, waarvan er twee een vaste route starten. Dat die niet starten hoeft niet te betekenen dat de speciale actie niet werkt, maar kan ook worden veroorzaakt door het feit dat de loc niet in het startblok van de vaste route komt. Zelf zou ik zoiets door logische acties laten regelen, ook al omdat je het waar worden van logische acties mooi kunt volgen onder [Rijden]=>[Uitkomst logische acties]. Je kunt dan beter volgen wat er gebeurt.
Op basis van de korte screening, die ik heb gedaan, krijg ik de indruk dat er nog al wat zaken in zitten, die nog niet goed zijn ingevoerd. Mijn advies is eerst eens een eenvoudige baan in te stellen, bijvoorbeeld een ovaal met een inhaalspoor en dat geheel werkend te krijgen in Koploper. Je kunt daarvoor een gedeelte van je bestaande baan nemen.
Als je te ingewikkeld begint, zie door de bomen vaak het bos niet meer en dat levert alleen maar frustratie op. Koploper kan namelijk bijna alles, maar je moet het rustig opbouwen.

En hoewel je woonplaats me na aan het hart ligt - ik ben er geboren -, is het nu helaas wat te ver uit de buurt om eens bij je langs te komen om te helpen.


Met beste groeten
Dirk
HO=TC

Bewerkt door phdirk op 13 apr 2012 21:51:25
Ga naar bovenaan de pagina

reinier

Netherlands
33 Posts

Geplaatst - 14 apr 2012 :  09:16:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Dirk,

Ik ben zo'n 7 jaar geleden begonnen met koploper met een ovaaltje en uiteindelijk deze baan als resultaat. Dit heeft altijd prima gewerkt, ook het testprogramma van de bezetmelders.
In het baanoverzicht worden de bezetmelders ook geel en alles rijdt en werkt ook wel zoals het moet. Alleen in het testprogramma bij bezetmelders lichten ze niet op.
Ook als ik een nieuwe database maak gebeurt dat niet.
Ik heb vanmorgen mijn laptop op de baan aangesloten (dus ook een andere baan) en wonder boven wonder, de bezetmelders lichten op ????
Ik zal binnenkort de hele database eens overzetten op mijn laptop en dan nog eens kijken.
Wordt vervolgd.

Reinier.
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 14 apr 2012 :  10:12:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Dat het gewoon werkt verbaast mij niet. Er is al versies lang niets meer aan gewijzigd en dat zal wel blijven ook zo. Het blijft toch altijd leuk als gebruikers nieuwe versie van software ergens de schuld van geven (op mijn werk maak ik dat ook mee) terwijl het niets met de nieuwe software te maken heeft.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

reinier

Netherlands
33 Posts

Geplaatst - 14 apr 2012 :  14:36:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Het is geen moment mij opgekomen dat dit aan een nieuwe versie ligt.
Het is waarschijnlijk iets in mijn instellingen ofzo.
Het wordt alleen maar gekker: Ik heb de hele database op een andere pc geplaatst en daar werkt het wel (beiden XP).
De oorspronkelijk PC geformateerd, alles er weer opgezet, maar dat helpt niets.
Het is nog steeds zo dat alleen in het testprogramma op het tabblad bezetmelders de bezetmelders niet doorkomen.
Overal elders wel. Ik laat het wel zo.

Reinier.
Ga naar bovenaan de pagina

reinier

Netherlands
33 Posts

Geplaatst - 14 apr 2012 :  15:11:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Nog een vreemd ding wat ik gevonden heb:
Koploper verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
Een nieuwe database aangemaakt met allen inlezen bezetmelders (Dinamo)
Dan komt er alleen op het tabblad beztemelders een foutmelding van windows (piepje). Wat er nu fout is in mijn windows of pc, zeg het maar.

Reinier.
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 14 apr 2012 :  15:14:42  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
En WAT verteld die foutmelding je dan? Er zijn zoveel foutmeldingen dus welke is het?

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2533 Posts

Geplaatst - 14 apr 2012 :  17:19:19  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Reinier,

Dan heb ik in de verkeerde richting zitten zoeken en is het zeer waarschijnlijk een probleem van je pc. Dat zou goed kunnen. Ik heb ooit ook eens een laptop gehad, die met Koploper steeds op onverklaarbare wijze en op ongezette tijden vastliep. De laptop is diverse malen gereboot, maar uiteindelijk bleek er toch iets in de hardware niet goed te zijn, want op een gegeven ogenblik gaf ook het opnieuw installeren van Windows XP alleen maar foutcodes.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina