Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 169 / Bezoekers Vandaag: 2409
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 699
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 digitaal ??????????
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

patrick

1 bericht

Geplaatst - 28 sep 2006 :  18:21:52  Toon profiel  Reageer met citaat
over een paar weken begin ik met een modelbaan te maken de bedoeling is natuurlijk dat deze digitaal gaat worden.
inmiddels weet ik hoe het werkt met die constante spanning en zo maar kun je alle locs digitaal maken of alleen degene die digitaal voorberreid zijn.
en zo ja is dat dan ingrijpend of valt het wel mee

Sander Lageveen

Netherlands
44 Posts

Geplaatst - 28 sep 2006 :  18:25:46  Toon profiel  Reageer met citaat
www.beneluxspoor.net

Even forum aanklikken en nogmaals vragen.

Daar zitten meer mensen die je met deze algemene vraag verder kunnen helpen.
Jou vraag is in mijn ogen algemeen, en niet zo zeer Koploper (software) gericht vandaar dat ik je door verwijs.

mvg,
Sander
Ga naar bovenaan de pagina

tomprins

Netherlands
538 Posts

Geplaatst - 28 sep 2006 :  18:33:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Ook locs die niet digitaal zijn kun je achteraf digitaal maken. Dat betekent dus dat ze volledig digitaal aan te sturen zijn. Er zijn wel kosten aan verbonden. Als je het laat doen, en als je weinig technische begaafdheid hebt, is dat aan te raden, telt dat wel op. Een analoge Marklinloc opwaarderen naar digitaal hoogvermogen, en dat is het mooiste, ook voor Koploper, kost al gauw een 80 euro. Het kan echter ook goedkoper. De praktijk is dat alle locs meestal worden omgebouwd. Wat het kost, hangt af van het type digitaaldecoder, het merk dat je rijdt, etc. Het zijn niet alleen de locs die digitaal gaan worden. Ook wissels en seinen moeten digitaal worden aangestuurd en daarnaast heb je nog terugmelders nodig. De digitale componenten kosten dus nogal wat, maar het kan ook geleidelijk. Je kunt wissels analoog aansturen en locs digitaal. Wil je met Koploper werken dan moet alles gedigitaliseerd worden.

Het is een flinke investering maar het levert wel een ontzettend leuke hobby op.
Succes.

Met vriendelijke groet,

Tom Prins
Märklin, Intellibox, probeer de EC, C-rails, HSI88, Koploper. Periode III en IV, DB en SBB. Heerlijk, die speciale en logische acties!
tomprinsnl@tiscali.nl
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina