Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 159 / Bezoekers Vandaag: 2104
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 514
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Installatie
 Koploper
 Hulde aan Koploper en haar maker !
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

karst.drenth

Netherlands
80 berichten

Geplaatst - 04 mrt 2012 :  22:41:36  Toon profiel  Bezoek de homepagina van karst.drenth  Reageer met citaat
Hoi allemaal,

Net terug van een weekendje OnTraXS alwaar ik 3 dagen heb mogen demo-en samen met de Team Mitropa demo-ploeg.

Ik was uitgenodigd om de Digitale Demo PendelBaan ( en begrassen ) the showen.

Paul, je programma heeft zich weer eens als uiterst betrouwbaar en compleet bewezen. Meer dan 30 uur show zonder ook maar 1 storing ! ( behalve gistermiddag toen de PC resette vanwege het statisch begras geweld )

Werkelijk fenomenaal is de manier waarop Koploper het treinen verkeer op een uiterst soepele en natuurlijke wijze regelt. Met name mede-exposanten uit voornamelijk Duitsland en Engeland, waren verbaasd over hoe fraai de treinen reden. 1 Engelsman vroeg mij na 45 (!!) minuten toekijken, wat de 'sequence' was... Toen ik hem vertelde dat die er niet in zat, was hij helemaal verbluft !

Daarnaast deed vooral de draaischijfbesturing bij het publiek heel goed. En vooral het keer op keer, perfect op de milimeter stoppen van de locs op de brug ( gedaan met 1 fysieke en 1 virtuele melder icm met 'centimeters doorrijden ) Menig buitenlander ( maar ook nederlanders die niet met Koploper rijden ) verklaarden keer op keer dat dat met hun programma bijna niet te doen was en zeker niet zo nauwkeurig !

Dus: Paul, bij deze een enorme veer in je .... Geweldig wat je gemaakt hebt !

Grtzz en bedankt,

Karst

C_Jabaaij

214 Posts

Geplaatst - 05 mrt 2012 :  10:27:24  Toon profiel  Reageer met citaat
Aanhakend op de woorden van Karst,

Ook bij het 'Duisterlijntje' heel veel lovende woorden van bezoekers over hoe Koploper de treinen zo soepel laat rijden en de vele variaties van de treinenloop op een relatief eenvoudig sporenplan. Menigeen heeft met verbazing staan kijken naar het automatisch rangeren, ontkoppelen, omlopen en weer aankoppelen van wagens. De redactie van een Spaans modelspoormagazine is zelfs alle drie de dagen wezen kijken naar de rangeerbewegingen en heeft daarbij veel foto's gemaakt over het verloop.

Ook van het team 'Duisterhuizen' een bedankje aan Paul dat het zeker ook door Koploper een geslaagd weekend Ontrax is geweest.

Koos Jabaaij.

Bewerkt door C_Jabaaij op 05 mrt 2012 12:29:43
Ga naar bovenaan de pagina

tijgher

Netherlands
88 Posts

Geplaatst - 12 mrt 2012 :  23:55:14  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik ben nog een jonge gebruiker van het programma, maar ik kan ik geen enlel vergelijkbaar programma zo makkelijk weg als met dit programma,
als is het soms even zoeken waar ik zelf een fout heb gemaakt, maar werkt het eenmaal dan rijd het ook als een trein

Ik ben het met mijn voorgangers eens, al heb ik het helaas nog niet op de grotere banen zien rijden.

Hoop dat het blijft bestaan! Veertje erbij

mc
Ga naar bovenaan de pagina

selectrixfreak

Netherlands
60 Posts

Geplaatst - 13 mrt 2012 :  12:31:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Inderdaad, nog steeds een geweldig programma. Ik heb nog geen andere software kunnen vinden die koploper kan vervangen.

Groetjes Bert
Wassenbergbahn dieseltractie in N
--Selectrix2000--
Woonplaats: Sittard
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina