Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 123 / Bezoekers Vandaag: 1579
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 343
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Geluid afspelen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Roadman

137 berichten

Geplaatst - 17 jan 2012 :  16:00:56  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Roadman  Reageer met citaat
Goedenmiddag "Koplopers"

Nu dacht ik toch al wat van dit mooie programma te weten, heb ook al heel wat draaiend gekregen, - mede ook dank zij dit forum -, maar nu kijk ik waarschijnlijk ergens helemaal overheen.

Ik heb verschillende logische en speciale akties. Alles werkt perfekt. Maar nu wil ik bij een aktie, zoals het sluiten van een overwegboom, tegelijk een bel laten klinken. Dit zou mogelijk moeten zijn bij de speciale akties en dan onder het tabblad " aktie".

Ik zie dit uiteraard wel staan, maar kan het niet aktiveren. Het blijft gewoon grijs. Het zou mooi zijn als ik, via zo'n aktie, een bel kan laten horen. " Ik zie het effe niet waar het zit."

Ongetwijfeld zijn er medeforummers die mijn " blinde vlek" wat dit betreft kunnen oplossen. Dank alvast daarvoor.

Groetjes,
Fred.

N-spoor/tijdperk III en IV/Duitsland/IB+Power 3 Boosters/Koploper

Agebe

Netherlands
402 Posts

Geplaatst - 17 jan 2012 :  16:59:01  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Fred,

Als je overweg goed werkt, kan je in speciale acties, deze actie gewoon kopieren. (met ++)
Zodra je dat gedaan heb kies je ook een andere naam overweg met bel oid.
Op tabblad 2 kies je voor afspelen geluid, en bij het gewenste item kun je dan het geluid kiezen.


Mvg Ab

(Koploper,ECOS-IB,HSI-88,3x tams booster B1, HO, NS)
Ga naar bovenaan de pagina

Roadman

137 Posts

Geplaatst - 17 jan 2012 :  18:02:17  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Roadman  Reageer met citaat
Hallo Ab,

Dank, in de eerste plaats voor het meedenken. Maar het probleem zit hem daarin dat ik juist niet de keuze kan maken om geluid af te spelen en een keuze te maken uit een wav.file. Die optie nl. blijft gewoon grijs. Out of order zeg maar. Mijn overweg werkt perfekt met logische en speciale akties, dat is niet het punt.

Bij een speciale aktie kan ik, om het even welke aktie dan ook, de optie "afspelen geluid"niet selecteren. Dat is mijn probleem(pje).

Groeten,
Fred.

N-spoor/tijdperk III en IV/Duitsland/IB+Power 3 Boosters/Koploper
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 17 jan 2012 :  18:34:49  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Fred,

je moet wel in je speciale actie, eerst de juiste optie selecteren bij "Wat dan doen" als je ernaast selecteert "afspelen van geluid" kan je vervolgens een geluidsbestand selecteren,

Succes,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded.
Doe wat je zegt, dan lieg je niet.
Ga naar bovenaan de pagina

Roadman

137 Posts

Geplaatst - 17 jan 2012 :  20:05:27  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Roadman  Reageer met citaat
Hallo Walter,

Precies, dat is het. Was even de "weg" kwijt.
Bedankt. Wat mij betreft kan dit draadje weer dicht.

Groetjes,
Fred

N-spoor/tijdperk III en IV/Duitsland/IB+Power 3 Boosters/Koploper
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina