Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 322 / Bezoekers Vandaag: 1449
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 343
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 onmogelijke spookmeldingen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

teppp01

Netherlands
86 berichten

Geplaatst - 27 dec 2011 :  18:45:07  Toon profiel  Reageer met citaat
mede koplopers.

De laatste tijd zit ik met een onverklaarbaar verschijnsel.
als een trein van blok 28 naar 33 gaat krijg ik op de binnenkomst melder van blok 33 een spookmelding. Als melder 2.09, dit is de binnenkomst melder van blok 33, volgens de verwachting geactiveerd wordt, wordt er een spookmelding gegerereerd. Het is zelfs zo dat als de trein is aangekomen op melder 2.10 heeft het rijwindow als te verwachten volgende melder 2.09. Als deze dan wordt bereikt volgt er een spookmelding(2.09 in blok 33). Dit gebeurd bij diverse treinen Maar alleen in deze 2 blokken. Ik snap hier helemaal niets van, wie wel?
ik heb mijn db en een gedeelte van de logging bijgevoegd.



Download Attachment: piettrix.bck
534,23 KB

Download Attachment: loggingkoploper.pdf
26,9 KBmvg

Piet

Rij sinds 8 jaar met Koploper, Intellibox en Trix Express met OC32 en dec63

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 27 dec 2011 :  19:36:40  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Piet,

je gebruikt melder 2.09 als alternatieve stopplaats in blok 28 dit zal de bron van jouw probleem zijn. ook in blok 33 ben je niet consequent met het gebruik van bezetmelder 2.09 uit de 2 doodlopende blokken vandaan.

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded.
Doe wat je zegt, dan lieg je niet.
Ga naar bovenaan de pagina

teppp01

Netherlands
86 Posts

Geplaatst - 27 dec 2011 :  20:12:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Walter,

bedankt voor je reactie, echter;
de altenatieve melder in blok 28 is de 7.09 dit slaat wel nergens op en ik heb deze nu ook verwijderd, maar kan het probleem niet zijn.
de afwijkingen mbt blokken 35 en 36 zijn met opzet daar deze achteruit worden verlaten met treinen waarvan alleen de lok wordt gededecteerd, deze stoppen nu keurig op de 2e melder en keren dan anders gaat de staart van de trein helemaal het volgende blok in.

Even nog een aanvulling, ik zei dat in het rijwindow melder 2.09 wel zichtbaar wordt als eerstvolgende te verwachten melder, het is me echter nu pas opgevallen dat dit niet zo is.
na de spookmelding noodstop is de vakje blanco!!!!!!!!!!!

mvg.

Piet

Rij sinds 8 jaar met Koploper, Intellibox en Trix Express met OC32 en dec63
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 27 dec 2011 :  21:19:32  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Piet, vanuit je kopsporen kun je dat niet beter met een alternatieve stopplaats oplossen. Verder geen idee wat het probleem veroorzaakt, het zou het missen van 2.09 als stopmelder kunnen zijn vanuit de kopsporen. Maar zeker weten doe ik dat niet.
Zou zeggen neem ze gewoon op als stopmelder en kijk of het probleem over is, of anders na welke verandering is het probleem is ontstaan, als je dat weet dan ken je ook de oorzaak en de oplossing. Het zal niet altijd zo geweest zijn.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

teppp01

Netherlands
86 Posts

Geplaatst - 28 dec 2011 :  10:26:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Wim,

je hebt gelijk het is nooit zo geweest, en ik rij al jaren zo.
het enige wat is verandert is het aanmaken van een overweg is blok 33 en enige tijd daarna begon het mij op te vallen.
het andere vreemde is, als ik mijn db laat draaien in testmode treed het verschijnsel niet op.

mvg

Piet

Rij sinds 8 jaar met Koploper, Intellibox en Trix Express met OC32 en dec63
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 28 dec 2011 :  11:09:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Piet,

In testmode spookmeldingen?

Meestal krijg je die alleen maar tijdens het echte rijden (uitzonderingen daargelaten). Waarom: omdat Koploper in testmode alleen maar bezetmeldingen genereerd waar de locs op lijken te wachten.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

teppp01

Netherlands
86 Posts

Geplaatst - 29 dec 2011 :  16:33:19  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul,

Jij hebt natuurlijk volkomen gelijk, echter
ik krijg een spookmelding op melder 2.09 wat de te verwachten eerst volgende melder is!!!
Dus de melder die moest komen, komt ook en toch een spookmelding.
Dus redeneerde ik dat de mogelijheid bestond dat als dit een foutje in mijn db zou zijn, met als vermoedelijk gevolg dit in de testmode ook moest gebeuren.

vandaar mijn opmerking, omdat in testmode de meldingen worden gegenereerd doet verwacht worden. En dit gebeurd bij in het echt ook, zoals je in de logging kunt zien.

mvg

Piet



Rij sinds 8 jaar met Koploper, Intellibox en Trix Express met OC32 en dec63
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina