Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 121 / Bezoekers Vandaag: 1833
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 343
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Loc wiselen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Krispl

Netherlands
49 berichten

Geplaatst - 19 sep 2011 :  00:56:17  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Krispl  Reageer met citaat
ik wil in de test mode een loc laten wisselen. Als ik echter de loc, na te zijn ontkopeld, naar het volgende blok laat rijden gaat het blok, waar de waggons zijn blijven staan, uit de bezet stand. Hoe krijg ik voor elkaar dat het blok waar de waggons blijven staan in de test mode bezet blijft.
Ik neem aan dat als Koploper via de PC draait, via de spoor isolatie
van het blok, waar de waggons blijven staan, wel bezet blijft.
Bob

JackvdW

Netherlands
341 Posts

Geplaatst - 19 sep 2011 :  03:02:11  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Bob,

Heb je in de Vaste route in het blok waar je afkoppelt de wagonlengte en eventueel treintype opgeborgen in het blok. Dit moet volgens mij het blok bezet houden.

Groet Jack.
Ga naar bovenaan de pagina

Krispl

Netherlands
49 Posts

Geplaatst - 20 sep 2011 :  11:52:23  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Krispl  Reageer met citaat
Jack, bedankt voor je reactie nee dat heb ik niet. Ik heb gekeken in vaste route in het betreffende blok maar dan komt er wel wat bij kijken, moet dat eens rustig lezen in de handleiding.
gr.Bob
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2533 Posts

Geplaatst - 20 sep 2011 :  19:37:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Bob,

Hierbij mijn database, waarbij een loc afkoppelt, omloopt en weer aankoppelt (omlopen in blok 8). Vervolgens wordt een en ander nog weer eens herhaald (omlopen in blok 3) om de loc weer aan de goede kant van de trein te krijgen. Wellicht heb je er wat aan.

2011918161523_Dordtkleinjul2011.bck



Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

Krispl

Netherlands
49 Posts

Geplaatst - 21 sep 2011 :  10:42:18  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Krispl  Reageer met citaat
Dirk, bedankt voor de database ik zal kijken.
Ik wil niet brurtaal zijn maar ik stuur hierbij mijn baan, misschien vind je het leuk om daar eens naar te kijken.
Het is de bedoeling dat de trein komt binnen in blok 425 dan stopt hij via lichtsluis, van de omloopkaart van Kees Moerman,dan moet de loc vertrekken naar 420 en via een vaste route naar de loods de vervangende loc komt uit de loods en koppeld via 422 weer aan op trein in blok 425 en moet dan weer vertrekken via een vaste route naar 423.
Ik heb ook begrepen dat ik ergens trein + loc lengte moet opgeven om te maken dat in blok 425 een trein zonder loc blijft staan.
Gr. Bob


Download Attachment: Railplan-2_20110920_201229.bck
112,67 KB

Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2533 Posts

Geplaatst - 21 sep 2011 :  21:07:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Bob,

Ik zal er eens induiken. Dat wordt wel pas dit weekend of volgende week.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

Krispl

Netherlands
49 Posts

Geplaatst - 24 sep 2011 :  13:11:01  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Krispl  Reageer met citaat
Hallo Dirk,ik heb het voor elkaar, wel met hulp, maar het draait.
Voor de weet, ik begon in het verkeerde blok met rijden.
Toch bedankt.
Gr. Bob
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2533 Posts

Geplaatst - 25 sep 2011 :  19:25:28  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Bob,

Dat is bij vaste routes inderdaad een issue dat vaak voorkomt. Je moet een vaste route eigenlijk altijd "een blok vooruit plannen". Als je wilt dat er in blok X iets moet gebeuren, moet je de vaste route in blok X-1 laten starten. De vaste route start namelijk als de trein in het startblok komt.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina