Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 105 / Bezoekers Vandaag: 9079
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 533
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 ijken snelheid
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

peterh

Netherlands
21 berichten

Geplaatst - 17 sep 2006 :  09:38:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Voor het ijken van de snelhied heb ik kuerig de terugmeldsecties opgegeven en de afstand van meldsectie 1 tot meldsectie 2. Bij het ijken (digitale stap 5) rijdt de loc gewoon door en stopt niet zoals in de gebruiksaanwijzing van Koploper staat. Zie ik iets over het hoofd? Ik heb mijn testbaan even bijgevoegd.

m.vr.gr.

Peter

Download Attachment: baan1.bck
5,63 KB

Bewerkt door peterh op 17 sep 2006 10:02:10

Wim Romijn

Netherlands
981 Posts

Geplaatst - 17 sep 2006 :  10:07:31  Toon profiel  Reageer met citaat
Peter,

Voorzover ik mij kan herinneren, zoiets doe je ook niet dagelijks, moet je de lok tussen deze twee melders op de baan zetten.
Vervolgens rijdt de lok dan over een bezetmelder heen en na vrijkomen van deze melder zal hij stoppen en keren.

Kan je zien of de bezetmelder wel vrijkomt als dat niet zo is zal hij doorrijden.

Mvtgr,

Wim Romijn.
H0 gelijkstroom, Lenz
Ga naar bovenaan de pagina

peterh

Netherlands
21 Posts

Geplaatst - 17 sep 2006 :  10:17:14  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Wim,

Als hij de terugmeldsectie passeert dan wordt deze op bezet gezet (wordt geel gemaakt). Vervolgens blijft dat zo en rijdt hij door. Heb ik dan ergens iets niet goed ingesteld

gr.

Peter
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 17 sep 2006 :  10:37:28  Toon profiel  Reageer met citaat
Peter,

Als in onderhouden de bezetmelder geel blijft dan functioneert deze niet goed of is verkeerd aangesloten. Als je de communicatie logging (menu algemeen) laat meelopen en dan alleen voor de wijziging per bezetmelder zal je zien dat het punt wel bezet wordt maar nooit weer vrij wordt.

Je zal het in de richting van de werking van de bezetmelder moeten zoeken.

Met vriendelijke treinengroeten,

Paul Haagsma (Schaal N / Selectrix en Koploper)
Ga naar bovenaan de pagina

peterh

Netherlands
21 Posts

Geplaatst - 17 sep 2006 :  11:31:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt Paul,

Volgens het schema van de beschrijving bij de Viessmann behoefde ik geen massa aan te sluiten. Ik heb dat nu wel gedaan en alles opnieuw aangesloten en het werkt!!

m.vr.g.r

Peter
Ga naar bovenaan de pagina

B-Modelbouw

Belgium
50 Posts

Geplaatst - 26 sep 2006 :  15:23:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Even een aanvullend vraagje stellen over het IJken van de Snelheid ...

Wanneer ik dit doe kom ik niet boven de 15km/u schaalkilometers (Stap per stap opbouwen), Wanneer ik start bij 50km/u heb ik een uitlooplengte van meer dan 10m aan beide zijden van de dedectie.
Ik rij H0 en heb een sectie van 40cm-160cm-40cm (2m). Wat zie ik over het hoofd of doe ik mis ?


Met Vriendelijke Modelbouwgroeten,

Bert
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Romijn

Netherlands
981 Posts

Geplaatst - 26 sep 2006 :  16:38:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Bert,

De massasimulatie in Koploper of de lastregeling in de decoder zijn zeeeeeer hoooooooog ingesteld.

Mvtgr,

Wim Romijn.
H0 gelijkstroom, Lenz
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 26 sep 2006 :  16:46:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim,

Tijdens ijking gebruikt Koploper NIET de massasimulatie uit Koploper. Je opmerking is dus voor de helft niet waar!

Mvg,

Paul Haagsma (alleen voor aankondiging)
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina