Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 141 / Bezoekers Vandaag: 2030
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 514
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Problemen bij testen van de baan.
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Peter Kleton

198 berichten

Geplaatst - 14 sep 2006 :  12:28:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Goedemorgen,
Vanmorgen vreemde problemen gehad met de testmode van Koploper.
Ik heb het progr. Koploper in de ''testmode'' gezet,door "Instellingen per data base " van Compoort 1 op testen te zetten.
Daarna de baan aangezet op de normale manier met het groene spiegelei.
Dat ging goed,het progr. ging lopen.
De treinen gingen rijden,zoals ik de baan de vorige dag had stil gezet.
Er gebeurde echter wel iets vreemds: Koploper ging melden dat er treinen ten onrechte stilstonden.
De knipper ikoon uitgezet ,en met een stuk of 4 andere treinen nog verder 'gereden',dat is met vaste routes die dus vervolgd werden.
Na een paar minuten het test progr. gestopt,met het S- je,enige tijd gewacht dat de treinen stilstonden,en het rode spiegelei aangeklikt.
Daarna weer "Testen" in Com 1 veranderd.
Hierna de baan ingeschakeld,om weer gewoon met Koploper te kunnen gaan rijden zoals altijd.
Het opstarten met het groene spiegelei ging goed,maar toen kwam het 2e probleem om de hoek kijken.
Door het "Testrijden" stonden de treinen op de monitor en dus ook in de database van K. niet meer zoals op de werkelijke plekken op de baan.De treinen werden nu bestuurd,zoals ze in het testprogr. gestopt waren.
Je kunt de "puinhoop" wel voorstellen.5 Treinen op verkeerde plaatsen op de baan.
Wat deed ik verkeerd,of vergat ik iets?
Vriendelijke groeten,Peter

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 14 sep 2006 :  12:53:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Peter,

Even over de puinhoop: wat verwacht jij van Koploper? Als er in testmode is gereden en hierna de testmode weer wordt uitgezet dan staan de treinen volgens Koploper toch echt ergens anders. Daar is niets aan te doen.

Over de melding dat treinen stilstaan in testmode: er zijn twee soorten testmode. Een waarbij Koploper zelf de bezetmeldingen genereerd en een waarbij je in de toolbar een knopje hebt waar je de eerste te verwachten bezetmeldpunt steeds zelf moet activeren.
In instellingen per database kan je aangeven of Koploper zelf de bezetmeldingen moet genereren of dat jij het zelf doet tijdens het testen.

Met vriendelijke treinengroeten,

Paul Haagsma (Schaal N / Selectrix en Koploper)
Ga naar bovenaan de pagina

Peter Kleton

198 Posts

Geplaatst - 14 sep 2006 :  16:55:35  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul,
Ik had hem dus in mode staan dat hij zelf bezetmeldingen genereert,dat ging wel goed.
Eerlijk gezegd had ik verwacht,dat K. het bestand van het echte rijden zou bewaren,en dat na het testen de oude positie van de treinen weer hersteld zou worden,en de testposities niet bewaard zouden worden.
Niet dus.
Vriendelijke groeten,Peter
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 14 sep 2006 :  17:16:16  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Peter,

Nee dus; Koploper is in testmode precies hetzelfde als tijdens communicatie. Anders wordt het voor mij soms wel een beetje lastig testen.
Hopelijk stel ik je nu niet erg teleur

Met vriendelijke treinengroeten,

Paul Haagsma (Schaal N / Selectrix en Koploper)
Ga naar bovenaan de pagina

Peter Kleton

198 Posts

Geplaatst - 15 sep 2006 :  19:43:31  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul,
Ik begrijp het,en iedereen die hetzelfde zou willen doen is gewaarschuwd en telt voor 2.
-Groeten,Peter &Peter
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina