Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 128 / Bezoekers Vandaag: 7218
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Installatie
 Technische installatie
 Backup/restore vraagje
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Riny

Netherlands
72 berichten

Geplaatst - 11 sep 2006 :  16:31:42  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Riny  Reageer met citaat
Beste Forumleden,

Graag zou ik het volgende willen vragen.

Als ik een *.bck op mijn USB-stick zet en deze vervolgens op mijn laptop terug inlees, een vinkje bij "nieuwedatabase aanmaken" plus een vinkje bij "stand loks" (of zoiets) dan schiet mijn bestand in de stress.

Loks schieten dan in de "noodstop" of in handmatig.
Na (denk ik) de stappen weer gevolgd te hebben dat alles in simulatie weer kan worden weergegeven, pats-boem, dan opnieuw in de stress.

Als ik de *.bck omzet in een zip en deze vervolgens uitpak op mijn laptop dan is er niets aan de hand.

Rarara, wat kan dit zijn.

Bij voorbaat dank aan diegene die mij de uitleg en oplossing kan geven.



----------------------------------------------------------------
Groetjes, Riny

Don't drive faster then your Gardian angel can fly

Marklin Digitaal H0, DB/SBB, Tijdperk III / V, IB + Koploper.(C-Rails)

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 11 sep 2006 :  16:53:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Riny,

Ik zou niet 1,2,3 weten wat er anders zou moeten zijn. Omdat het met zippen wel goed gaat heb ik eigenlijk even de volgende vraag.

Kan je een backup maken op de manier zoals jij het steeds doet naar je memorystick en dit bestand naar mij mailen?
Ook even een bestand zippen zoals jij beschrijft en ook deze naar mij mailen?
Ik ben wel allereerst nieuwsgierig of er verschillen tussen deze bestanden zitten.

Stuur de bestanden maar even gewoon naar: pmh@pahasoft.nl

Met vriendelijke treinengroeten,

Paul Haagsma (Schaal N / Selectrix en Koploper)
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 11 sep 2006 :  19:43:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Riny,

Bedankt voor het opsturen. De bestanden riny3 zijn echt identiek als gewone *.bck als die in de zipfile zit.
De bestanden riny2 zijn echt verschillend. In de riny2 die in de zip file zit zijn geen (locomotief)standen in opgeslagen. In die van de losse *.bck wel.

De stand zoals die is gesaved is echter een 'vreemde' stand. Ik vermoed dat hiervoor de versie van Koploper niet op de juiste manier is afgesloten: eerst zorgen dat communicatie wordt gestopt en deze uitzetten en dan pas Koploper afsluiten.

Het is trouwens een beetje vreemd als je standen van een treinbaan zou willen overzetten naar een andere Pc. Dit doe je eigenlijk alleen maar als je op de andere Pc wil uitgaan van dezelfde opgeslagen stand.
Zelf gebruik ik deze alleen maar tijdens de ontwikkeling: makkelijk om weer een zelfde stand terug op te roepen.

Je doet dus niets fout!

Met vriendelijke treinengroeten,

Paul Haagsma (Schaal N / Selectrix en Koploper)
Ga naar bovenaan de pagina

Riny

Netherlands
72 Posts

Geplaatst - 11 sep 2006 :  23:31:25  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Riny  Reageer met citaat
Beste Paul,

Bedankt voor je reactie.
Een hele opuchting dat ik "eigenlijk" niets verkeerd doe.

Ik zal even de reden opgeven waarom ik de bck's op mijn stick zet.
Omdat op de pc op zolder (geregistreed) meestal getest word met mijn testbaantje in de praktijk, gebruik ik de stick voor mijn laptop (niet geregistreedr) om in de simulatiemodus wat dingen uit te proberen, zodat de bestaande en goed werkende bck's op zolder niet "vernield" worden, vandaar.

Het betreft dus een stukje voorzichtigheid omdat ik nog volop in mijn leerfase zit betreffende koploper, welke trouwens een fijn programma is om mee te werken als je het eenmaal door begint te krijgen.

Nogmaals bedankt dat je even de moeite wilde nemen om er naar te kijken.


----------------------------------------------------------------
Groetjes, Riny

Don't drive faster then your Gardian angel can fly

Marklin Digitaal H0, DB/SBB, Tijdperk III / V, IB + Koploper.(C-Rails)
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina