Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 158 / Bezoekers Vandaag: 158
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 158
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 help!!! met Viessmann 5217
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Marco

Netherlands
107 berichten

Geplaatst - 05 sep 2006 :  19:28:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi, ik heb vanmiddag een terugmelder 5217 aangeschaft maar het lukt niet om de boel aan de gang te krijgen. Moet deze van stroom worden voorzien zoals de 5233?
Er staat wel spanning op de baan maar als ik een loc in een blok plaats heb ik geen spanning meer en blijft de boel dus stilstaan.
kom er niet meer uit. Heb de Ned. handleiding gelezen maar die helpt mij niet verder.
Ik rijd Fl* met T.C.

Bewerkt door Marco op 05 sep 2006 19:29:18

modelspoor

321 Posts

Geplaatst - 05 sep 2006 :  19:39:40  Toon profiel  Bezoek de homepagina van modelspoor  Reageer met citaat
Marco,

Er is al verschillende keren verteld aan je, dat je bij een tweerail baan een 5233 nodig hebt, dus een S88 met stroomdetectie.

De 5217 is voor massa detectie en dus specifiek bedoeld voor Marklin Rails.

De 5217 zal alleen werken als je reedcontacten gebruikt.

Mvg
Wim.
Ga naar bovenaan de pagina

Marco

Netherlands
107 Posts

Geplaatst - 05 sep 2006 :  19:52:11  Toon profiel  Reageer met citaat
Sorry maar ik kreeg die andere ook niet 100% aan de gang icm met Kpl.
Heb info opgevraagd in een treinenzaak en die zei dat ik 5217 nodig had! Ik ben nog maar een Beginner met een grote B!!!
groetjes
Ga naar bovenaan de pagina

pa1_hub

Netherlands
506 Posts

Geplaatst - 05 sep 2006 :  19:52:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Marco,

Je had voor jou baan niet de terugmelder 5217 maar de 5233 moeten aanschaffen.
De 5217 kan ook maar dan moet je zoals in een ander draadje al is aangegeven nog aparte stroomdetectie(modules) gebruiken.


Met vriendelijke groet,
Hub
Ga naar bovenaan de pagina

pa1_hub

Netherlands
506 Posts

Geplaatst - 05 sep 2006 :  19:58:44  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Ik ben nog maar een Beginner met een grote B!!!
Geeft niets, iedereen is als beginner begonnen.
Als je de 5233 net zo aangesloten hebt als in de handleiding staat, moet het gewoon werken.


Met vriendelijke groet,
Hub
Ga naar bovenaan de pagina

Marco

Netherlands
107 Posts

Geplaatst - 05 sep 2006 :  20:10:16  Toon profiel  Reageer met citaat
Dan ga ik weer maar terug naar de winkel om hem te ruilen en probeer ik het weer opnieuw.
5217 eraf gehaald en 5233 weer aangesloten. (ik had er 2 waarvan 1 geruild) Trein rijd weer alleen kan ik maar een blok toekennen??
Het blok waarin de trein staat wordt toegekend maar het volgende blok niet. Even verder zoeken......
Ga naar bovenaan de pagina

modelspoor

321 Posts

Geplaatst - 05 sep 2006 :  20:11:25  Toon profiel  Bezoek de homepagina van modelspoor  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Marco

Sorry maar ik kreeg die andere ook niet 100% aan de gang icm met Kpl.
Heb info opgevraagd in een treinenzaak en die zei dat ik 5217 nodig had! Ik ben nog maar een Beginner met een grote B!!!
groetjes



Marco,

Over het algemeen hebben de verkopers in modelspoorzaken nog minder verstand van zaken dan de beginners met een grote b

Mvg
Wim.
Ga naar bovenaan de pagina

modelspoor

321 Posts

Geplaatst - 05 sep 2006 :  23:15:03  Toon profiel  Bezoek de homepagina van modelspoor  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Marco

Dan ga ik weer maar terug naar de winkel om hem te ruilen en probeer ik het weer opnieuw.
5217 eraf gehaald en 5233 weer aangesloten. (ik had er 2 waarvan 1 geruild) Trein rijd weer alleen kan ik maar een blok toekennen??
Het blok waarin de trein staat wordt toegekend maar het volgende blok niet. Even verder zoeken......



Ik denk dat ik niet helemaal begrijp wat je bedoeld. Misschien is het handig als je even een backup van je database plaatst. En aangeeft om welke blokken het gaat.

Mvg
Wim.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina