Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 94 / Bezoekers Vandaag: 3012
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 1380
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Niet vrijgegeven kruispunt
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Raoul

Belgium
116 berichten

Geplaatst - 12 jan 2011 :  17:19:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste allemaal,

Ik heb het volgende ondervonden.
Als een lok op zijn weg bezette wissels, kruiswissel of kruispunten (geel aangeduid) ziet dan zal die lok stoppen. Normaal.
Als er wissels of kruiswissels zijn die nog niet zijn vrijgegeven (rood aangeduid) dan zal de lok ook stoppen. Normaal.
Als er echter een kruispunt deel uitmaakt van een niet vrijgegeven wisselstraat dan kan dat kruispunt toch opgereden worden! Het kan dus gebruikt worden in een traject van een lok.
Heeft iemand hier een verklaring voor.

Groetjes,
Raoul

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 12 jan 2011 :  17:55:17  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Raoul, dan zal je dit kruispunt niet opgenomen hebben in je wisselstraat, je hebt hem dus niet geselecteerd zoals je dat ook met een wissel hebt gedaan.
In je hele baanoverzicht zit maar 1 echte kruising met een symbool gemaakt van een vast kruis. De andere zijn over elkaar heen getekende lijnen, als dat ook kruisingen zijn, dan zit daar je probleem.


Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 12 jan 2011 18:01:50
Ga naar bovenaan de pagina

Raoul

Belgium
116 Posts

Geplaatst - 13 jan 2011 :  12:04:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Wim,

Goed opgelet. Ondertussen heb ik echter het ontbrekende deel van mijn baan ook kenbaar gemaakt en daar zit ook nog een kruising in (in het vorige zaten er trouwens al 2 en niet 1).
Het bewuste kruispunt is wel opgenomen in de wisselstraat in antwoord op jou opmerking. Ik zal een aantal schermzichten voorbereiden en die mee posten plus de nieuwe database.
Na verder testen heb ik wel ondervonden dat het probleem zich niet voordoet als ik het kruispunt van de andere kant op wil rijden. Dan zegt die lok "wisselstraat bezet" als gevolg van het rode kruispunt. Voor het ogenblik is het enige verschil dat de wisselstraat langs de foute kant heel veel wissels, kruiswissels en 1 kruispunt bevat en langs de werkende kant is het aantal veel kleiner.
Tot binnenkort,
Raoul
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 13 jan 2011 :  17:28:40  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Raoul,

Als je dan ook even aangeeft om welk kruis het gaat en om welke routes, dan kunnen wij ook gerichter zoeken, nu is het een speld in een hooiberg.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Raoul

Belgium
116 Posts

Geplaatst - 13 jan 2011 :  19:58:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim,

Mea Culpa. De bewuste lange wisselstraat kon vanuit 4 blokken aangeroepen worden en ik had inderdaad in 1 van de 4 het kruispunt niet aangegeven. Het was gisteravond waarschijnlijk veel te laat om nog een klare kijk op de zaak te hebben. Ik geef toch even de huidige stand van de (volledige) baan mee.

Groetjes,
Raoul

Download Attachment: Raoul8.bck
249,14 KB
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 13 jan 2011 :  20:26:15  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Raoul,

Je laatste database bekeken, maar ik kan niet anders zeggen dat het een rommelige onoverzichtelijke indruk maakt.
Al die lijnen kriskras over elkaar heen getekend maakt het er niet duidelijker op.

Een tip misschien waar je wat me kunt is, het schema wat jij tekent bij baanontwerp, is geen kopie van het sporen verloop op jouw baan, dit kun je beter zoals een NX bord tekenen zoals dat in seinhuizen gebruikt wordt.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 13 jan 2011 :  21:28:01  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Raoul,

Om je een idee te geven hoe het anders kan, hier je baanontwerp anders getekend.

Mvg
Wim.

Download Attachment: Raoul10.bck
248,43 KB

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Raoul

Belgium
116 Posts

Geplaatst - 14 jan 2011 :  10:27:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt voor de moeite Wim. Je hebt gelijk. Ik ben dan ook nog maar een beginner. Jij hebt dat blijkbaar klaargespeeld in 1uur 1 minuut en 46 seconden.
Groetjes,
Raoul
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 14 jan 2011 :  11:23:22  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Raoul,

Nog veel korter zelfs, want ik ben er niet gelijk aan begonnen, ik denk in ongeveer 15 min. Maar heb het niet precies opgenomen.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina