Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 145 / Bezoekers Vandaag: 689
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 1498
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 snelheid
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Jaap

Netherlands
89 berichten

Geplaatst - 28 dec 2010 :  17:32:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi allemaal,

Ik heb versie 7.2 geinstalleerd,en sindsdien heb ik wat problemen met de snelheid van de treinen.
In het programma is niets veranderd!!
bv trein rijd (in rijwindowgeeft die aan dat er 100 gereden mag worden en geeft aan dat de trein ook 100 rijd) geijkte snelheid.
Maar het lijkt er op dat de trein steeds langzamer gaat rijden (schokkerig ) naar een 30 a 40 km terwijl in het rijwindow nog steeds 100 staat.
Pas na het paseren van een bezetmelder gaat de snelheid omhoog en bljft de lok mooi door rijden.
Blok heeft binnenkomstmelder. * rijden 49cm of 10 sec vrijgave vorigblok en een stopmelder.
trein doet dit niet in alle blokken.

Herkend iemand dit probleem? of waar moet een oplossing gaan zoeken??

Jaap

HO / 2 rail / IB / loconet / draai15 en OM32

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 28 dec 2010 :  19:08:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik had voor een paar dagen hetzelfde probleem, zonder 7.2, het was de hardware.
Door de warmte-koude van de laatste dagen had een railkoppeling zich losgewerkt.
Hierdoor ontstond een redelijke spanningsval met onverwacht traag rijden. Was niet te meten zolang er geen lok op stond die stroom verbruikte.
Als de snelheid verandert bij het bereiken van een bezetmelder, zoals ook bij mij het geval was, dan weet je gelijk in welk van de twee rails je moet zoeken.

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd

Bewerkt door dentheo op 28 dec 2010 19:18:17
Ga naar bovenaan de pagina

Jaap

Netherlands
89 Posts

Geplaatst - 28 dec 2010 :  21:39:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Theo.

Ook bij zijn waarschijnlijk de winterse omstandigheden hier de oorzaak van.( het is er wel erg koud) na diverse testen gedaan te hebben, met diverse lengtes van treinen, (assen hebben stroom afname ivm bezetmelding) kort treinen amper last, en lange treinen met verlichting enorm veel last.
Na veel zoeken tussen de kabels en het nog niet kunnen vinden,er maar snel een exstra aansluiting naar toegemaakt, en hiermee het probleem profesorisch opgelost.
zal binnen kort er eens verder naar graven.

Jaap

HO / 2 rail / IB / loconet / draai15 en OM32
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina