Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 166 / Bezoekers Vandaag: 1166
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 369
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Loc naar vast opstel blok
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

lieberom

Netherlands
52 berichten

Geplaatst - 27 dec 2010 :  22:38:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Goedenavond,

De volgende vraag:

Bij het indrukken van de knop naar opstelblokken zou ik graag willen dat een bepaald aantal locs naar hun eigen opstelspoor rijden.
Dus deze locs moeten niet op het eerste de beste opstelspoor gaan staan. En de andere locs mogen niet op de vaste opstelsporen van deze specifieke locs komen.

Wie helpt mij op weg?

Alvast bedankt,

Theo

Koploper, IB II, HSI-88, Power3(4x), Power4(1x) en dit alles in schaal N.

Wim Romijn

Netherlands
1008 Posts

Geplaatst - 28 dec 2010 :  10:04:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Theo,

Ik kan niet uit de vraag opmaken of die treinen wel in die blokken mogen komen tijdens normaal rijden.

Als de treinen tijdens automatisch rijden ook niet in die blokken mogen komen dan kan je dat oplossen met variabele routes waarin je per trein(type) blok verboden gaat instellen.

Als de treinen tijdens automatisch rijden wel in die blokken mogen komen dan kan je het proberen op te lossen met variabele routes gekoppeld aan een logische actie. Er is er namelijk een te maken voor rijden naar opstelsporen en dan maak je een var.route per trein(type) waar die niet mag komen als het rijden naar opstelsporen actief wordt. Je loopt vermoedelijk wel kans dat de boel vastloopt als er een trein is die nergens naar toe kan.

Mvtgr,

Wim Romijn.
H0 - IB - loconet

Bewerkt door Wim Romijn op 28 dec 2010 10:05:41
Ga naar bovenaan de pagina

lieberom

Netherlands
52 Posts

Geplaatst - 28 dec 2010 :  10:20:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Dank voor je hulp Wim,

Het gaat om onderhoudsvoertuigen, Rottenkraftwagen/turmtriebwagen, die tijdens het automatisch rijden over de hele baan zwerven. Bij het rijden naar de opstelsporen wil ik ze graag automatisch weer naar hun vaste plekje voor de werkplaats hebben. En niet naar elk ander willekeurig opstelspoor.

Misschien dat het nu iets duidelijker is.

MVG, Theo

Koploper, IB II, HSI-88, Power3(4x), Power4(1x) en dit alles in schaal N.
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 28 dec 2010 :  12:48:18  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Theo,

Dan lijkt me de oplossing voor de handliggen. Alle treinen een verbod om naar die sporen van de onderhouds trein te mogen rijden tijdens de opdracht rijden naar opstelsporen. Dan blijven die sporen altijd vrij voor deze treinen, en voor de onderhouds treinen een verbod om naar de andere opstelsporen te mogen rijden.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina