Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 97 / Bezoekers Vandaag: 763
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 189
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 diditaal rijden
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

mernivamog

Netherlands
15 berichten

Geplaatst - 22 dec 2010 :  10:18:21  Toon profiel  Reageer met citaat
goedendag ik stef robijn nieuw op dit forum, ik ben mijn hobby na 15 jaar weer op gaan pakken, ben nu bezig met de baanopbouw en ik reed al digitaal met lenz de digitaal plus compact welke intellibox kan ik het beste gebruiken voor aansluiting op mijn pc en welke wisseldecoders raden jullie mijn een en ook welke bezetmelder.
ps. ik rijdt met fleischman, trix en kato materiaal
groeten stef robijn

Spoor1

104 Posts

Geplaatst - 22 dec 2010 :  19:46:10  Toon profiel  Reageer met citaat
stef,

Technishe vragen over centrales, decoders enz. kun je het beste vragen op het BNLS forum.
http://www.beneluxspoor.net/

Groetjes,
Robby
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 22 dec 2010 :  20:22:16  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Stef,

Waarom dan een ander digital systeem, met het systeem wat je hebt lukt dat toch ook allemaal perfect.

Technische vragen e.d. stel je gerust op de volgende forums.
http://forum.modelspoorwijzer.net/
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/index.php
http://digitalemodelbaanforum.messageboard.nl/

Of nog beter gewoon hier, waar je begonnen bent.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

mernivamog

Netherlands
15 Posts

Geplaatst - 24 dec 2010 :  22:05:37  Toon profiel  Reageer met citaat
bedankt mannen ik zal in de toekomst nog wel meer vragen hebben
gr. stef en prettige dagen
Ga naar bovenaan de pagina

mernivamog

Netherlands
15 Posts

Geplaatst - 29 dec 2010 :  08:47:47  Toon profiel  Reageer met citaat


Download Attachment: pipo.bck
32,37 KB
Ga naar bovenaan de pagina

mernivamog

Netherlands
15 Posts

Geplaatst - 29 dec 2010 :  09:27:45  Toon profiel  Reageer met citaat
goedendag mijn baan is eigegenlijk 1 grote keerlus kan ik dan volstaan met 1 keerlus modulen zie mijn baanplan in vorig bericht vr.gr stef robijn
Ga naar bovenaan de pagina

remunj

Netherlands
1091 Posts

Geplaatst - 29 dec 2010 :  15:19:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Nou ik tel anders 3 keerlussen. Dus je hebt minimaal 3 keerlusmodules nodig.

Maar voordat je je druk gaat maken over keerlusmodules zou ik eerst het invoeren in koploper maar eens onder de knie gaan krijgen want die spaghetti die je getekend hebt gaat nooit een werkend geheel opleveren. Zo ontbreken bijvoorbeeld alle wissels. Je hebt nu een verzamel lijnen op je scherm staan waar koploper niets mee kan. Het is een schematische weergave van wat je voor ogen hebt maar daar houdt het dan ook op. Over de rest van de database zullen we het nog maar niet hebben. Daar ontbreekt een heleboel.

Je schrijft dat je na 15 jaar de hobby weer oppakt en digitaal gaat.
Ik wil je adviseren om voordat je je op het grote werk stort eerst eens een proefbaantje te bouwen. gewoon een simpel ovaaltje met een inhaalspoor en dat foutloos proberen te krijgen.

Gr.
Eric
Ga naar bovenaan de pagina

mernivamog

Netherlands
15 Posts

Geplaatst - 29 dec 2010 :  16:02:35  Toon profiel  Reageer met citaat
erik bedankt voor je reactie
ten eerste is dit maar een schema wat ik gemaakt heb in koploper, ik heb nog helemaal niets ingevoerd, ik moet nog het een en ander aanschaffen.
Ik ben ook van plan om een oefenbaantje te maken om koploper onder de knie te krijgen. Deze baan had ik nog grootendeels liggen op het schaduwstation na, maar als je bij blok 1 begint en je voglt de baan dan kom je over alle hoodsporen weer uit bij blok 1 blokken 21,22,23,24,25,26,27,28,29,30 en 31 liggen hoger dan de rest en blokken 5,6,7,8,9,10,11 en 12 liggen lager dan de rest nu wil ik ook van blok 17 naar 1 en van blok 2 of 3 naar blok 16 kunnen rijden, (blokken 1,2 en 3 is mijn station) daar wilde ik engelse wissels voor gebruiken maar dan kom knoei, dit gaat dan kortsluiten.
ik hoop dat je nu begrijpt wat ik bedoel
vr.gr stef robijn
Ga naar bovenaan de pagina

remunj

Netherlands
1091 Posts

Geplaatst - 29 dec 2010 :  16:49:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik begrijp je prima.
Als je bij blok 1 begint kom je uiteindelijk wel weer een keer uit bij blok 1 maar dan ben je onderweg al een paar overloopwwissels tegengekomen die een mooie kortsluiting veroorzaken.
Loop he zelf mar eens na en dan kom je echt op 3 keerlussen.
1: Begin in blok 5 en via 6-11 kom je in blok 12 aan. Rechts zitten blok 5 en 6 aan elkaar maar met een ongekeerde polaritiet. Ergo een keerlus.
2: Begin in blok 16 en via 21-31 kom je in blok 17. Blok 16 en 17 zitten rechts aan elkaar maar met een omgekeerde polariteit. Bingo, keerlus 2.
3: Begin in blok 12 en via blok 1, 13-15 kom je in blok 16. Blok 16 en 12 zitten recht aan elkaar met omgekeerde polariteit. En voila keerlus nummer 3.
4: Begin in blok 17 en via 32-34 en 2-4 kom je in blok 5. Ook hier zitten het begin en eindpunt via wissels aan elkaar maar omgekeerd gepolariseerd. Tada keerlus 4.

Zoals je ziet zelfs vier keerlussen.

Meer kan ik er echt niet van maken.

Gr.
Eric
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 29 dec 2010 :  17:02:54  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Beste Stef,

Je sporenplan en je blokken (spinnenweb) komen met elkaar overeen, daar is niets mis mee. En je hebt 3 keerlus situatie in je sporenplan. Is geen enkel probleem zijn simpel op te lossen.
Verder is er nog niets ingevuld, dat kan dus ook nooit fout zijn.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

mernivamog

Netherlands
15 Posts

Geplaatst - 29 dec 2010 :  18:55:01  Toon profiel  Reageer met citaat
bedankt mannen hier kan ik wat mee, ik ga hier mee aan de slag. vr. gr. stef robijn
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina