Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 211 / Bezoekers Vandaag: 7115
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 699
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Kort-Lang Blokgroep.
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

modelspoor

321 berichten

Geplaatst - 29 aug 2006 :  21:12:03  Toon profiel  Bezoek de homepagina van modelspoor  Reageer met citaat
Hi Paul,

Naar aanleiding van de vraag an Jack van der Werf heb ik even wat gemaakt. Maar dat blijkt niet te werken.
Als ik met een te lange trein naar de blokgroep 1,2,3 wil rijden, en de trein is te lang voor 4,5,6 waarbij een stopverbod is als de trein te lang is, of als ik instel bij te lang blok langer bezet, krijg ik de volgende melding (Past niet in(reeks) blokken! Terwijl ik de gedachte heb dat de trein gewoon over 4,5,6 heen naar een vrij blok op 1,2,3 mag rijden.

Ik snap het niet, kun je dit eens uitleggen?

Mvg
Wim.


Download Attachment: KortLang.bck
7,77 KB

pa1_hub

Netherlands
506 Posts

Geplaatst - 29 aug 2006 :  22:46:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Verander bij eigenschappen blok 7 de onderste tabbladen de selectie op basis van: in kans en het werkt.

Met vriendelijke groet,
Hub
Ga naar bovenaan de pagina

modelspoor

321 Posts

Geplaatst - 29 aug 2006 :  23:15:02  Toon profiel  Bezoek de homepagina van modelspoor  Reageer met citaat
Hi,

Ook hier snap ik niet waarom het op basis van kans wel werkt, en niet op volgorde of optimale lengte.

Mvg
Wim.
Ga naar bovenaan de pagina

pa1_hub

Netherlands
506 Posts

Geplaatst - 30 aug 2006 :  00:07:16  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Wim,

Ook bij volgorde werkt het.
Bij optimale lengte moet er minstens twee blokken vooruit gekeken worden.
Als je bij blok 7 bij de onderste tabbladen Aantal van 1 in 2 veranderd werkte het ook.
Zie hiervoor ook de helpfile: Blokkeuze op basis van optimale lengte

Met vriendelijk groet,
Hub
Ga naar bovenaan de pagina

modelspoor

321 Posts

Geplaatst - 30 aug 2006 :  00:40:23  Toon profiel  Bezoek de homepagina van modelspoor  Reageer met citaat
Hi,

Ik vind dat de mededeling '(Past niet in(reeks) blokken!' mij op geen enkele wijze een hint geeft wat er aan de hand is en wat ik zou moeten ondernemen om het probleem op te lossen.
Dat is heel erg jammer en zal veel starters, met een grote kluit het riet in sturen. Ik denk dat Paul hier iets meer aandacht aan zou moeten besteden.

Mvg
Wim.
Ga naar bovenaan de pagina

JackvdW

Netherlands
337 Posts

Geplaatst - 30 aug 2006 :  01:34:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo allemaal,

Het is al weer laat, maar in het eerste bericht spreek Wim over de blokgroep 1,2,3 en 4,5,6. Dit zijn verschillende sporen. In de handleiding staan de blokken van de blokgroep achter elkaar in hetzelfde spoor. Dus volgens mij is 6, 3 een blokgroep, 5, 2 en 4, 1 dus ook en zijn er dus 3 blokgroepen. Of zie ik dit verkeert. Blok 7 op optimale lengte, dan 1, 2 en 3 moeten stopkansen hebben en 4, 5, 6 moeten vije baan zijn. Ook in aanvullende blokgegevens moeten "Bij Te Lang" vorige blokken bezet houden.


Lees het morgen wel.
Leuk dit testen !!!
Groet Jack.
Ga naar bovenaan de pagina

JackvdW

Netherlands
337 Posts

Geplaatst - 30 aug 2006 :  02:02:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Ik kan bij de blokken 1 t/m 6 "volgorde" niet in "kansen" veranderen en krijg het niet aan de loop.

Groet Jack.
Ga naar bovenaan de pagina

pa1_hub

Netherlands
506 Posts

Geplaatst - 30 aug 2006 :  09:15:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim,

In de Helpfile staat bij het voorbeeld het volgende: Bij de keuze voor de optimale lengte wordt 4 opgegeven. Hiermee wordt aangegeven dat Koploper maximaal 4 blokken verder moet kijken voor de optimale lengte.

In jou geval moet dat dus 2 zijn omdat een blokgroep uit twee blokken bestaat.
In je voorbeeld stond deze op1 i.p.v. 2, er werd alleen naar blokken 4, 5 en 6 gekeken en niet naar 1, 2 en 3. ofwel je (reeks)blokken bestond maar uit 1 blok.

Jack,
Er zijn drie blokgroepen (1 en 4), ( 2 en 5) en (3 en 6)
Bij deze blokken kun je geen kans invullen omdat er geen kans is. Voorbeeld je kan alleen van 6 naar 3 of 3 naar 7. Je moet het in blok 7 veranderen.

Met vriendelijke groet,
Hub
Ga naar bovenaan de pagina

modelspoor

321 Posts

Geplaatst - 30 aug 2006 :  15:46:03  Toon profiel  Bezoek de homepagina van modelspoor  Reageer met citaat
Hub,

Het aantal blokken vooruit heeft op 2, 3 en op 4 gestaan voordat de database geplaatst werd. Maar ook dan kwam er geen leven in.

Mvg
Wim.
Ga naar bovenaan de pagina

pa1_hub

Netherlands
506 Posts

Geplaatst - 30 aug 2006 :  16:51:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Wim,

Net nog even de backup opnieuw ingelezen. Vervolgens alleen bij Blok 7 onderste tabbladen het aantal op 2 gezet. In simulatie de treintjes geplaatst en 10 minuten laten rijden.

Met vriendelijke groet,
Hub


Download Attachment: KortLang.bck
7,64 KB
Ga naar bovenaan de pagina

modelspoor

321 Posts

Geplaatst - 30 aug 2006 :  21:45:07  Toon profiel  Bezoek de homepagina van modelspoor  Reageer met citaat
Hi,

Ok, mij is het nu duidelijk, bedankt.

Mvg
Wim.
Ga naar bovenaan de pagina

JackvdW

Netherlands
337 Posts

Geplaatst - 31 aug 2006 :  00:35:28  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo allemaal,

Het loopt !!!! was bij tabblad blok 3 vergeten de tweetjes in te vullen.

Allemaal bedankt, ik kan nu verder testen met een grotere configuratie.

Groeten Jack.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina