Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 125 / Bezoekers Vandaag: 515
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 125
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Kopstation rijgedrag
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp Pagina: 1 2 (of 2)

Raoul

Belgium
116 berichten

Geplaatst - 21 nov 2010 :  20:14:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste mensen,

Dit onderwerp verscheen reeds bij de beginners (omdat ik toch min of meer een beginner ben) maar ik kreeg slechts 1 reactie. Die oplossing had ik echter reeds uitgeprobeerd (misschien niet op de correcte wijze). Vandaar nu een poging bij de gevorderden.

Graag had ik enkele richtlijnen gekregen voor het volgende rijgedrag dat ik zou willen instellen op mijn kopstation. Ik besef dat dit niet is volgens de werkelijkheid maar op mijn baan zou dit toch goed van pas komen. Ik heb reeds ettelijke pogingen ondernomen met "vaste treinroutes", "logische acties", "speciale acties" e.d. maar zonder resultaat.

Ik ga ervan uit dat een trein voorwaarts (lok eerst) in het kopstation rijdt. Omlopen van de lok kan niet. Dan is het de bedoeling dat er na verloop van tijd gekeerd wordt en dat de trein achteruit naar een bepaald blok terugrijdt. Het kan zijn dat er nog tussenliggende blokken zijn en dat het uiteindelijke blok eigenlijk een groep is. Aangekomen in 1 van de blokken van deze groep moet de trein dan na verloop van tijd terug omkeren en verder automatisch rijden zoals voordien.

De reactie bestond erin om vaste treinroutes te gebruiken maar daar reageerde ik op als volgt:

----------------- quote -------------------
Bedankt voor je snelle antwoord. Zelf was ik ook reeds in de richting van vaste treinroutes aan het denken. Ik heb reeds een en ander uitgeprobeerd maar stoot tot nu toe steeds op dezelfde foutmelding. Omwille van gemak in de discussie wil ik de situatie nog even schetsen aan de hand van benoemde blokken (de trein is geen trek/duw of treinstel).

Trein komt automatisch aan in het kopstation in blok A,
Trein moet keren en niet automatisch het kopstation verlaten,
Trein komt door blok B waar hij gewoon achteruit door rijdt,
Trein komt in 1 van de blokken van een groep die we vanaf nu C noemen,
Trein keert en moet vanaf nu terug automatisch verder (vooruit) en kiest vanaf dan zelf zijn bestemming.

Als ik met mijn poging van vaste treinroute in groep C kom en daar aanvink dat de trein mag keren dan verwacht ik nog niet dat er automatisch verder gereden wordt. Daarom had ik voorlopig toch al een volgende blok aangemaakt in de "vooruit" richting. Ik krijg echter enkel de mogelijke bloknummers alsof de trein niet gekeerd is.
Als ik dat laatste blok dan toch niet opneem in mijn vaste route en uit de vaste route definitie ga dan krijg ik de volgende foutmelding:

- Blok: volgende blok: ontheffing keer verbod.

En die melding krijg ik er niet uit omdat ik ze waarschijnlijk fout begrijp.
----------------- unquote -------------------

De vraag blijft dus open.

Vriendelijke groeten,
Raoul





Bedankt op voorhand,
Raoul

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 21 nov 2010 :  20:33:40  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Raoul


- Blok: volgende blok: ontheffing keer verbod.

En die melding krijg ik er niet uit omdat ik ze waarschijnlijk fout begrijp.
----------------- unquote -------------------

De vraag blijft dus open.




Is in groep C bij de blokken de optie: alle loks mogen keren aangevinkt ?

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 21 nov 2010 :  21:49:27  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Raoul,

ik had je vervolgvraag in het vorige topic gemist, maar om er nu een nieuw topic van te maken helpt denk ik niet, een reminder in je vorige topic was handiger geweest.

Je eindigt blijkbaar je vaste route met een blok waarin gekeerd moet worden, echter je geeft niet het volgende blok op waarna terug gereden moet worden, vandaar deze foutmelding die je vanuit koploper krijgt.

Soms doet een backup van een database wonderen om een vraag visueel te maken, dit schept duidelijkheid bij ellenlange teksten, waar eigenlijk de vraagstelling in een heel lang verhaal verdwijnt.

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded.
Doe wat je zegt, dan lieg je niet.
Ga naar bovenaan de pagina

Raoul

Belgium
116 Posts

Geplaatst - 31 dec 2010 :  13:47:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Theo en Walter,

Eindelijk terug tijd om mijn kopstation verder te configureren. Bedankt reeds voor julie hulp en hints. Het probleem blijft nog. Het keren van de loks stond aangevinkt om te antwoorden op Theo. Ik stuur hierbij een back-up van de database. Dat is inderdaad eenvoudiger. Vergeet even mijn poging die ik deed met een vaste treinroute. Ga er vanuit dat een lok aankomt in blok 126. Ik zou die eerst en vooral graag zien keren zonder hem te definieren als treinstel of trek/duw. Hij moet zijn wagens dan duwen tot blok 166. Daar aangekomen moet hij terug om

Download Attachment: Raoul6.bck
151,56 KBkeren en verder automatisch gaan rijden zonder dat hij terug in het kopstation terecht komt. Ik heb dus de vraag volgens mij iets vereenvoudigd. Het is het principe dat telt.
Groetjes,
Raoul
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 31 dec 2010 :  14:08:52  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Raoul,

vul nog voor alle blokken met een stootblok in, dat alle treinen mogen keren, met name in de blokken 122/128 en 153/156 is dat van belang. Dan mogen ook treinen die niet als trek/duwtrein of treinstel gedefinieerd zijn mogen keren,

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded.
Doe wat je zegt, dan lieg je niet.
Ga naar bovenaan de pagina

Raoul

Belgium
116 Posts

Geplaatst - 31 dec 2010 :  14:20:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Walter,

In de eigenschappen van alle blokken die op een stootblok eindigen stond nu al een vinkje in "keer lok" en dat voor alle nieuwe bestemmingen en komende vanuit eender welk ander blok. Is het dat wat je bedoelde?

Groetjes,
Raoul
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 31 dec 2010 :  17:37:29  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Raoul,

Dat is goed dat je dat daar aangegeven hebt, alleen is dat alleen geldig voor treinstellen en trekduwtreinen, en als je treinen hebt die niet onder deze twee categorieen vallen, zullen die treinen daar nooit keren. Wil je dat ook die treinen in die blokken mogen keren, vul je dus in aanvullende blokeigenschappen in dat ALLE trein mogen keren.
Verder heb ik het idee dat je iets simpels op een vreselijk ingewikkelde manier aan het oplossen bent.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 31 dec 2010 :  19:24:20  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Wissels

Hallo Raoul,

vul nog voor alle blokken met een stootblok in, dat alle treinen mogen keren, met name in de blokken 122/128 en 153/156 is dat van belang. Dan mogen ook treinen die niet als trek/duwtrein of treinstel gedefinieerd zijn mogen keren,

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded.
Doe wat je zegt, dan lieg je niet.



Ik bedoelde hierbij inderdaad in aanvullende blokgegevens, helaas vergeten erbij te zetten,

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded.
Doe wat je zegt, dan lieg je niet.
Ga naar bovenaan de pagina

Raoul

Belgium
116 Posts

Geplaatst - 01 jan 2011 :  20:14:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Ok Walter, geen probleem.

Nu Wim. Voor het ogenblik worden alle testtreinen aangeduid met het kenmerk "trek/duw combinatie" in het "rijgedrag" lok venster. Het is inderdaad zo dat er anders nooit gekeerd wordt. Gelukkig wist jij met te zeggen waar (in "aanvullende blokgegevens") men er kan voor zorgen dat andere loks ook keren. Ik had dit reeds gelezen enkele maanden geleden maar kon het met de beste wil van de wereld niet terugvinden. Bedankt. Verder sta ik open voor elk ander voorstel om mijn kopstation rijgedrag op te lossen. Terug even in telegramstijl de vraag:
- loks rijden allemaal "automatisch";
- lok komt in kopstation (en zal keren .... zie hierboven);
- lok moet wagons duwen tot in een zelf ingesteld bloknummer;
- daar aangekomen moet de lok terug omkeren;
- vanaf dan moet de lok terug automatisch beginnen rijden met getrokken wagons (en zonder terug naar het kopstation te gaan);

Groetjes,
Raoul
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 02 jan 2011 :  07:59:18  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Dus Raoul, als ik het goed begrijp komt een lok aan in een kopspoor dan moet hij trug naar 166, en dan weer terug de baan op met de sleep achter zich aan. Klopt dat? Zo ja, dat is dan toch niet zo moelijk.

Bijgaand een voorbeeld voor blok 126 naar 166.
Deze zal daar keren en niet meer vertrekken naar de kopsporen vanaf 166.


Download Attachment: Raoul6VB.bck
151,91 KB

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 02 jan 2011 08:45:43
Ga naar bovenaan de pagina

Raoul

Belgium
116 Posts

Geplaatst - 02 jan 2011 :  13:48:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Wim,

Kan het zijn dat je per ongeluk het originele bestand terug hebt opgeladen i.p.v. het door jou aangepaste bestand. Ik zie geen verschil in rijgedrag en ook niet direkt wijzigingen in het bestand.

Je omschrijving van de vraag was correct.

Groetjes,
Raoul
Ga naar bovenaan de pagina

Raoul

Belgium
116 Posts

Geplaatst - 03 jan 2011 :  11:10:01  Toon profiel  Reageer met citaat
Walter en Wim,
Het probleem is opgelost. Door in de aanvullende blokgegevens van het spoor waar uiteindelijk terug gekeerd moet worden ook een vinkje te zetten dat alle loks mogen keren kan de vaste treinroute uitgebreid worden met een blok in de richting vanwaaruit de trein kwam. Van dan af aan wordt er dan terug volautomatisch vooruit gereden. Ik stuur hierbij het voorbeeldje voor kopstation blok 126. Het terug vooruit keren gebeurt in 166 en de lok waarmee getest werd is de lok met adres 42 waar in "rijgedrag" de vaste treinroute werd aangeduid. Het principe ligt dus vast.


Download Attachment: Raoul7.bck
152,78 KBBedankt en groetjes,
Raoul
Ga naar bovenaan de pagina

Raoul

Belgium
116 Posts

Geplaatst - 03 jan 2011 :  11:59:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Heel eigenaardig. Ik probeer dit nu ook in te stellen voor de andere kopstation sporen (met uitzondering van 128 want dat loopt anders) en ik slaag er niet meer in om na spoor 166 terug spoor 185 in te geven. Hoe me dat gelukt is voor spoor 126 weet ik dus niet meer. Een copie/paste van 126 en aanpassen naar de andere lukt wel maar dat is geen oplossing voor doodlopende sporen op andere plaatsen. Iemand een hint? Bedankt.
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 03 jan 2011 :  12:37:54  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Raoul

Heel eigenaardig. Ik probeer dit nu ook in te stellen voor de andere kopstation sporen (met uitzondering van 128 want dat loopt anders) en ik slaag er niet meer in om na spoor 166 terug spoor 185 in te geven. Hoe me dat gelukt is voor spoor 126 weet ik dus niet meer. Een copie/paste van 126 en aanpassen naar de andere lukt wel maar dat is geen oplossing voor doodlopende sporen op andere plaatsen. Iemand een hint? Bedankt.



Even kijken onder "blokken" voor blok 166, wwarschijnlijk staat daar bij het inrijden uit andere sporen dan 126 geen vinkje bij 185 (en keren ?)

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 03 jan 2011 :  12:52:42  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Raoul,

Wat jij wil kan volledig zonder vaste routes,of variabele routes, werkt gewoon via standaard instelling van je database.
Bijgaand, een iets verder aangpaste database hoop dat het je nu wel opvalt wat er is verandert.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Download Attachment: Raoul6VB.bck
144,76 KB

Bewerkt door Wim Ros op 03 jan 2011 13:08:35
Ga naar bovenaan de pagina

Raoul

Belgium
116 Posts

Geplaatst - 05 jan 2011 :  13:40:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Eerst antwoord aan Wim. Ik heb de database geinstalleerd en uit demo mode gezet. De volgende testen gedaan. Steeds vertrokken uit 65 en via 166 gezorgd dat enkel 126 bereikbaar is.
- test 1: lok komt aan en wordt "handmatig"
Dan lok in "rijgedrag" als "duw/trek" kenbaar gemaakt;
- test 2: lok keert en koos telkens 1 van de stopsporen (144, 153, 154, 155, 156);
Dan al deze sporen handmatig geblokkeerd
- test 3: lok keert maar er meld dat alle sporen bezet zijn, alhoewel 166 vrij is.
Eigenlijk zie ik dit dus (nog) niet als oplossing. Toch bedankt.

Antwoord aan Theo. Jij sloeg nagels met koppen. Dat bewuste vinkje stond bij blok 166 voor komende uit 126 (en keren) en dan verder naar 185. Voor alle andere kopsporen stond het vinkje in 166 niet. Dat ene vinkje moet een overblijfsel geweest zijn van al mijn vorige tests en was ik totaal vergeten. Ik ga voort op deze wijze want nu misbruik ik ook de benaming "trek/duw" of "treinstel" niet. Bedankt.

Groetjes,
Raoul
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 05 jan 2011 :  14:01:53  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Raoul,

Je wil toch dat de trein naar naar je kopsporen rijdt, dan naar het andere kopspoor en dan naar 166 om zijn weg verder met de lok voorop te vervolgen? Dat was/is toch jouw bedoeling, of wil je iets anders? Dat kan natuurlijk ook, maar dan moet je dan even kenbaar maken.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 05 jan 2011 :  19:20:53  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Wim Ros

Raoul,

Je wil toch dat de trein naar naar je kopsporen rijdt, dan naar het andere kopspoor en dan naar 166 om zijn weg verder met de lok voorop te vervolgen? Dat was/is toch jouw bedoeling, of wil je iets anders? Dat kan natuurlijk ook, maar dan moet je dan even kenbaar maken.





Wim,
ik had begrepen dat hij achteruit het kopstation uit wou naar 166 en dan linksaf vooruit terug de baan op. Soort driehoeken van ganse trein.

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

Raoul

Belgium
116 Posts

Geplaatst - 05 jan 2011 :  19:26:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Klopt Theo maar je was me voor met je reactie op Wim die ik nog maar net gelezen had.

Groetjes,
Raoul
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 05 jan 2011 :  19:46:22  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Raoul

Klopt Theo maar je was me voor met je reactie op Wim die ik nog maar net gelezen had.




Heb jij een Amerikaanse baan ? Daar doet men het soms zo, maar dikwijls "voor" de aankomst. Kun jij ook maken natuurlijk

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 06 jan 2011 :  00:07:00  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Raoul,

Dus eigenlijk wil je komende uit 166 naar 122 t/m 127 treug naar 166 en dan naar 185.

En eigenlijk wil je dat dan ook voor de blokken 153 t/m 156 komende uit 185.
Dus weer terug naar 185 en dan over 166 weg.

Als dat klopt dan werkt dat nu zo in de database.

Mvg
Wim.

Download Attachment: Raoul6VB.bck
143,05 KB

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Raoul

Belgium
116 Posts

Geplaatst - 06 jan 2011 :  10:33:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Theo,
Ik heb geen Amerikaanse baan maar het is toch wel een idee dat ik in het achterhoofd moet houden. Keren voor binnenkomst van het kopstation en dan netjes vooruit terug buiten.

Wim,
Je redenering is volledig correct. De test wees echter uit dat de lok aankomt in 126, dan keert, maar dan meld "vervolg blok bezet" en het blok dat wordt opgegeven is blok 126 waar hij staat. Ik heb toch nog wat verder getest en als ik 1 van de andere opstelsporen (153 tot 156) vrijlaat dan gaat hij daar naartoe hetgeen niet echt de bedoeling was. Ik blijf je werkwijze interessant vinden en ik hoop dat je me kort kan zeggen in welke schermpjes je ligt te sleutelen.

Bedankt en groetjes,
Raoul

PS. Ik moet dringend nieuwe foto's opladen maar op www.modelspoor-raoul.tk vindt je 2 onderwerpen waaronder mijn baan.
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 06 jan 2011 :  11:45:09  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Raoul,

Ik had iets meer inzicht en eigen initiatief van je verwacht. Maar goed het is niet zo. Het was een voorbeeld, waar je zelf achter had kunnen komen als je in onderhouden blokken was gaan kijken.

Daar had jij alles aangevinkt, de clue is dat je daar alleen de mogelijkheden aanvinkt die je echt wil, dus komende uit 185 voor de blokken 153 t/m 156 alleen terug naar 185. En voor 185 komende uit 153 t/m 156 alleen naar 166.

Ik heb in de laatste database nog lang niet alle vinkjes weggehaald, maar ik had de hoop dat je dat zelf wel zou zien.

Dat is het rijgedrag wat jij wil op je kopsporen, en dat is dus op deze manier eenvoudig te verwezelijken. Zonder vaste of variabele routes.

Je moet dus nog heel veel vinkjes weghalen.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 06 jan 2011 :  12:35:54  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Raoul,

Het geheel iets verder voor je uitgewerkt, inclusief de nodige deadlocks. Alle veranderingen zijn dus in onderhouden blokken uitgevoerd.

Mvg
Wim

Download Attachment: Raoul9VB.bck
137,09 KB

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Raoul

Belgium
116 Posts

Geplaatst - 07 jan 2011 :  11:18:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim,
Bedankt voor de moeite. Op jou wijze kan je inderdaad ook heel veel definieren. Voor ik startte met testen heb ik je aanpassingen in "blokken" bekeken en er valt zeker iets voor te zeggen. Ik kreeg nog wel tijdens het testen eigenaardige effecten maar misschien zijn die er wel uit te krijgen. Voorbeeld: een lok komt aan in 71 en dan zorg ik ervoor dat hij enkel naar 126 kan, via 166 (alle andere afstelsporen zijn bezet, ook 153/156). Ik doe dat door een aantal sporen handmatig bezet te maken, namelijk 172 en ook 185 want anders kan de lus in wijzerzin worden opgereden. Als de lok dan aankomt in 71 dan wordt er gezegd "Deadlock: niet alle blokken vrij!". Dit klopt met wat er in "Blokken" aangegeven staat maar ik geraak dus niet tot op 126.
Ik ga het in elk geval opnieuw rustig bekijken, laten bezinken en de voordelen uit beide systemen nemen (jou denkwijze en de vaste treinroute wijze).
Groetjes,
Raoul

PS1: Hopelijk bekijk je me nu terug als iemand met meer inzicht en eigen initiatief ......
PS2: Je bent hier steeds welkom.
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 07 jan 2011 :  12:18:02  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Raoul,

Je heb nog een aantal variabele routes actief waarin je bepaalde treinen verbied ergens naar toe te rijden, ik denk nu dus dat een een trein naar 126 wil laten rijden welke jij verboden hebt dat te doen.
Maar goed zoals ik al zie ik heb het geheel aangepast en als je de automaat aanzet met alle treinen op de baan en alle blokken bereik baar zal koploper het verder voor je regelen.


Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina
Pagina: 1 2 (of 2) Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina