Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 115 / Bezoekers Vandaag: 5324
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 670
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Kom er even niet uit
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

biem

Netherlands
95 berichten

Geplaatst - 28 aug 2006 :  16:56:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Heb vanmiddag blok 12 bijgevoegd, als ik nu alleen een lok laat rijden, passeert hij 11 , wordt weer vrijgegeven, dan 12 , deze blijft rood als de lok gepasseerd is, daardoor blijft blok 1 geel, en is de lok helemaal de weg kwijt en alleen maar aan het ronddraaien.
Heb de lok langzaam over de blokken laten rijden, alle bezetmelders ziet hij keurig en verdwijnen ook weer, dus daar ligt het ook niet aan.
Zou iemand aub even naar mijn baan willen kijken.


Download Attachment: 2006513213059_Geert.bck
27,11 KB

Geert

modelspoor

321 Posts

Geplaatst - 28 aug 2006 :  17:47:48  Toon profiel  Bezoek de homepagina van modelspoor  Reageer met citaat
Biem,

Uit blok X en bezet bij, daar zijn verschillende bezetmeldnummers ingevuld, bij blok 12.

Mvg
Wim.
Ga naar bovenaan de pagina

pa1_hub

Netherlands
506 Posts

Geplaatst - 28 aug 2006 :  17:50:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Geert,

Kijk eens even bij Onderhouden blokken blok 12.
Bij ter verwachten bezetmeldingen staat ingevuld 2.08 en 3.01 en bij betzet bij staat ingevuld 2.08 en 3.02.

Met vriendelijke groet,
Hub
Ga naar bovenaan de pagina

biem

Netherlands
95 Posts

Geplaatst - 28 aug 2006 :  18:03:45  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim en Hub
Perfect, gelukt, 3.01 moet 3.02 zijn, nu kan ik tenminste rustig even gaan slapen, bedankt

Groeten Geert
Ga naar bovenaan de pagina

biem

Netherlands
95 Posts

Geplaatst - 30 aug 2006 :  16:52:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Ben er nog niet.
Als ik nu aan het rijden ben, krijg ik op blok 12 de melding :vervolgblok bezet, blok is blauw, in blok 11 staat een trein te wachten, maar deze kan niet verder omdat blok 12 blauw is, kijk ik nu bij de bezetmelders dan geeft 3.02 bezet, terwijl er geen trein op staat ?
Als ik nu het speigelei van groen naar rood zet en weer naar groen , is blok 12 gewoon weer grijs en kan het auto rijden weer in gang worden gezet
Als het toch aan de bezetmelder zelf ligt, dan kun je toch niet een kwartier auto riijden en dat hij dan plotseling zonder reden bezet geeft.


Download Attachment: 2006513213059_Geert.bck
29,29 KB

Geert
Ga naar bovenaan de pagina

pa1_hub

Netherlands
506 Posts

Geplaatst - 30 aug 2006 :  17:31:01  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Geert,
quote:
Als het toch aan de bezetmelder zelf ligt, dan kun je toch niet een kwartier auto riijden en dat hij dan plotseling zonder reden bezet geeft.
Zoals jij het hier beschrijft lijkt het meer op een hardware probleem. Kijk even of alles goed aangesloten is. Geen draden tegen elkaar, draden goed bevstigd.

Met vriendelijke groet,
Hub
Ga naar bovenaan de pagina

biem

Netherlands
95 Posts

Geplaatst - 30 aug 2006 :  18:40:24  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Hub

Deze bezetmelder zit alleen op een viessmann 5233, heb al een andere 5233 geprobeerd, zal nog eens een andere proberen, misschien dat het er aan ligt dat er maar eentje is op aangesloten

Mvg Geert
Ga naar bovenaan de pagina

pa1_hub

Netherlands
506 Posts

Geplaatst - 30 aug 2006 :  18:57:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Geert,

Kijk ook even goed naar de bandkabel tussen de terugmeldunits, ook die kan een probleem geven.

Met vriendelijke groet,
Hub
Ga naar bovenaan de pagina

modelspoor

321 Posts

Geplaatst - 30 aug 2006 :  20:48:22  Toon profiel  Bezoek de homepagina van modelspoor  Reageer met citaat
De bandkabel geeft bijna nooit problemen. De rails zal wel door uitzetten en krimpen en of verschuiven tegen elkaar komen, dus maak je van 1 meldpunt 2 meldpunten. Dus even kijken bij de plaats waar hij gescheiden is.

Mvg
Wim.
Ga naar bovenaan de pagina

modelspoor

321 Posts

Geplaatst - 30 aug 2006 :  20:49:36  Toon profiel  Bezoek de homepagina van modelspoor  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door biem

Hoi Hub

Deze bezetmelder zit alleen op een viessmann 5233, heb al een andere 5233 geprobeerd, zal nog eens een andere proberen, misschien dat het er aan ligt dat er maar eentje is op aangesloten

Mvg Geert



Het aantal aangesloten 5233 heeft daar geen invloed op.

Mvg
WIm.
Ga naar bovenaan de pagina

pa1_hub

Netherlands
506 Posts

Geplaatst - 30 aug 2006 :  21:00:11  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Het aantal aangesloten 5233 heeft daar geen invloed op.

Volgens mij staat dat er niet, er staat dat er maar een bezetmelder op een 5233 aangesloten is.

Met vriendelijke groet,
Hub
Ga naar bovenaan de pagina

modelspoor

321 Posts

Geplaatst - 30 aug 2006 :  21:08:49  Toon profiel  Bezoek de homepagina van modelspoor  Reageer met citaat
Klopt Hub,
En een 5233 is een halve S88 en heeft dus maar 8 contacten, i.p.v 16.
En in dat licht maakt het niet uit of er een halve een een hele S88 is aangesloten. Dat staat er en dan was de vraag.

Mvg
Wim.
Ga naar bovenaan de pagina

biem

Netherlands
95 Posts

Geplaatst - 30 aug 2006 :  21:19:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim

Misschien, heb ik het wat onduidelijk opgeschreven , maar ik bedoel dat er maar 1 bezetmeldpunt op 1 viessmann 5233 is aangesloten, dus maar 1 van de 8 contacten is aangesloten

Mvg Geert
Ga naar bovenaan de pagina

modelspoor

321 Posts

Geplaatst - 30 aug 2006 :  21:36:49  Toon profiel  Bezoek de homepagina van modelspoor  Reageer met citaat
Biem,

Dat maakt natuurlijk al helemaal niet uit. Geen problemen maken, of bedenken, die er niet zijn.

Mvg
Wim.
Ga naar bovenaan de pagina

biem

Netherlands
95 Posts

Geplaatst - 30 aug 2006 :  22:03:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Ben misschien wat verder, nl, als er een roco raillion heeft staan wachten , en deze vertrekt weer dan blijft dat blok (12) blauw, dat is nu 2 keer gebeurd, zal het nog een paar keer proberen.

edit, net weer auto rijden opgestart, de raillion rijdt over blok 12 , hoeft deze keer niet te wachten, verlaat blok 12 , en blok 12 blijft blauw, einde auto rijden

Geert

Bewerkt door biem op 30 aug 2006 22:07:00
Ga naar bovenaan de pagina

modelspoor

321 Posts

Geplaatst - 30 aug 2006 :  22:20:30  Toon profiel  Bezoek de homepagina van modelspoor  Reageer met citaat
Biem, het probleem moet je toch in de aansluitingen van de baan zoeken en kijken of alles wel op de juiste plaats en manier geisoleerd is. In simulatie werkt het perfect.

Mvg
Wim.
Ga naar bovenaan de pagina

biem

Netherlands
95 Posts

Geplaatst - 30 aug 2006 :  22:25:35  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim, zal ik doen, laat ondertussen het spul auto rijden en zal bij gaan houden bij welke lok hij bezet gaat geven.

Mvg Geert
Ga naar bovenaan de pagina

modelspoor

321 Posts

Geplaatst - 30 aug 2006 :  22:33:49  Toon profiel  Bezoek de homepagina van modelspoor  Reageer met citaat
Biem,

Heb je bij blok 11 ook al de andere tabbladen ingevuld??
Uit 5,6,7,8,9,10 is niet ingevuld.

Mvg
Wim.
Ga naar bovenaan de pagina

biem

Netherlands
95 Posts

Geplaatst - 30 aug 2006 :  22:39:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim
Bij eigenschappen blok 11 staat dan bij richtingen en dan bij 5 t/m 10 , naar blok 12 aangevinkt en bij volgorde 1

Geert

Bewerkt door biem op 30 aug 2006 22:41:10
Ga naar bovenaan de pagina

pa1_hub

Netherlands
506 Posts

Geplaatst - 30 aug 2006 :  22:45:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Bij de bck van Geert stond bij blok 11 alles aangevinkt.

Met vriendelijk groet,
Hub
Ga naar bovenaan de pagina

modelspoor

321 Posts

Geplaatst - 30 aug 2006 :  22:45:38  Toon profiel  Bezoek de homepagina van modelspoor  Reageer met citaat
Eigenlijk begrijp ik je probleem niet, je zegt dat blok 12 soms bezet blijft, en dat het automatisch rijden dan stopt, ik zie het verband niet te meer je in 1 richting rijdt. Op welke manier stopt het automatisch rijden, van alle loks of van een specifieke lok? Wat gebeurd er en welke meldingen zie je of krijg je?

Mvg
Wim
Ga naar bovenaan de pagina

biem

Netherlands
95 Posts

Geplaatst - 30 aug 2006 :  22:52:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim
Dit gebeurd er:
-ik laat alles auto rijden
-als de raillion op blok 12 moet wachten , of er overheen rijdt, dan geeft blok 12 een blauwe lijn, de lok welke dan op blok 11 staat te wachten , kan dan niet verder en geeft de melding "vervolgblok bezet", wat dus klopt omdat blok 12 blauw geeft, en zo stopt het auto rijden

Geert
Ga naar bovenaan de pagina

pa1_hub

Netherlands
506 Posts

Geplaatst - 30 aug 2006 :  22:57:01  Toon profiel  Reageer met citaat
Geert,

Haal de raillion er eens af en laat de anderen rijden en kijk of het dan nog voorkomt.

Met vriendelijke groet,
Hub
Ga naar bovenaan de pagina

modelspoor

321 Posts

Geplaatst - 30 aug 2006 :  22:59:50  Toon profiel  Bezoek de homepagina van modelspoor  Reageer met citaat
En als de lok stopt, stopt hij dan wel binnen zijn eigen blok?? Oftewel rijdt hij niet te ver door?


Mvg
Wim.
Ga naar bovenaan de pagina

biem

Netherlands
95 Posts

Geplaatst - 30 aug 2006 :  23:09:31  Toon profiel  Reageer met citaat
Hub, zal dat morgen eens doen,ben ervoor vandaag even mee gestopt, hij heeft het na 10 uur nog 4 keer gedaan en steeds weer die Raillion en steeds weer geeft bezetmelder 3.02 bezet, dat is de melder die alleen is aangesloten op een viessmann 5233.

Wim, blok 12 bestaat uit melder 2.08 en 3.02, hij remt af bij 2.08 en stopt op 3.02

In elk geval, alvast bedankt voor het meedenken, en morgen ga ik er weer mee verder

Geert
Ga naar bovenaan de pagina

biem

Netherlands
95 Posts

Geplaatst - 31 aug 2006 :  16:59:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi
Heb het spul nu ongeveer een uur lopen, blijft nu gewoon doorgaan

Geert
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina