Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 124 / Bezoekers Vandaag: 6020
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 533
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 eindelijk
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

olaf

Netherlands
78 berichten

Geplaatst - 25 aug 2006 :  19:06:43  Toon profiel  Reageer met citaat
eindelijk heb ik nu de EasyControl van tams binnen .. het feest kan beginnen hoop ik. maar eerst denk ik een paar steckers kopen en wachten dat mijn loks omgebowd zijn .. ook al heb ik 2 digitaalsetjes binnen lenz mini silver... lijkzooo eenvoudig om de loks om tebouwen maar als je dat nog nooit gedaan hebt. gezien hebt... HELP .. vraag .. ik heb hier een rafo van 70v/a kan ik die ook als boost gebruiken? of wat is een booster nau eigentlijk?
lasst wilde ik een foto platsen, maar kam niet in de uplod .. hoe kan dat.. was maar 600kb..
bedankt voor jullie geduld en hulp

olaf

biem

Netherlands
95 Posts

Geplaatst - 25 aug 2006 :  19:27:16  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Olaf

Hier > http://www.floodland.nl/trein/info/digitaal_10.htm , staat een duidelijk verhaal over boosters en trafo's

Geert

Ga naar bovenaan de pagina

modelspoor

321 Posts

Geplaatst - 25 aug 2006 :  19:33:10  Toon profiel  Bezoek de homepagina van modelspoor  Reageer met citaat
Olaf, ik wil niet rottig doen, maar wordt het niet tijd dat je gewoon eens de handleidingen leest, en de aansluitschema's (tekeningen) bekijkt?? Alles wordt daarin uitgelegd in woord en beeld.

Mvg
Wim.
Ga naar bovenaan de pagina

pa1_hub

Netherlands
506 Posts

Geplaatst - 25 aug 2006 :  19:48:01  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Olaf,

Nee, de trafo van 70 VA kun je niet als booster gebruiken. Voor het aansturen voor je treinen heb je een booster nodig die het signaal van de centrale versterkt en op de rails zet. De 70VA trafo kun je wel gebruiken om de booster te voeden.
Als je niet technisch aangelegd bent kun je de decoder(s) beter door een ervaren persoon in laten bouwen in plaats van het zelf te doen. Deze persoon kan je misschien ook wat meer vertellen hoe je een en ander aan moet sluiten.

Met vriendelijke groet,
Hub
Ga naar bovenaan de pagina

olaf

Netherlands
78 Posts

Geplaatst - 25 aug 2006 :  20:30:30  Toon profiel  Reageer met citaat
bedankt voor jullie... uitleg
olaf
Ga naar bovenaan de pagina

Peter Kramer

Netherlands
73 Posts

Geplaatst - 25 aug 2006 :  20:52:07  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Peter Kramer  Reageer met citaat
Olaf,

Als jij woensdag bij me bent kan ik je het een en ander laten zien en uitleggen, zoals Hub al voorstelde. Loop niet te hard van stapel anders gaan er dingen fout of kapot door je enthousiasme.

Met vriendelijk groet,
Peter Kramer

N-Spoor IB, HSI, Selectrix,DCC,Motorola
Koploper 6.3
Ga naar bovenaan de pagina

olaf

Netherlands
78 Posts

Geplaatst - 25 aug 2006 :  21:23:42  Toon profiel  Reageer met citaat
beste mensen.
De een zegt zus de de andere zegt .. zo .. Ik hoorde van (mijn treinwinkel) dat je gerust ZONDER BOOSTER kon rijden met een zware trafo. Jullie zeggen, ik moet per se een booster hebben. Ik wil de zaak ook niet opblasen of wat dan ook .. maar hoe dichter ik bij kom hoe onduidelijker het geheel word.

gr olaf
Ga naar bovenaan de pagina

johanR

Netherlands
30 Posts

Geplaatst - 25 aug 2006 :  21:34:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Olaf,

Ik heb ook de easy control maar hier MOET echt een booster bij omdat de easy control geen ingebouwde booster heeft. Het staat als het goed is ook heel mooi uitgelegd de gebruikshandleiding die er bijgeleverd is (zelfs een nederlands talige). Op de easy control zit namelijk ook geen aansluiting naar de rails toe. Er zit alleen een aansluiting op voor een programeerrail voor dcc decoders.
In de handleiding staat ook heel duidelijk hoe je verschillende boosters aan kan sluiten (dcc of mm)

Groetjes Johan
Ga naar bovenaan de pagina

olaf

Netherlands
78 Posts

Geplaatst - 25 aug 2006 :  22:12:14  Toon profiel  Reageer met citaat
mein frau(chen) krijgt een licht hartaanval als ik haar vertel dat ik OOK nog een booster noodig heb ..


gr olaf
Ga naar bovenaan de pagina

modelspoor

321 Posts

Geplaatst - 25 aug 2006 :  22:22:27  Toon profiel  Bezoek de homepagina van modelspoor  Reageer met citaat
Olaf, volgens mij is dat ook al een paar keer verteld, dus dat mag geen verrassing voor je zijn. Kwestie van de informatie welke hier of ergens anders gegeven wordt goed en aandachtig lezen.
Ook Tams is daar glashelder over.

Mvg
Wim.
Ga naar bovenaan de pagina

pa1_hub

Netherlands
506 Posts

Geplaatst - 25 aug 2006 :  22:32:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Olaf,

Wacht rustig tot woensdag, Peter laat je dan alles zien en legt het rustig aan je uit.

Hub
Ga naar bovenaan de pagina

Riny

Netherlands
72 Posts

Geplaatst - 25 aug 2006 :  22:56:52  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Riny  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door olaf

mein frau(chen) krijgt een licht hartaanval als ik haar vertel dat ik OOK nog een booster noodig heb ..


Niet hatelijk bedoeld maar dan heb ik het getroffen met mijn vrouwtje.
Ze laat mij gewoon mijn gang gaan zolang alles maar verantwoord blijft betreffende uitgaves voor de hobby.
Sterker nog, soms ziet zij iets en zegt mij dan om er om te gaan.

Dus heb ik 33 jaar geleden toch die goeie uitgekozen in de uitverkoop bij mijn schoonvader.
(Hij had er nog meer hoor)

Alleen ben ik diegene die een hartinfarct gehad heb (hahahahaha).



----------------------------------------------------------------
Groetjes, Riny

Don't drive faster then your Gardian angel can fly

Marklin Digitaal H0, DB/SBB, Tijdperk III / V, IB + Koploper.(C-Rails)
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina