Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 77 / Bezoekers Vandaag: 956
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 1380
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 meerdere variabele routes per lok ?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

bellejt

Belgium
454 berichten

Geplaatst - 03 sep 2010 :  14:32:37  Toon profiel  Reageer met citaat
kan ik in het rijwindow bij een loc meerdere variabele routes of treinensoorten aanvinken zonder problemen ? bv loc rijdt normaal volgens goederentrein maar ik wil hem tevens als zware goederentrein ook laten rijden.Dit zijn nagenoeg dezelfde routes behalve een verschil van enkele blokken waar niet mag worden naartoe gereden.Ik bedoel dan ook of die routes gecombineerd worden ?

greetings,groetjes,salutations,Johnny T

Wim Romijn

Netherlands
986 Posts

Geplaatst - 03 sep 2010 :  15:12:45  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Johnny,

Ja.
Dit is echter niet voor alle instellingen van de var.route van toepassing.
Ergens in de help staat op welke items het van toepassing is.

Mvtgr,

Wim Romijn.
H0 - IB - loconet
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 03 sep 2010 :  17:49:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Je kan variabele routes ook linken aan een bepaald treintype.
Wanneer je de lok dan het juiste treintype "geeft" komen die routes beschikbaar in het rijwindow om aan te vinken.

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

bellejt

Belgium
454 Posts

Geplaatst - 03 sep 2010 :  18:51:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb ook onder rijgedrag alle variabele routes ter beschikking.Wat ik juist bedoelde is of ik bv voor 1 loc 2 routes tegelijk kan aanvinken in dit venster ? Wat geeft dit dan voor rijgedrag aan de loc.Maw ik heb een route goederentrein welke blok 97 mag nemen.De goederentrein H&T is idem behalve dat deze blok 97 niet mag nemen.Wat zou de uitkomdt zijn als ik nu bij de loc beide routes aanvink ipv 1 route ?

greetings,groetjes,salutations,Johnny T
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 03 sep 2010 :  21:32:30  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door bellejt

Ik heb ook onder rijgedrag alle variabele routes ter beschikking.Wat ik juist bedoelde is of ik bv voor 1 loc 2 routes tegelijk kan aanvinken in dit venster ?




Variabele routes zijn eigenlijk beperkingen op volledige vrijheid, beperkingen kun je prachtig samentellen. Mag hij niets meer dan stopt de trein.

Ik heb hetzelfde met var. rout "niet in kopstation" en " in kopstation", kruis ik beide aan dan stopt hij in het laatste blok voor het wissel. Lok schakelt terug uit automatisch en nummer knippert op het scherm.

Anderzijds, een lok kan toch maar met één trein tegelijk rijden , een gewone goederentrein of een extra-zware. Hoe moet koploper weten wat gij achter uw lok hebt hangen?
Ik vrees dat ge dat zelf moet aanduiden, net zoals de lengte.Door het vinkje te verplaatsen of half-automatisch door treintype keuze en variabele route gekoppeld aan treintype. Noem dit maar de "administratieve afwerking" van het rangeren.

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd

Bewerkt door dentheo op 04 sep 2010 11:13:14
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Romijn

Netherlands
986 Posts

Geplaatst - 05 sep 2010 :  13:31:21  Toon profiel  Reageer met citaat
Zoals in mijn eerste antwoord.

Je kan meerdere var.routes tegelijk aanvinken.
Ze worden dan allemaal uitgevoerd.

Zelf heb ik bijvoorbeeld een var.route Basis, hierin staat wat elke trein wel of niet mag.
Een var. route per (type) trein beide vink ik ze aan en alle verboden van beide var.routes worden dan meegenomen.
etc.

Ergens in de help staat welke er gezamelijk worden uitgevoerd en welke niet in aanmerking komen om gezamelijk uitgevoerd te worden.
Ik kan alleen nog niet vinden waar dit staat maar ik weet zeker dat dit al eens tersprake is gekomen.

Ik heb even gekeken bij een bepaalde trein en die heeft zelfs 12(twaalf) var.routes actief.
Er zitten er ook tussen die afhankelijk zijn van de uitkomst van een logische actie.
Er is geen beperking van het aantal var.routes die een trein mag uitvoeren.

Mvtgr,

Wim Romijn.
H0 - IB - loconet
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina