Auteur |
Onderwerp |
|
olaf
Netherlands
78 berichten |
Geplaatst - 18 aug 2006 : 15:15:45
|
wie kan mij een advies geven, omtrent het gebruik van de ib van uhlenblock en de easy-control van tams ..
ik weet het niet meer wat ik nu nemen moet .. en wie kan of wil mij laten zien hoe ik nu alles aanmoet gaan sluiten ..
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 18 aug 2006 : 15:32:08
|
Hoi,
Ik hoor alleen regelmatig resets bij de Intellibox. Gelukkig is men het er inmiddels wel over eens dat het niet aan Koploper ligt.
Easy-control tams begint net en zijn nog niet veel gebruikers van. Tot nu toe hoor ik daar geen negatieve berichten over.
Verder kan ik je niet helpen (ik heb er geen ervaring mee).
Met vriendelijke treinengroeten,
Paul Haagsma (Schaal N / Selectrix en Koploper) |
|
|
olaf
Netherlands
78 Posts |
Geplaatst - 18 aug 2006 : 19:49:34
|
bedankt paul ... voor je reaktie
je hebt zeker bijna een dagtaak aan om al die topiks van mij te lezen..
gr olaf |
|
|
hubertus
Netherlands
1989 Posts |
Geplaatst - 18 aug 2006 : 20:58:52
|
Ik kan alleen maar een negatief advies geven over de intellibox. In theorie een prachtig apparaat, maar in de praktijk te veel storingen. Ik heb ernstige twijfels of ik het nog ga gebruiken bij een eventuele nieuwe baan en zal het dan ook niemand meer aanraden.
De easycontrol ken ik niet.
Huub |
|
|
pa1_hub
Netherlands
506 Posts |
Geplaatst - 18 aug 2006 : 22:19:13
|
Hallo Olaf,
Zie dit draadje http://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=126 Zelf heb er geen, maar op het ogenblik wel eentje in huis van een iemand anders voor het aanpassen van zijn Boosters op de Tams Centrale. Mocht er ook mee spelen en moet zeggen een leuk, snel en stabiel apparaat en voor dat geld. Heeft nagenoeg dezelfde mogelijkheden als de Intellibox en is op dezelfde manier met een PC aan te sturen. Het enigste verschil is dat de IB twee regelaars heeft en de Tams Centrale maar 1. Verder schijnt de service voor dit apparaat goed te zijn. Je zou degene die hem hebben via een PB hun bevindingen kunnen vragen.
Met vriendelijke groet, Hub
|
|
|
Riny
Netherlands
72 Posts |
Geplaatst - 18 aug 2006 : 22:55:52
|
Over de IB heb ik niets te klagen. Ik denk dat de resetproblemen van buitenaf komen maar waar vandaan dat weet ik niet.
Bij mij werkt hij perfect in combinatie Koploper, S88 -ers en functiedecoders.
---------------------------------------------------------------- Groetjes, Riny
Don't drive faster then your Gardian angel can fly
Marklin Digitaal H0, DB/SBB, Tijdperk III / V, IB + Koploper.(C-Rails) |
|
|
Peter Kramer
Netherlands
73 Posts |
Geplaatst - 19 aug 2006 : 12:39:28
|
Ook ik heb niets te klagen over de IB. Hoewel ik een van de eerste IB's heb, heb ik geen last van resets. Wel wordt hij trager als je veel S88 modules gaat gebruiken (meer dan 10) Dan is een HSI van littfinsky de oplossing. Ook werken mijn draaiknoppen niet goed meer maar ik gebruik ze nauwelijks.
Met vriendelijk groet, Peter Kramer
N-Spoor IB, HSI, Selectrix,DCC,Motorola Koploper 6.3 |
|
|
modelspoor
321 Posts |
Geplaatst - 19 aug 2006 : 16:56:08
|
Trager met meer dan 10 S88 modules?? Lijkt mij bijna onmogelijk. Koploper werkt via het P50X protocol, dus scant alleen op events. En bij het scannen op events is de tijd altijd gelijk, of s88 nummer 30 of S88 nummer 1 nu een verandering door geeft, dat maakt niets uit.
Mvg Wim.
|
|
|
Peter Kramer
Netherlands
73 Posts |
Geplaatst - 19 aug 2006 : 20:48:30
|
Ha Wim,
Ja, bij mij was dat duidelijk merkbaar (op de IB zelf). Bedenk dat er veel meer meldingen komen dan dat er bezetmeldingen zijn. De stroomafname van met name wagons is niet altijd even konstant (N-spoor!) en als metalen wieltjes van het ene blok naar het andere blok gaan veroorzaken ze ook vaak een melding. Het kwam wel eens voor dat een melding zovaak stond te 'knipperen' dat de IB nauwelijks meer reageerde. Koploper zelf heeft hier nauwelijks last van. Voor mij was de HSI de oplossing. Vandaar mijn opmerking over de IB.
Met vriendelijk groet, Peter Kramer
N-Spoor IB, HSI, Selectrix,DCC,Motorola Koploper 6.3 |
|
|
E103
Netherlands
5 Posts |
Geplaatst - 21 aug 2006 : 19:57:35
|
Ik gebruik zelf het Twin-Center van Fleischmann. Dit is nagenoeg identiek aan de IB. Het bevalt mij uitstekend. Inzake de resets, ook ik heb hier last van gehad en ben op zoek gegaan naar een oplossing. Deze had ik destijds gevonden op een ander forum. Hieronder staat omschreven hoe het gedaan is. Op dit moment ben ik een nieuwe baan aan het bouwen waarbij ik het onderstaande heb opgenomen en moet zeggen dat ik nog geen resets gehad heb.
ook ik had enige malen per avond last van spontane resets van mijn Intellibox.
Daarom ferrietkernen om alle aansluitkabels van de Intellibox gedaan zoals te zien is op het Koploper Forum bij Photo Albums > Miscellaneous
http://ph.groups.yahoo.com/group/kopldis/photos/view/8668?b=4&o=2 Recentelijk een andere baan met een andere Intellibox, Koploper + Laptop in bedrijf gebracht. Drie resets in 1 uur, niet leuk meer.
Daarom bij Conrad 3 stuks van de grootste omklikbare ferrietkern besteld: Conrad nr 502137, type RKCF-13-A5, Geteilter Ringkern. Prijs was 2,49 Euro per stuk. 3 stuks, want één voor de RS 232 kabel, één voor de S-88 kabel en één voor alle draden van de platte 6 stekker gezamenlijk (16 V, baan en programmeer spoor).
Het is van belang om alle aangesloten bedrading/kabels van de Intellibox van ferrietkernen te voorzien, anders wordt het effect van de overige ferrietkernen vrijwel teniet gedaan.
De kabel/bedrading 3 keer door elke ferrietkern winden, dat geeft 9x het effect van 1 enkele ferrietkern (kwadratisch effect). Daarom heb ik de grootste ferrietkern gekozen.
Nadien bij beide banen geen spontane resets meer gehad.
De Intellibox lijkt gevoelig te zijn voor stoorsignalen aangevoerd via de aangesloten kabels/bedrading. De meest waarschijnlijke stoorbron is de aangesloten PC/laptop. Op deze wijze worden deze stoorsignalen effectief verminderd in sterkte.
Er lijken echter nog andere oorzaken te zijn voor een spontane reset (Intellibox firmware?). Daarom heb ik de gebruikte Intelliboxen niet ge-updated naar versie 1.5, ik ben veel te blij met het huidige resultaat (en en het ongestoord kunnen genieten van Koploper)
|
|
|
johanR
Netherlands
30 Posts |
Geplaatst - 21 aug 2006 : 21:48:09
|
Hallo,
Ik heb net vorige week de easy control binnen gehad vorige week. Op het eerste gezicht ziet hij er degelijk uit. Heb hem rechtreeks bij Tams besteld krijg je nog korting op de prijs omdat je vooruit moet betalen. En de verzendkosten vanuit Duitsland zijn de helft goedkoper als in Nederland. Ben nu druk bezig om een ovaal met een inhaal spoor te maken om mijn eerste passen met koploper te gaan maken. De reden waarom ik voor tams heb gekozen zijn toch de negatieve verhalen die over de ib in de ronde gaan. En ik dan meestal toch de pech heb om precies degene met problemen te kopen. En de prijs natuurlijk is totaal met booster 2/3 van de IB.
groetjes Johan |
Bewerkt door johanR op 22 aug 2006 19:34:02 |
|
|
pa1_hub
Netherlands
506 Posts |
Geplaatst - 21 aug 2006 : 22:28:20
|
Niet iedereen heeft problemen met zijn IB. Onderstaand komt van de site van Uhlenbrock.
Technische Info Beim Betrieb der Intellibox in einer stark störungsbehafteten Umgebung, kann es vorkommen, daß bei empfindlichen Exemplaren Signale in den Computereingang eingestreut werden, wenn kein Computer angeschlossen ist. Diese Störsignale können ungewollte Computerbefehle erzeugen. Zum Beispiel auch den Stop- und Go- Befehl.
Met vriendelijke groet, Hub
|
|
|
|
Onderwerp |
|