Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 77 / Bezoekers Vandaag: 6273
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Installatie
 Koploper
 Aankondiging Pahasoft
 Nieuw onderwerp  Onderwerp gesloten
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp Pagina: 1 2 (of 2)

carel richters

Netherlands
348 berichten

Geplaatst - 01 mrt 2010 :  15:13:20  Toon profiel
Hallo allemaal,

Voor regelmatige bezoekers van het forum zal de aankondiging van Paul op zijn website, dat hij de ontwikkeling en support van Koploper binnenkort stopt, wellicht geen verrassing zijn, maar voor mij wel, omdat ik het forum de laatste tijd wat minder bezocht heb. Paul zal er ongetwijfeld goede redenen voor hebben. Ik gun hem en zijn vrouw hun vrijheid na de vele jaren, waarin hij gebonden was aan de onwikkeling en ondersteuning van Koploper. Maar moet het nu op deze manier, vraag ik mij af. Is het niet mogelijk om het beheer en de ontwikkeling van Koploper over te dragen aan een groep "vrijwilligers" met kennis van zaken? Nu worden duizenden enthousiaste gebruikers gedupeerd (misschien omwille van een paar dwarsliggers??). Misschien zijn er meer gebruikers, die er zo over denken en het voelen als ik. Ik roep hen op mij te ondersteunen en er gezamenlijk bij Paul op aan te dringen om met ons te bekijken en te overleggen welke mogelijkheden er zijn om de ontwikkeling en support van Koploper voort te te zetten. Ik sta open voor elk idee en elke mogelijkheid, die tot dit doel kan leiden en ik hoop dat Paul dat ook doet. Laat het mij weten, als er mensen zijn, die mijn initiatief willen ondersteunen, dan hoop ik, dat we in overleg met Paul kunnen kijken wat er mogelijk is.

Met vriendelijke groeten en in afwachting van jullie reactie,
Carel

hennie

Netherlands
16 Posts

Geplaatst - 01 mrt 2010 :  15:42:18  Toon profiel
Het is erg dat door een paar mensen die zo nodig hun gelijk moeten krijgen een man als Paul die heel veel vrije tijd heeft opgeofferd voor onze hobby op zo'n manier wordt bedankt.

Indien men het niet eens is met bepaalde dingen moet men niet deelnemen aan een forum dat opgezet is om een perfect programma te ondersteunen en een ieder te helpen met zijn of haar problemen


Paul, ik wil je langs deze weg toch verzoeken om het eea te overwegen en je niet door een paar dwarsliggers te laten "sturen"


groet


Hennie
Ga naar bovenaan de pagina

Fleur

Barbados
67 Posts

Geplaatst - 01 mrt 2010 :  15:48:50  Toon profiel
Hoi carel,

Inderdaad, ik voel me een beetje in de steek gelaten. Ik heb meer dan twee jaar mijn baan voorbereid voor het gebruik met koploper, ik heb er zelfs voor in mijn vinger gezaagd!! En nu deze melding.
Ik hoop inderdaad dat Paul zijn werk kan overdragen aan een volwaardige vervanging.
Voor de rest wens ik Paul verder een gelukkig en voldaan leven.

Fleur
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Romijn

Netherlands
981 Posts

Geplaatst - 01 mrt 2010 :  19:27:24  Toon profiel
Ik kan dit van harte ondersteunen.

Zelf gebruik ik al meer dan 10 jaar Koploper en van alle programma's die ik tot op heden heb gezien of gelezen ben ik er van overtuigd dat Koploper op eenzame hoogte staat.

Het zou dan ook jammer zijn dat het programma verloren gaat.

Ik kan mij overigens wel voorstellen dat na zoveel jaren Paul er ooit eens een punt achter wil zetten echter moet je je altijd afvragen of dit ten koste van de gebruikers mag gaan, betaald of onbetaald.

Voorlopig kunnen wij het allemaal nog gebruiken als echter over (enkele) jaren de centrales vervangen gaan worden en er geen ontwikkelingen meer plaats vinden dan ben je wel genoodzaakt op iets anders over te schakelen en dat is iets waar ik nog niet aan wil denken.

Over dragen lijkt mij dan ook zinvol.

Mvtgr,

Wim Romijn.
H0 - IB - loconet
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2530 Posts

Geplaatst - 01 mrt 2010 :  19:36:33  Toon profiel
Hi All,

In een ander draadje heb ik al aangegeven het triest te vinden dat er op deze manier een einde komt aan de ontwikkeling van Koploper. Een dergelijke beëindiging van zijn activiteiten in deze verdient Paul in geen geval, gezien alles wat hij voor dit programma heeft gedaan. Ik ondersteun het initiatief van Carel dan ook volmondig om te zien op welke wijze er een vervolg kan worden gegeven. Vanzelfsprekend zal dit alles in nauw overleg en instemming van Paul moeten gebeuren. Als ik daarin iets kan betekenen, hoor ik het graag.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC

Bewerkt door phdirk op 01 mrt 2010 19:38:26
Ga naar bovenaan de pagina

louwerse

Netherlands
36 Posts

Geplaatst - 01 mrt 2010 :  21:02:08  Toon profiel
Hallo Carel,

Ik ondersteun je iniatief van harte, zoals je het beschrijft, en ik hoop, dat we op deze manier kunnen bereiken, dat "Koploper" blijft bestaan.

Mvgr. Sam Louwerse
Ga naar bovenaan de pagina

Buffer

Norway
1 Posts

Geplaatst - 01 mrt 2010 :  21:48:17  Toon profiel
Ik ben helemaal nieuw op zowel het forum en met het gebruik van Koploper. Begon net een beedtje te wennen en schrok toen ik de mededeling van Paul zag.
Ik begrijp dat Paul zich terug wil trekken, en begrijp dat er een aantal mensen het hem moeilijk gemaakt hebben. Ik vindt dat heel erg jammer. Het is te hopen dat Paul het initiatief van Carel Richters niet afwijst en dat we in de toekomst door kunnen gaan met het gebruik van het programma Koploper.
Carel ik steun je. Ik kan niet veel voor het programma zelv doen, maar kan mischien op een andre manier van hulp zijn.

Met vriendelijke groeten
Buffer; Niels de Ruijter Noorwegen

Niels de Ruijter
Als je doet wat je deed, krijg je wat je had.
Ga naar bovenaan de pagina

carel richters

Netherlands
348 Posts

Geplaatst - 02 mrt 2010 :  00:31:14  Toon profiel
Beste mensen,

Hartelijk dank voor jullie reactie. Ik zal contact met Paul zoeken om te zien of hij bereid is bierover van gedachten te wisselen. Mocht ik bierbij hulp of ondersteuning van jullie of iemand van jullie nodig hebben, dan zal ik dat via dit forum laten weten. Overigens zal ik jullie natuurlijk via dit forum ook op de hoogte houden van (de voortgang van) mijn contact(en) met hem.

Mvrgr
Carel
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 02 mrt 2010 :  01:14:23  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros
Carel,

Ik denk dat je het beste Paul even met rust kunt laten. Paul heeft te kennen gegeven Koploper verder te ontwikkelen voor een select groepje. Ik denk daarbij aan Railz. Zolang Paul deze ontwikkeling en ondersteuning verleend zal hij nooit de touwtjes uit handen geven. Hoe mooi je gedachte ook is, laat het even rusten.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2530 Posts

Geplaatst - 02 mrt 2010 :  22:49:20  Toon profiel
Hallo Wim en Carel,

Ik voel met jullie beiden mee. Zoals ik al aangegeven heb, ondersteun ik het op de een of andere manier voortzetten van Koploper. Ik ben het met Wim eens dat eerst de rust moet terugkeren en we dus even moeten wachten. Bovendien wordt er nog gewerkt aan een nieuwe (en laatste) versie van Koploper. Ik zou zeker wachten op het beschikbaar zijn van deze release.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

Eenerspoor

Netherlands
161 Posts

Geplaatst - 02 mrt 2010 :  23:16:10  Toon profiel
Voor mij was het ook schrikken toen ik las over Paul die zich wil terugtrekken. Natuurlijk hoop ik ook dat dit niet het einde is van de ontwikkeling van deze grandioze applicatie Koploper. Dit is m.i. letterlijk en figuurlijk een Koploper.
Zelf ken ik Paul nauwelijks, heb hem 2 keer ontmoet en even gesproken. Toch denk ik dat we er allemaal goed aan doen om Paul een poosje met rust te laten en zeker niet bij hem te gaan "aandringen op....". Als ik in Pauls schoenen stond, zou dat mij kopschuw maken en daardoor averechts werken.

Ik sluit mij daarom aan bij Wim en Dirk. Laten we de zaak even op zijn beloop laten en kijken wat er verder gebeurt. Komt tijd, komt raad. Voorlopig kunnen we nog vooruit met de reeds aanwezige versies van Koploper.

Enne... Ontzettend bedankt, Paul voor alles wat je gedaan hebt om Koploper te maken tot wat het nu is.

Vriendelijke groet,

Henk

Koploper; H0 2-rail; ECoS; TwinCenter; LocoNet; MRDirect; experimenterend MDF-rijder;
Ga naar bovenaan de pagina

carel richters

Netherlands
348 Posts

Geplaatst - 03 mrt 2010 :  11:40:34  Toon profiel
Hallo allemaal,

Zowel op grond van de reacties hier alsook op grond van het overleg met diverse mensen, die ik per email heb geraadpleegd, lijkt het vooralsnog verstandig de zaak even op zijn beloop te laten en af te wachten hoe de vlag ervoor staat als de aangekondigde "laatste" release er is. Ik blijf het betreuren, dat Paul het op deze wijze doet, hoezeer ik daar ook begrip voor kan opbrengen. Het wordt nu heel moeilijk modelspoorders aan te sporen van Koploper gebruik te maken. Het is helaas niet anders.

Ik hoop eigenlijk niet, dat ik in de toekomst hierop hoef terug te komen. Met dank voor de steunbetuigingen, die ik hier en per email heb gehad,

Met vriendelijke groet,
Carel
Ga naar bovenaan de pagina

Barry

Netherlands
126 Posts

Geplaatst - 03 mrt 2010 :  14:57:15  Toon profiel
L.S.

Als eerste: alle respect en hulde aan Paul. Hij is de motor en drijvende kracht achter dit mooie programma, dat hij zelfs als freeware beschikbaar heeft gesteld.

Laten wij als gebruikers of forumleden geen mening hebben over de motieven en achtergronden van het besluit van Paul. Dat is aan hem en hem alleen. En wat Paul wel of niet met het programma wil doen in de toekomst: het is zijn besluit en van niemand anders.

Ons rest moet slechts dankbaarheid resten, dat Paul zijn mooie programma met anderen heeft willen delen. Als we op termijn op zoek moeten naar een nieuwe besturing: so be it.

Volgens mij heeft niemand thuis nog electronica-spullen staan, die 10 jaar of meer oud zijn. Laat ons niet roomser zijn als de paus: een nieuw besturingsprogramma (met de mogelijkheden van Koploper) gaat geld kosten en Koploper is zo lekker gratis. Hij/zij, die besluit om digitaal én automatisch te gaan rijden, weet, dat hij/zij een dure hobby heeft. Probeer niet “over de rug” van personen als Paul geld te besparen.
Ik geniet van Koploper, zolang ik kan. Daarna is het mijn beslissing hoe ik mijn hobby wil uitoefenen.

Vanaf deze plek wens ik Paul en zijn dierbaren het allerbeste toe in de toekomst.

Groeten,

Barry


N-spoor, Epoche III / Koploper (Vista Premium, Dual-Core) / ECoS / LokPilot / Kuehn / Uhlenbrock / SwitchPilot / Lenz / BMD16N-SD

I just want to celebrate another day of living
Ga naar bovenaan de pagina

Roberto

Netherlands
8 Posts

Geplaatst - 03 mrt 2010 :  16:40:20  Toon profiel
Hallo allemaal,

Ben nog erg nieuw hier (heb al wel veel gelezen hier), en kan niet anders zeggen dat het heel jammer is dat paul stopt met de support van het koploper programma.
Heb geprobeerd om een beetje te lezen waar het nu allemaal om draait en ik moet zeggen ben de draad een beetje kwijt geraakt onder weg.
Ik hoop dan ook van ganzer harte dat paul terug komt op zijn genomen beslissing wat het is en blijft een mooi en goed programma.
En zijn hulp met het programma zijn volgens mij in sommige gevallen toch wel onmisbaar. Want wie kent het programma beter dan de maker er van.
Dus paul denk er nog eens over na of je niet terug wil komen op je beslissing.

mvg.
Rob

P.s. Zag net nog een reactie op een item staan:
(Dan ga jij dat toch gewoon zo toepassen op jouw baan, niemand zal je daarin tegen houden. Voor de rest kraam je de bekende onzin weer uit, maar daar zal ik maar verder niet op ingaan en het verder maar negeren.)
Zitten we op dit soort reactie te wachten dan? Ik niet in ieder geval.
Ga naar bovenaan de pagina

emanje

Netherlands
34 Posts

Geplaatst - 05 mrt 2010 :  19:27:27  Toon profiel  Bezoek de homepagina van emanje
Beste iedereen met hele goede bedoelingen,

Laten rusten inderdaad. Dat is het beste voor nu. Ik ben er overigens van overtuigd dat het allemaal niet zon vaart zal lopen. Tijd zal het leren.

Enrico

Modelbaan "Hasenwald"
Fleischmann - H0 profi - TC - Koploper 6.6
Ga naar bovenaan de pagina

wutens

Netherlands
21 Posts

Geplaatst - 08 mrt 2010 :  19:10:07  Toon profiel
Beste mensen,
Sinds versie 5.2 ben ik een gebruiker van Koploper tot 6.7 toe.
In de modelbouwver. zijn wij overgestapt op Koploper. U begrijpt het al ! ontreddering ! Ik kan Paul best begrijpen, ook qa tijd. want als iemand snel reageerde ( en goed ) was hij het wel ( volgens mij was hij aan emailen tijdens het eten )Ik heb vaak gelezen over "dwarsliggers", die moeten maar naar de NS gaan daar zijn dwarsliggers genoeg.
Ik gun Paul het allerbeste, maar hoop stiekem dat hij over een tijdje verder gaat, misschien op een lager pitje. Paul, ik heb altijd je werk gewaardeerd en bewonderd ook als persoon ondanks dat dit virtueel was.

Gegroet uit het Zuiden !

wutens
Ga naar bovenaan de pagina

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 08 mrt 2010 :  23:16:43  Toon profiel
Wutens,

Maar waarom ontreddering?????

Er is een zeer compleet programma met handleiding en een forum waar je bijna alles op kan vinden en daarnaast de nodige kunde van gebruikers.
Paul laat een perfect, compleet en uitermate goed getest programma achter dus ik zie het probleem niet.

Grtzz Rob


TC + 2 X Power 4 - N Spoor - Koploper - Loconet interface - 3 x S88LN + 15 S88 - tijdperk V/VI Duits-internationaal


Edit : woord vergeten

Bewerkt door Rob Fongers op 09 mrt 2010 09:00:35
Ga naar bovenaan de pagina

dikken

Belgium
39 Posts

Geplaatst - 09 mrt 2010 :  08:01:54  Toon profiel  Bezoek de homepagina van dikken
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Fongers

Wutens,

Maar waarom ontreddering?????

Er is een zeer compleet programma met handleiding en een forum waar je bijna alles op kan vinden en daarnaast de nodige kunde van gebruikers.
Paul laat een perfect, compleet en uitermate goed getest achter dus ik zie het probleem niet.

Grtzz Rob



TC + 2 X Power 4 - N Spoor - Koploper - Loconet interface - 3 x S88LN + 15 S88 - tijdperk V/VI Duits-internationaal






Wel, dat vind ik nu ook, sé!


greetz, Bart
Ga naar bovenaan de pagina

wutens

Netherlands
21 Posts

Geplaatst - 09 mrt 2010 :  17:31:55  Toon profiel
Beste mensen,

Ontreddering was misschien niet het juiste woord, want daar hebben jullie gelijk in er is tegenwoordig bijna geen programma waar zulke goede support, handleidingen e.d bij is. In een gesprek zou ik dit woord meteen verklaard hebben ten positieve, maar zo is de wereld van typen en enter drukken helaas. Sorry, positief blijven ook ten opzichte van Paul, ik blijf bewondering hebben voor hem, we wachten rustig af.
Willy

wutens
Ga naar bovenaan de pagina

jacob

Netherlands
11 Posts

Geplaatst - 06 apr 2010 :  16:29:46  Toon profiel  Bezoek de homepagina van jacob
Allereerst wil ik Paul bedanken voor een pracht van een stukje software waar we nog vele jaren mee verder kunnen.

En nu kunnen we wel zeggen van we kunnen of moeten het programma koploper niet meer gebruiken, maar dit is natuurlijk regelrechte onzin.

Paul heeft door de jaren heen een programma gemaakt waar iemand anders een puntje aan kan zuigen. Dit natuurlijk mede door het luisterend oor van Paul die altijd openstond voor nieuwe dingen.

Ik gebruik zelf het programma koploper ook voor mijn modelspoorbaan en bij Model Rail Groep Veendam zijn we op dit moment bezig om de clubbaan geheel aan te passen voor digitaal rijden met koploper en daar heeft dus het bericht dat Paul er mee stopt geen verandering in gebracht.

En ik weet wel zeker dat de ondersteuning voldoende op peil blijft door het koploperforum.

Tot slot wil ik Paul veel plezier wensen met zijn andere hobby en misschien horen we via die hobby ook nog wel eens iets van jou.

Paul bedankt!!!

Neem ook eens een kijkje op www.boemelbaan.nl en volg de vorderingen van de baan....

Bewerkt door jacob op 12 apr 2010 10:50:40
Ga naar bovenaan de pagina

waal01

Netherlands
38 Posts

Geplaatst - 10 apr 2010 :  17:29:43  Toon profiel
PAUL bedankt voor die jaren trein plezier
zie hier mijn baan :
http://www.youtube.com/watch?v=8yn0URB_V4Y
het ga je goed
Ga naar bovenaan de pagina

Roadman

137 Posts

Geplaatst - 11 apr 2010 :  21:24:19  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Roadman
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door waal01

PAUL bedankt voor die jaren trein plezier
zie hier mijn baan :
http://www.youtube.com/watch?v=8yn0URB_V4Y
het ga je goed




Beste " Forummers ".

Gezien dit bericht en het hier voor geplaatste is het toch niet de bedoeling om, onder het mon van een bedankje aan Paul, maar meteen even reclame te maken om vooral even te kijken op jullie eigen website ? Vindt dit eigenlijk niet zo gepast en daar zijn andere plekken voor, dacht ik.

Kan het mis hebben hoor, dan mijn excusues, maar dit stoort me een beetje.

Met blijvende groeten.
Fred.

N-spoor/tijdperk III en IV/Duitsland/IB/Koploper
Ga naar bovenaan de pagina

jacob

Netherlands
11 Posts

Geplaatst - 11 apr 2010 :  21:36:22  Toon profiel  Bezoek de homepagina van jacob
quote:
Beste " Forummers ".

Gezien dit bericht en het hier voor geplaatste is het toch niet de bedoeling om, onder het mon van een bedankje aan Paul, maar meteen even reclame te maken om vooral even te kijken op jullie eigen website ? Vindt dit eigenlijk niet zo gepast en daar zijn andere plekken voor, dacht ik.

Kan het mis hebben hoor, dan mijn excusues, maar dit stoort me een beetje.

Met blijvende groeten.
Fred.



@ Fred even een korte reactie over de link naar mijn website.
Zoals je onder aan dit bericht ook kunt zien heb ik de link naar mijn website altijd als handtekening onder elk bericht op dit forum staan. Dus dit heeft helemaal niks met mij reactie voor Paul te maken. Maar denk dat elke link ook weer een aanvulling is op dit forum en misschien ook wel een compliment aan Paul Haagsma, want het gaat toch wel over Koploper.

Groeten Jacob

Neem ook eens een kijkje op www.boemelbaan.nl en volg de vorderingen van de baan....
Ga naar bovenaan de pagina

Roadman

137 Posts

Geplaatst - 11 apr 2010 :  21:39:20  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Roadman
Hallo,

Nogmaals, ik zeg niet dat je geen reclame mag maken voor je eigen website. Vond alleen de plaats niet correct. Is alleen maar mijn mening hoor. Verder niets.

Groeten,
Fred.

N-spoor/tijdperk III en IV/Duitsland/IB/Koploper
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 11 apr 2010 :  22:39:35  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros
Fred, ik snap niet zo goed waar jij je druk om en over maakt.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden
Ga naar bovenaan de pagina

Roadman

137 Posts

Geplaatst - 12 apr 2010 :  10:08:48  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Roadman
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Wim Ros

Fred, ik snap niet zo goed waar jij je druk om en over maakt.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden



@Wim
Ik geef alleen mijn mening, zoals jij dat ook dikwijls gevraagd en ongevraagd doet op oa. dit forum Wim, buiten je vaak voortreffelijke oplossingen voor vraagstukken. Niets fout mee hoor, maar geef een ander ook dezelfde vrijheid om zijn mening te ventileren dan.
Wat mij betreft is dit punt allang afgesloten hoor.

Fred.


N-spoor/tijdperk III en IV/Duitsland/IB/Koploper
Ga naar bovenaan de pagina
Pagina: 1 2 (of 2) Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Onderwerp gesloten
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina