Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 79 / Bezoekers Vandaag: 741
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 1498
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Vraag over "te lange trein in blok" en bezethouden vorig blok/wisselstraat
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Pieter

Netherlands
34 berichten

Geplaatst - 28 feb 2010 :  17:42:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Goeden avond allemaal.
Ik heb volgend, klein, probleempje.
Ik rij (bewust, beetje door ruimte gebrek) met loc+trein = 105 cm in een blok met max 50 cm toegestaan. Volledig volgens planning wordt keurig wissel-straat en vorig blok bezet gehouden....TOTDAT....trein koppelt 90 cm ( wagons ) af in dit 50 cm blok, slaat WEL trein lengte op in dat blok en gaat enkel verder. Vervolgens houdt koploper het vorige blok + wisselstraat NIET meer bezet, waarschijnlijk doordat de loc zelf niet meer in dat 50 cm blok is. Hierdoor dus toch aanrijding van achterop komende trein, die via het, nog door de afgekoppelde wagons (+lengte) bezette wisselstraat, naar een naast gelegen blok wil. Klopt het dat koploper dan alles vrijgeeft na het afkoppelen, in plaats ook dan alles nog bezethouden, totdat die "te lange trein" weer is opgehaald?? Ik kan dit zo 1 2 3 niet terug vinden in de help files....! Ook zag ik net iets raars, het blok voor dat 50 cm blok, is een bocht, is 58 cm lang, het blok daar weer voor is 85 cm lang. Ik zag dat koploper met mijn 105 cm lange trein, niet 1 blok, maar 2 blokken van te voren ook nog bezet hield. Ik ben nog aan het snuffelen waar dat aan zou kunnen liggen.

HO, Twin Centre, Koploper, Nederlands spoor Materiaal en nu dus geen geld meer....
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina