Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 329 / Bezoekers Vandaag: 9350
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Wensen
 Koploper wensen (ontwikkeling is per juli 2012 gestopt)
 Loconet-standalone ondersteuning
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Arnoud

Netherlands
4 berichten

Geplaatst - 17 feb 2010 :  13:04:59  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Arnoud  Reageer met citaat
Uitleg Loconet-standalone door Wim Ros op BNLS: http://www.beneluxspoor.net/index.php/topic,18366.0.html

Gekopieerd uit de hardware discussie op het n-spoorforum.nl:

quote:
.... Een Loconet interface kost net zoveel als een lokdecoder. Verder kun je aan Paul vragen of hij het LocoNet als standalone systeem wil ondersteunen, hoe meer mensen dat vragen des te eerder komt dat.

Mvg
Wim.


quote:

De LocoNet-interface met Power-Supply stelt e instaan alles wat een Loconet aansluiting heeft te gebruiken. Dus ook de s88 uit eigen huis via een s88 naar loconet adapter. Je kunt er alleen geen loks mee laten rijden, maar dat doe je met de andere spullen.

Mvg
Wim.

quote:

Hiervoor heb ik dus loconet standalone nodig in Koploper.
Het is mij volkomen duidelijk.

Mvg,
Arnoud


quote:
Wim,

Als ik het verhaal visualiseer dan krijg ik dit:



Het enige wat ik nog moet weten is, hoe ik de booster voor het loconet gedeelte aan het HCCM-rek knoop.
Zo'n booster heeft een CDE connector hiervoor.
Wat ik begrijp:
C = onversterkte digitale informatie, dat is op het HCCM-rek Tx. Hieraan zal ik ook de servo-decoder moet knopen, want als ik die aan de rails knoop krijg ik een bezetmelding.
E = kortsluitmelding, dat is op op het HCCM-rek KS.
D = ???

Met vriendelijke groet,
Arnoud


quote:
Arnoud,

Nog meer dan het enige wat jij moet weten is of Koploper dit kan of gaat kunnen.... Dat laatste wordt op korte termijn niet waarschijnlijk geacht.

Mvg,
Paul.

quote:

Paul,

Bedankt voor je antwoord hier, echter het software ondersteunings verzoek zou ik op ket Koploper-forum willen plaatsen.
Ik ben op dit moment alleen nog aan het brainstormen voor uitbreiding mogelijkheden buiten het HCCM-rek om. Als ik ga kijken naar het aantal bezetmelders dat ik nu heb, wordt het op korte termijn niet waarschijnlijk geacht dat ik deze oplossing ga nodig hebben.
Daarentegen denk ik dat Wim de ondersteuning voor Loconet-standalone in Koploper wel gerealiseerd wil zien. Als dat wat op zich laat wachten is echter geen probleem. De hobby moet wel leuk blijven.

Mvg,
Arnoud


Aldus bij deze geschied.
Zijn er meer gebruikers die intresse hebben in ondersteuning voor Loconet-standalone in Koploper?

Mvg,
Arnoud

Bewerkt door Arnoud op 17 feb 2010 20:55:06

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 17 feb 2010 :  14:08:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Arnoud,

Gezien mijn eigen planning hoef je er het komende anderhalf jaar zeker niet op te rekenen dat het gaat komen (als er al behoefte voor zou bestaan).

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina