Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 101 / Bezoekers Vandaag: 3029
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 589
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Installatie
 Koploper
 Spookmelding
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

treinbert

Netherlands
15 berichten

Geplaatst - 15 jan 2010 :  17:33:15  Toon profiel  Bezoek de homepagina van treinbert  Reageer met citaat
Ik krijg een spookmelding, als de trein het station in rijdt. Waarschijnlijk doe ik iets fout in de instellingen.

Bijgevoegd is de huidig database.

Download Attachment: DemoBaan.bck
37,35 KB

Rijd met alles wat mogelijk is.

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 15 jan 2010 :  18:20:58  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Bert,

ga naar de eigenschappen van blok 2, en klik op alternatieve bezetmelders, hier komen de melders uit blok 1 naar voren, dit kan nooit goed zijn,

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded
Ga naar bovenaan de pagina

treinbert

Netherlands
15 Posts

Geplaatst - 15 jan 2010 :  23:00:26  Toon profiel  Bezoek de homepagina van treinbert  Reageer met citaat
Walter,

Bedankt. Ik had het nog niet gezien. Is nu opgelost, maar er is een klein ander probleemje bij gekomen.

In het automatische gebuik wil een trein van blok 4 naar blok 5, maar dit kan alleen door eerst naar blok 3 te gaan. Als dit gebeurt, dan krijg ik een spookmelding van blok 3. Ik had dit echter ook verwacht.

Kun je dit fenomeen verklaren?

Rijd met alles wat mogelijk is.
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 16 jan 2010 :  00:44:57  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Bert,

In de volgorde van de blokken 3, 4 en 5 lijkt niks mis,

Misschien ligt er een bezetmelder op de baan op een andere plaats dan in het koploper baanontwerp, je kan onderin het lokwindow van een rijdende lok zien wat de volgende bezetmelder is die koploper verwacht, als er dan een wordt overgeslagen volgt een spookmelding (mits deze geactiveerd is)

met vriendelijke groet,

Walter


Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded

Bewerkt door Wissels op 16 jan 2010 07:20:16
Ga naar bovenaan de pagina

treinbert

Netherlands
15 Posts

Geplaatst - 16 jan 2010 :  01:45:51  Toon profiel  Bezoek de homepagina van treinbert  Reageer met citaat
Hoi Walter,

Dat had ik al gezien. Koploper probeert de lok rechtstreeks van blok 4 naar 5 te gaan zonder blok 3 aan te doen, maar volgens mj kan dat niet volgens mijn ontwerp.



Bert,

3-rail en besturing met alles wat mogelijk is. (ECoS, Intellibox, 6021 en Loconet)
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 16 jan 2010 :  07:22:38  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Bert,

begrijp ik hieruit dat blok 3 tussen 4 en 5 inligt, dan is dit niet juist getekend in het baanontwerp en in onderhouden blokken.


met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded
Ga naar bovenaan de pagina

treinbert

Netherlands
15 Posts

Geplaatst - 16 jan 2010 :  10:52:52  Toon profiel  Bezoek de homepagina van treinbert  Reageer met citaat
Walter,

Blok 3 ligt niet tussen 4 en 5, maar tussen 4 en 1/2. Het is wel mogelijk om van 4 naar 5 te gaan, maar dan moet de trein omkeren in blok 3 en de wissel omzetten, nadat de trein van 4 naar 3 gereden is.

Bert,

3-rail en besturing met alles wat mogelijk is. (ECoS, Intellibox, 6021 en Loconet)
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 16 jan 2010 :  11:19:43  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Bert,

oeps ff. overnieuw, ben per abuis naar een andere database geswitched, vandaar een ietwat vreemd antwoord.

Zoals jij in onderhouden blokken de verbinding tussen de blokken hebt aangegeven is niks mis mee, de keeropdrachten en het omkeren van de bezetmelders lijken te kloppen als de trein de andere kant oprijdt.

Misschien gaat er iets mis met het zetten van een wissel of het missen van een bezetmelder. Als je het lokwindow van een rijdende lok volgt zie je wat de volgende melder is die op de baan verwacht wordt, als nu eerst een ander gevonden wordt dan ontstaat hier een spookmelding.

Overigens is de juiste kleur van de geschakelde wisselstand zwart en de aftakkende dus gesloten stand blauw, jij hebt dit consequent omgedraaid, waardoor er op dit moment geen problemen zijn,

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina