Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 360 / Bezoekers Vandaag: 11736
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Installatie
 Koploper
 Koploper installeren op Apple via windows-emulator
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

servé

Netherlands
41 berichten

Geplaatst - 21 dec 2009 :  23:52:41  Toon profiel  Bezoek de homepagina van servé  Reageer met citaat
Hallo Paul & anderen,

Al een maand of 2 draai ik Koploper 6.6 probleemloos onder Apple via een Windows-emulator.
Nu is Koploper 6.7, wil die gaan installeren, maar ik krijg steeds dezelfde foutmelding, of heet nu onder Windows Vista, XP of 2000 is:
Access violation at address 00000000. Write of address 00000000.
Het programma dat ik gebruik is Crossover Mac Pro.
Het wordt NIET gebruikt om een baan te besturen, alleen voor gegevens in te voeren in koploper.

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?

Mvg,

Servé

PS: Koploper 6.6 draaide op XP in de windows-emulator.

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 22 dec 2009 :  06:56:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo servé,

Nee dat weet ik niet. Delphi is altijd heerlijk handig met zijn foutmeldingen.

Het enige wat ik je kan voorstellen is: stuur een backup van je database even naar mij prive. Geef hierbij ook even aan wanneer de foutmelding komt. Nu heb ik totaal geen idee van wanneer deze optreed.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

servé

Netherlands
41 Posts

Geplaatst - 22 dec 2009 :  08:42:24  Toon profiel  Bezoek de homepagina van servé  Reageer met citaat
Nou, een back-up sturen gaat lastig. De foutmelding komt namelijk bij het installeren. Nadat je hebt aangevinkt dat je een snelkoppeling wilt, komt ern zo'n overzichtsscherm met alles wat geďnstalleerd wordt. ALs ik dan op "Installeer" klik, komt de foutmelding.
(redelijk stom dat ik dat vergeten was te zeggen)
Of wil je een back-up van de 6.6-versie hebben?

Mvg,

Servé
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 22 dec 2009 :  09:44:45  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Serve,

Als ik het goed begrijp kom jij dus niet door de installatie heen. Dat is een programma die ik niet gemaakt heb en dus alleen maar gebruik. Kan daar dus weinig aan veranderen.

Als je wil stuur me dan even prive een email dan lossen we het anders op.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

servé

Netherlands
41 Posts

Geplaatst - 22 dec 2009 :  09:45:45  Toon profiel  Bezoek de homepagina van servé  Reageer met citaat
Ik kom inderdaad niet door de installatie heen.
Mail komt eraan ;)

Mvg,

Servé
Ga naar bovenaan de pagina

willem22

Netherlands
85 Posts

Geplaatst - 22 dec 2009 :  16:32:55  Toon profiel  Bezoek de homepagina van willem22  Reageer met citaat
Programma VMware Fusion geen enkel probleem met 6.7. op de MAC.
Komt wel meer voor dat niet alle windows /MAC programma's 100 % funktioneren.


wil.

Ga naar bovenaan de pagina

servé

Netherlands
41 Posts

Geplaatst - 22 dec 2009 :  18:34:32  Toon profiel  Bezoek de homepagina van servé  Reageer met citaat
Okeee, het wordt steeds vreemder.
Koploper 6.6 krijg ik wel gewoon geďnstalleerd...
Maar koploper 6.7 niet...
Ook kan ik niet opstarten van de gewone koploper.exe file (alsnog bedankt Paul!)...
Strange...

Iemand een idee?

Mvg,

Servé
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 22 dec 2009 :  19:25:32  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Serve,

het jij het installatiebestand al een keer opnieuw gedownload, misschien is deze wel per ongeluk beschadigd,

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 22 dec 2009 :  20:27:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Serve,

Wat jij hier zegt moet ik daaruit concluderen dat je ook een foutmelding krijgt als je Koploper opstart zoals ik het jouw prive heb opgestuurd. Dit heeft dan niets met de installatie te maken maar met Koploper.

Stuur dan toch eens een database naar mij op. Kan ik even kijken of ik ook een fout krijg (ik hoop het maar want dan kan ik het oplossen).

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

servé

Netherlands
41 Posts

Geplaatst - 22 dec 2009 :  22:35:10  Toon profiel  Bezoek de homepagina van servé  Reageer met citaat
@ Walter
Ja, ik heb hem zelfs al meerdere keren opnieuw gedownload.

@ Paul
Ja, ik krijg dat weer een foutmelding, maar nu een andere.
Nu krijg ik deze:
http://i229.photobucket.com/albums/ee105/modelgek/vanalles/Afbeelding3.png
Het lijkt dan ook of er een deel mist, ik heb geen baanoverzicht, een half locoverzicht, sommige menu's zijn niet-aanklikbaar.

Enne, hoe wil ik jou een DB sturen, als ik het programma nog niet eens geďnstallerd krijg...?

Mvg,

Servé

Bewerkt door servé op 23 dec 2009 08:56:32
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 23 dec 2009 :  07:02:04  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Servé,

Deze afbeelding zegt mij wel dat er iets mist in jouw emulator programma. Het onderdeel wat wordt gemist stel mij in staat in Koploper ook te tonen hoeveel procent de processor van de Pc bezig is. Voor een Windows Pc had ik je een link kunnen sturen om dit eventueel op te lossen; voor een Mac totaal geen idee (en wil ik ook niet hebben).

Als je even een paar dagen geduld wil hebben: ik wil wel eens kijken of ik het kan fixen desnoods met een opstart parameter.

Je weet toch wel waar jouw databases staan op schijf? Deze kan je dan toch ook opsturen? Hoeft nu niet want jouw afbeelding zegt al genoeg.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

servé

Netherlands
41 Posts

Geplaatst - 23 dec 2009 :  08:41:40  Toon profiel  Bezoek de homepagina van servé  Reageer met citaat
Hoi Paul,

Tuurlijk heb ik een paar dagen de tijd.
Ik ben al hardstikke blij dat er iemand naar kijkt

Mvg,

Servé
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 25 dec 2009 :  10:45:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Servé,

Er is een patch 6.7 met buildnummer 105 beschikbaar gekomen. Ik vermoed dat hierin het probleem met "Unable to locate the "Processor" performance object" is opgelost.

Omdat het installatie programma niet werkt bij jouw heb jij ook prive een email met hierin de oplossing van Koploper.exe.

Mvg,
Paul.

Bewerkt door PaHaSOFT op 25 dec 2009 10:46:58
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 25 dec 2009 :  11:00:16  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door PaHaSOFT

Hoi Servé,

Er is een patch 6.7 met buildnummer 105 beschikbaar gekomen. Ik vermoed dat hierin het probleem met "Unable to locate the "Processor" performance object" is opgelost.

Omdat het installatie programma niet werkt bij jouw heb jij ook prive een email met hierin de oplossing van Koploper.exe.





Omdat ik internet op Apple ga ik het ook eens proberen, kan ik al die bijgevoegde backups tenminste op dit apparaat bekijken (moet ik niet steeds naar de zolder)...

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

servé

Netherlands
41 Posts

Geplaatst - 25 dec 2009 :  12:44:02  Toon profiel  Bezoek de homepagina van servé  Reageer met citaat
@ Paul
Hij doet het
Hartstikke bedankt!
Toch nog Koploper 6.7 op m'n laptop gekregen

Mvg,

Servé
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 25 dec 2009 :  19:24:46  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door servé

@ Paul
Hij doet het
Hartstikke bedankt!
Toch nog Koploper 6.7 op m'n laptop gekregen




Heb ik iets gemist bij mij lukt het nog niet, krijg nog altijd: Access violation at address 00000000. Write of address 00000000.



Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

servé

Netherlands
41 Posts

Geplaatst - 25 dec 2009 :  23:21:27  Toon profiel  Bezoek de homepagina van servé  Reageer met citaat
Mail mij even privé, dan lossen we het zo verder op

Mvg,

Servé
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 26 dec 2009 :  07:50:45  Toon profiel  Reageer met citaat
Theo,

Goed lezen: als je deze draad bekijkt dan komt die foutmelding uit het installatie programma. Dat is niet van mijn hand en dus kan ik er niets aan veranderen. Er zijn wel emulatoren onder Apple waar het wel werkt (lees ook in deze draad).

Mijn oplossing was alleen voor een probleem in Koploper zelf.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 26 dec 2009 :  11:05:08  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door PaHaSOFT


Goed lezen: als je deze draad bekijkt dan komt die foutmelding uit het installatie programma. Dat is niet van mijn hand en dus kan ik er niets aan veranderen. Er zijn wel emulatoren onder Apple waar het wel werkt (lees ook in deze draad).




Ok er zaten dus twee knoopjes in de draad

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 26 dec 2009 :  14:52:19  Toon profiel  Reageer met citaat
OK is gelukt, dank aan Paul en Servé...

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina