Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 372 / Bezoekers Vandaag: 12141
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Wensen
 Koploper wensen (ontwikkeling is per juli 2012 gestopt)
 diverse wensen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

F. Roest

25 berichten

Geplaatst - 01 dec 2009 :  16:03:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Paul
Na de 6.7 functionaliteit, waarvoor nogmaals mijn hartelijke dank, is mijn wenslijstje mbt Koploper weer korter geworden. Toch blijven er altijd wensen over. (modelspoorders zijn nu eenmaal perfectionisten). Ik ben zo vrij ze hieronder te vermelden, wellicht geeft het je inspiratie voor versie 6.8 en volgende. (Bovendien is het nu de tijd van verlanglijstjes).
1 De mogelijkheid om 'statistieken' automatisch te laten openen bij het opstarten van KL.
2 De afstand 'Aantal centimeters doorrijden' betrekken bij het proces van zo laat mogelijk afremmen. Nu wordt deze afstand(die bij mij soms wel 50cm is) op minimale snelheid afgelegd, hetgeen een wat vreemd beeld geeft.
3 De mogelijkheid om een wisselstraatbeperking automatisch op te heffen wanneer de trein zijn treinlengte heeft afgelegd in het eerstvolgende blok na de betreffende wisselstraat.
4 De mogelijkheid om een handmatige wisselstraat te stellen met een schakelaar. Aan is gesteld en gereserveerd, uit is vrij. Dit maakt niet alleen de bediening via het scherm eenvoudiger, maar maakt het ook mogelijk een wisselstraat via een hw-switch te stellen.
5 Bij uitgebreide functies van locomotieven het mogelijk te maken een functie aan te sturen bij het bereiken van een al dan niet virtuele bezetmelder. Locgeluiden worden steeds meer toegepast, vaak met meerdere verschillende geluiden per loc. Om te voorkomen dat het een onlogische kakofonie wordt, wordt een precieze timing steeds belangrijker. (bij het ingaan of verlaten van een tunnel, bij het naderen van een overweg, etc.)
met vriendelijke groet
Floor Roest

Wim Romijn

Netherlands
981 Posts

Geplaatst - 01 dec 2009 :  16:43:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Floor,

3. Dit is reeds mogelijk als de wissel(straat) volledig gedetecteerd is.
Per wissel in de wisselstraat vast te leggen (vrijgeven op bereiken van bezetmelder) en het zetten van een punt waar in blok op de wissels.
Hierdoor geeft Koploper de wisselstraat vrij zodra die melder bezet wordt, alleen door het punt waar in blok is de wissel bezet en wordt niet omgezet.

Mvtgr,

Wim Romijn.
H0 - IB - loconet
Ga naar bovenaan de pagina

F. Roest

25 Posts

Geplaatst - 01 dec 2009 :  21:41:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim
Dank voor je reactie. Als ik jouw oplossing goed begrijp betekent dit wel dat ik elke wisselstraat moet voorzien van een bezetmelder,ook moeten de treinen volledig gedetecteerd zijn wil dit goed werken, terwijl in mijn suggestie dit alles niet nodig is.
vrgr
Floor
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 01 dec 2009 :  22:18:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Floor,

Punt 1 zet ik op de wensenlijst
Punt 2 zal nooit komen; bij 50cm doorrijden zeg ik: stopmelder zit op verkeerde plek
Punt 3 iets doen op basis van een afgelegde afstand: doe ik ook niet en druist in tegen de basis gedachte in Koploper: actieve bezetmeld is de enige juiste manier!
Punt 4 zet ik op wensenlijst met een zeer lage prio (reken er dus maar niet op)
Punt 5 staat reeds op wensenlijst alleen weet ik niet hoe ik dit in Koploper moet inbouwen.

Mvg,
Paul.

Bewerkt door PaHaSOFT op 02 dec 2009 13:08:38
Ga naar bovenaan de pagina

F. Roest

25 Posts

Geplaatst - 03 dec 2009 :  10:22:14  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul
Hartelijk dank voor je reactie. Ik wens je de nodige inspiratie bij de inbouw van punt 5, het zal je, zoals gebruikelijk, wel lukken om dit voor elkaar te krijgen. Ik weet zeker dat je er velen tzt een groot plezier mee zult doen.
met vr gr
Floor
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina