Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 132 / Bezoekers Vandaag: 3519
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 439
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Installatie
 Technische installatie
 nieuwe grote baan
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Goof

Netherlands
19 berichten

Geplaatst - 10 aug 2009 :  17:17:01  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb al een aantal jaren een middel grote MÄrklin k-rail baan. Besturing is met koploper en intellibox. Nu heb ik, na een verhuizing, de beschikking over een grote ruimte (12 bij 17 meter) om een grote k-rail baan te bouwen. Dan heb je het al gauw over heel veel wissels, bezetmelders en actieve treinen. Mijn vraag is wat is de beste besturing, welke systeem opbouw kan zo'n grote baan het beste aan? Ik wil graag koploper blijven gebruiken, maar voor de overige spullen kan ik nu nog een keuze maken. Welke andere hardware en systemen zou ik moeten kiezen om een goede automatische treinenloop te krijgen?

Goof

C_Jabaaij

214 Posts

Geplaatst - 10 aug 2009 :  19:41:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Goof,

Ik zou gewoon doorgaan met de Intellibox plus wat boosters en verder alles, dus de terugmelders en de schakeldecoders voor wissels en seinen, via LocoNet.

Koos Jabaaij.

Bewerkt door C_Jabaaij op 10 aug 2009 19:41:54
Ga naar bovenaan de pagina

Goof

Netherlands
19 Posts

Geplaatst - 10 aug 2009 :  21:14:24  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Koos,

dank voor je reactie. Moet de PC ook via loconet? Mijn bezetmelders zijn al loconet. Ik heb wel nog flink wat gewone wisseldecoders (viessmann) Kan ik die via loconet laten werken?

Goof
Ga naar bovenaan de pagina

C_Jabaaij

214 Posts

Geplaatst - 10 aug 2009 :  21:28:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Goof,

De PC communiceert via een LocoNetbuffer met de IB zie http://people.zeelandnet.nl/rosoft/Locoif.html. Dit is de enige goede manier om de PC met de IB te laten communiceren.
De Viessmann wisseldecoders kan je gewoon blijven gebruiken zoals je nu doet, maar als je meer wissel- en seindecoders nodig hebt zou ik adviseren om LocoNet decoders te nemen.

Koos Jabaaij.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina