Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 353 / Bezoekers Vandaag: 1341
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 895
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 geluiden op de baan afspelen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

re460

1 bericht

Geplaatst - 31 mei 2009 :  10:33:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste allen,

Ik rij op dit moment met de roco multimaus, en ik heb nog niet de mogelijkheid met koploper te werken, aangezien ik of moet werken met rocomotion, of ik moet de module van Lenz kopen. Maar mijn vraag is: kun je met koploper ook mp3 bestanden afspelen op je baan dmv de geluidskaart van je computer? Voor de mensen die nu denken "wat wil die vent hier nu mee" stel je trein staat op het station, koploper geeft de speler een signaal welk mp3 bestand af te spelen, en als het mp3 bestand afgespeeld is vertekt de trein. Lijkt mij leuk om te zien.
De meeste geluidskaarten hebben nu iets van 4 of 5 stereo uitgangen, dat geeft tussen de 8 en 10 verschillende mp3 tjes die je tegelijkertijd af kunt spelen.

Groeten vanaf mijn baan,
Joost

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 31 mei 2009 :  10:59:41  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door re460

Maar mijn vraag is: kun je met koploper ook mp3 bestanden afspelen op je baan dmv de geluidskaart van je computer? Voor de mensen die nu denken "wat wil die vent hier nu mee" stel je trein staat op het station, koploper geeft de speler een signaal welk mp3 bestand af te spelen, en als het mp3 bestand afgespeeld is vertekt de trein. Lijkt mij leuk om te zien.
De meeste geluidskaarten hebben nu iets van 4 of 5 stereo uitgangen, dat geeft tussen de 8 en 10 verschillende mp3 tjes die je tegelijkertijd af kunt spelen.



No problem,trein en geluid, maar de uitgang van je kaart kiezen met koploper die truuk ken ik niet.

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

C_Jabaaij

214 Posts

Geplaatst - 31 mei 2009 :  12:01:32  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door re460

Beste allen,

Ik rij op dit moment met de roco multimaus, en ik heb nog niet de mogelijkheid met koploper te werken, aangezien ik of moet werken met rocomotion, of ik moet de module van Lenz kopen.



Joost kijk eens hier: http://www.beneluxspoor.net/index.php/topic,20063.0.html
met deze interface kan je ook met Koploper en je MultiMaus rijden.

En geluiden kan je door Koploper laten aansturen.

Koos Jabaaij.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina