Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 360 / Bezoekers Vandaag: 7194
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 706
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Wensen
 Koploper wensen (ontwikkeling is per juli 2012 gestopt)
 Iconen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

KoploperJohn

8 berichten

Geplaatst - 25 jun 2006 :  19:40:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul e.a.

Mijn verzoek is om een aantal iconen bij schakelaars te kunnen kiezen. Ik gebruik deze bij b.v. het aansturen van licht (led's en lampjes) in huizen, gebouwen, straatverlichting, perron verlichting, lokloods enz. De wijze van werking zoals die is, is wat mij betreft prima, het is dan ook alleen maar een cosmetische ingreep.

Bvd John

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 01 jul 2006 :  08:55:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo John,

Er wordt niet echt op gereageerd. Vooralsnog zie ik niet veel mensen die dit willen hebben. Misschien komt het nog. We wachten het af.
Ik onderneem voorlopig hier nog geen actie op.

Met vriendelijke treinengroeten,

Paul Haagsma (Schaal N / Selectrix en Koploper)
Ga naar bovenaan de pagina

GRUspoor

Netherlands
47 Posts

Geplaatst - 03 jul 2006 :  13:21:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo John en Paul,

Mijn baan is nog niet zo ver dat ik verlichting en andere zaken moet gaan schakelen, maar ik heb wel het idee dat als het zover is dat het prettig is om voor verlichting een ander icoon te hebben als voor andere scenery zaken, en misschien is het zelfs wel handig om voor straatverlichting weer een ander icoon te hebben. Je ziet dan sneller welke schakelaar je nodig hebt.
Anderzijds zit ik zelf ook nog te denken aan externe schakelaars op een schakeltableau welke via speciale acties de schakelaars bedienen, dan zijn de icoontjes meer een indicatie over de stand.

Resumee: Zou handig zijn maar niet noodzakelijk.

Groetjes Gert

Dinamo met Koploper: goed voor het oude werk in een nieuw jasje.
Ga naar bovenaan de pagina

KoploperJohn

8 Posts

Geplaatst - 06 jul 2006 :  16:31:35  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul

Loopt echt niet storm, kan goed leven met de mogelijkheid die er nu is. Het idee van Gert speelt ook door mijn hoofd.

Bvd en groeten John
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 06 jul 2006 :  19:57:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo John,

Het idee om met externe schakelaars op een tableau speciale acties aan te sturen die op hun beurt weer verlichting aan/uit moet zetten kan best werken.

Alleen vraag ik mijzelf af: waarom dan niet meteen rechtstreeks met de externe schakelaar de verlichting aansturen?

Met vriendelijke treinengroeten,

Paul Haagsma (Schaal N / Selectrix en Koploper)
Ga naar bovenaan de pagina

GRUspoor

Netherlands
47 Posts

Geplaatst - 07 jul 2006 :  08:50:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul,

quote:
Originally posted by PaHaSOFT

Alleen vraag ik mijzelf af: waarom dan niet meteen rechtstreeks met de externe schakelaar de verlichting aansturen?


Omdat het dan OOK met de muis te schakelen is. Daarnaast is er ook een signalering van alle ingeschakelde scenery. (niet alleen lampjes)

Groetjes Gert.

P.S. Meer icoontjes is leuk en handig, maar zo werkt het ook.

Dinamo met Koploper: goed voor het oude werk in een nieuw jasje.

Bewerkt door GRUspoor op 07 jul 2006 08:52:23
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 07 jul 2006 :  09:09:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Gert,

Als je met een echte schakelaar werkt op je externe tableau hoeft deze dan dus niet de juiste stand aan te geven. Hooguit met drukknopjes voor aan / uit zal het kunnen werken wat jij wil.

Zelf zou ik het nooit zo dubbel uitvoeren maar dat is mijn idee.

Met vriendelijke treinengroeten,

Paul Haagsma (Schaal N / Selectrix en Koploper)
Ga naar bovenaan de pagina

KoploperJohn

8 Posts

Geplaatst - 28 jul 2006 :  13:10:24  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Originally posted by GRUspoor

Hallo Paul,

quote:
Originally posted by PaHaSOFT

Alleen vraag ik mijzelf af: waarom dan niet meteen rechtstreeks met de externe schakelaar de verlichting aansturen?


Omdat het dan OOK met de muis te schakelen is. Daarnaast is er ook een signalering van alle ingeschakelde scenery. (niet alleen lampjes)

Groetjes Gert.

P.S. Meer icoontjes is leuk en handig, maar zo werkt het ook.

Dinamo met Koploper: goed voor het oude werk in een nieuw jasje.

Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 28 jul 2006 :  16:33:08  Toon profiel  Reageer met citaat
John,

Wat bedoelde jij nu precies te zeggen Ik snap het niet helemaal.

Met vriendelijke treinengroeten,

Paul Haagsma (Schaal N / Selectrix en Koploper)
Ga naar bovenaan de pagina

KoploperJohn

8 Posts

Geplaatst - 30 jul 2006 :  16:36:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul,

Ik snap dat je het niet snapt want het wordt ff wat onduidelijk, ligt aan deze kant want het is erg warm op zolder!

Ik kan een docoder, welke je gebruikt voor het aansturen van huis-, straat of gebouwverlichting, aansturen via Koploper > notebook. Hieruit is mijn verzoek gekomen om wat meer iconen te krijgen want een rangeerterrien is wat anders dan een huisverlichting. Je kan natuurlijk ook tekst achter je icoon zetten wat de functie hiervan duidelijk maakt, bv "seinhuisverlichting buiten" enz.
Je kan je decoder ook aansturen via een extern bedieningstableau. Is dus eigenlijk dubbelop, een dubbele bediening van 1 decoer(uitgang). Maar waarom zou je dat doen? Omdat het leuk is en het zo ook werkt. Overdone, yep maar leuk. Ik vind het tenminste leuk om technisch zo bezig te zijn.

Dit laatste is dus tijdens de discussie erbij gekomen. Er leuk trouwens want daar is een een forum ook voor.

Maar terug naar mijn verzoek, het is grafisch leuk en fraai om wat meer keuze te hebben m.b.t. de iconen maar absoluut geen noodzaak.

Ik hoop dat ik de kern duidelijk heb gemaakt anders hoor ik het wel.

Met vriendelijk groeten

John
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina