Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 416 / Bezoekers Vandaag: 8449
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 776
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Wensen
 Koploper wensen (ontwikkeling is per juli 2012 gestopt)
 Variabele treinroute,richtings gebonden.
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Bru

Netherlands
74 berichten

Geplaatst - 25 jun 2006 :  15:46:24  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Bru  Reageer met citaat
Variabele treinroute, geldend afhankelijk van de rijrichting van de loc.
dus met de Schoorsteen voor.....

Aangezien mijn baan heel veel kopsporen heeft
i.v.m. ruimtegebrek zou het voor mij een uitkomst
zijn als de variabele rijroute zou kunnen worden
aangepast met een mogelijkheid om die in bepaalde
gevallen alleen te laten gelden afhankelijk van de
rijrichting van de loc.
Hier kan mee worden voorkomen dat de loc niet
achteruit naar bepaalde blokken rijdt zoals bijv. een
station of de spiraal.
Ik ben benieuwd of nog meer mensen hier voorstander
van zijn. Paul heeft mij medegedeeld dat bij voldoende
belangstelling hij zal kijken of hij dat kan realiseren.

Martien Bruynel

Wim van Gendt

Netherlands
2 Posts

Geplaatst - 25 jun 2006 :  16:12:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Dit lijkt mij een prima oplossing voor
sommige banen, waaronder ook de mijne.
Het kan soms belangrijk zijn dat treinen
niet achteruit een heleboel wagons naar een
bepaald blok duwen bijv. een spiraal.
Het zal mij benieuwen of hier voldoende animo
voor is.
Wim van Gendt
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 01 jul 2006 :  08:58:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Martien/Wim,

Helaas is er op de door jullie gewenste aanpassing niet echt veel response (eigenlijk helemaal niet). Ik vind deze aanpassing ook zeer specifiek en kan me niet voorstellen dat veel andere gebruikers hier behoefte aan hebben.

We wachten het nog even af, maar zoals het er nu uitziet ga ik het niet nog ingewikkelder maken in de variabele treinroutes.

Met vriendelijke treinengroeten,

Paul Haagsma (Schaal N / Selectrix en Koploper)
Ga naar bovenaan de pagina

Bru

Netherlands
74 Posts

Geplaatst - 03 jul 2006 :  15:08:41  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Bru  Reageer met citaat
Hallo allen en ook Paul
het is mij niet duidelijk dat niet ieder er last van heeft.
het is toch een raar gezicht als de loc achter een stel wagons rijd .
hoe ga je dit dan oplossen in Roterdam.
daar komen toch ook treinen binnen en die rangeren niet of zo.
is daar spraken van een honden bot...
wij wacht het af
groeten Martien Bruynel

Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 03 jul 2006 :  15:36:11  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Martien,

Ik denk dat niet veel mensen rangeren zoals jij. Als ik jouw baandefinities heb bekenen dan kunnen de treinen volledig willekeurig sporen pakken op het rangeergebied. Ook geef jij bijna iedere trein de mogelijkheid om als treinstel of trekduw te rijden.

Dit laatste doen heel weinig gebruikers. Ik denk dat daar het verschil in zit. Rangeren doen deze dan via vast treinroute.

Met vriendelijke treinengroeten,

Paul Haagsma (Schaal N / Selectrix en Koploper)
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Romijn

Netherlands
981 Posts

Geplaatst - 03 jul 2006 :  16:57:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Martien,

Het is zoals Paul al schreef en vermoedelijk maak je een denkfout.

Natuurlijk moet een getrokken (stoom)trein met de lok voor door een spiraal heen.

Als echter zo'n trein aankomt op een kopstation zal er meer moeten gebeuren dan alleen maar gaan rijden waardoor deze in de spiraal terecht komt.

Er zal, als zo'n trein, op een kopspoor terecht komt zelfs uitgebreidt gerangeerd moeten worden en als het toevallig een stoomlok is met een losse tender dan zal er zelfs nog gekeerd moeten worden of op de draaischijf of via een keerdriehoek en dat kan je of handmatig of via een vaste treinen route.
Ook kan je met de vaste treinenroute van lok wisselen zodat een reeds klaarstaande lok de wagons overneemt om vervolgens weer met de schoorsteen voor door de spiraal te gaan rijden.

Dergelijke treinen moeten niet aangevinkt worden als treinstellen en dan stopt deze automatisch op een kopspoor zodra daarvoor gekozen is of komen automatisch bij de juiste instelling in een vaste route.

Mvtgr,

Wim Romijn.
H0 gelijkstroom, Lenz
Ga naar bovenaan de pagina

Bru

Netherlands
74 Posts

Geplaatst - 03 jul 2006 :  21:32:08  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Bru  Reageer met citaat
Bedankt voor de reactie heren...
het is zo dat in pagina 1 de opstel sporen zitten en daar rangeren ze ook wat moeten dan weer naar boven maar dat is raar als ze dus verkeerd om boven komen.
Op pagina 2 daar is de hooft baan.
48 tot 51 zijn lange opstel sporen
en kunnen dan naar 15 1 33 18 7 onder op
groeten Martien
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina