Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 182 / Bezoekers Vandaag: 9176
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 895
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Marklin - cruise control
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

efl045

Belgium
18 berichten

Geplaatst - 05 mrt 2009 :  19:25:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag,

In een vorig item lees ik een reactie van Walter Wissels dat bij een Marklin 'Hobby' loc zoals de V80 of Looney Tunes met F4 niet enkel de massasimulatie (optrek- en afremvertraging) uitgeschakeld wordt, maar tevens de cruise control.

Maar is dat wel zo?

Ik twijfel daar sterk aan omdat:
1. ik het nut hiervan niet inzie
2. Marklin het enkel heeft over optrek- en afremvertraging
3. ik nergens op het internet in info over deze decoders (610761) iets vind over het kunnen aan of uit schakelen van de cruise control
4. ik mijn V80 een 4-tal keer hebt 'geijkt', afwisselend met F4 aan en F4 uit en steeds op 1 of 2 km/h na dezelfde snelheden meet

Alhoewel dit sterk Marklin gerelateerd is, meen ik dat het ook voldoende Koploper gerelateerd is om het hier te brengen, omdat het bepaalt of er met decoderstappen of met geijkte snelheid moet gereden worden.

Ik denk dat zowel met F4 aan als F4 uit de 'cruise control' aan staat en er dus steeds best met 'geijkte snelheid' kan gereden worden.

Of heb het helemaal mis?

Franky



  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina