Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 390 / Bezoekers Vandaag: 1163
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Wensen
 Koploper wensen (ontwikkeling is per juli 2012 gestopt)
 trein in blok plaatsen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

pjsieders

USA
66 berichten

Geplaatst - 24 feb 2009 :  21:20:40  Toon profiel  Bezoek de homepagina van pjsieders  Reageer met citaat
Hallo Paul,

ik heb een blok gehad waar ik een hele tijd geen trein in kon plaatsen, zonder te weten waarom. Ene keer is het bovenleiding, dan weer lengte, kortom een hoop mogelijkheden. Het heeft me echt maanden gekost :)

Is het mogelijk om in een volgende versie bij lang zweven boven een blok aan te kunnen geven waarom de trein in dat blok niet geaccepteerd wordt ? Dat maakt het zoeken en oplossen een stuk eenvoudiger.

Met greetings,
Patrick

Patrick Sieders
Nashville TN USA

Samen maken we er iets heel moois van.

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 24 feb 2009 :  21:59:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Patrick,

Geen idee; trouwens echt urgent is deze vraag niet anders was deze wel al vaker gekomen denk ik.
Zoals het nu is geprogrammeerd is er een functie die ja/nee teruggeeft om te bepalen of een loc gedropt mag worden in een blok. Om hier nu ook nog een hint aan te koppelen? Weet nog niet of me dat gaat lukken.

Op zich wel grappige gedachte.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2530 Posts

Geplaatst - 25 feb 2009 :  04:15:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Patrick en Paul

Ik vind het idee van Patrick wel een heel aardige. Ik heb ook wel me eens afgevraagd warom een trein niet in een blok te plaatsen was. Dat is meestal even zoeken. Daarom ondersteun ik het idee van Patrick voor het geven van een hint wel en niet alleen omdat ik nu dichte bij hem in de buurt zit (Orlando). Vandaar de merkwaardige tijd van het antwoord.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 25 feb 2009 :  07:05:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Dirk/Patrick,

Ik heb zitten kijken en het is voor mij (voorzover ik weet) technisch onmogelijk om tijdens het slepen (drag/drop) een hint te tonen. Zal dus niet gaan lukken.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

fred spierenburg

Netherlands
58 Posts

Geplaatst - 25 feb 2009 :  10:14:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Allen,
Is het niet zo dat wanneer je een locomotief vanuit een aangrenzend blok middels "bestemming" dat blok dwingt te kiezen, je een verwijzing krijgt te zien waarom dat blok niet gekozen gaat worden?
Dan weet je toch de reden waarom.
Of zit ik op een verkeerd spoor?

groeten
Fred
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 25 feb 2009 :  11:17:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Fred,

Het zou toch makkelijker zijn bij de plaatsing van een trein in een blok dat je meteen de reden zou kunnen zien? Nu krijg je alleen niet de mogelijkheid om het te doen.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

fred spierenburg

Netherlands
58 Posts

Geplaatst - 25 feb 2009 :  11:47:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul,
Begrepen, maar omdat Patrick "maanden" aan het zoeken is geweest, dacht ik op deze manier een oplossing te hebben om het in een kortere tijd te vinden, en was er niet op uit om een oplossing voor de programmeur te vinden.

groet
Fred
Ga naar bovenaan de pagina

pjsieders

USA
66 Posts

Geplaatst - 26 feb 2009 :  03:56:06  Toon profiel  Bezoek de homepagina van pjsieders  Reageer met citaat
Dirk,

Veel plezier in Orlando. Ik ben zelf druk aan het werk in het Noordoosten..

Paul,
jammer dat het niet lukt. Had handig geweest.

Fred,
Het duurde 'maanden' omdat ik niet altijd tijd heb met de kids en mijn werk neemt me 4-5 dagen per week van huis. Om nu tijdens het rijden zomaar in een ander blok een loc te plaatsen om uit te vinden wat de reden is voor het niet plaatsen, is een tijdelijke oplossing. Mijn hoop was om Koploper nog meer userfriendly te maken, mocht deze hint ingebouwd kunnnen worden. Helaas lukt dat nu niet.

mvg,
Patrick

Patrick Sieders
Nashville TN USA

Samen maken we er iets heel moois van.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina