Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 383 / Bezoekers Vandaag: 8552
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 776
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Installatie
 Technische installatie
 List out of bounds(0)
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Rob Fongers

Netherlands
658 berichten

Geplaatst - 16 feb 2009 :  00:01:45  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul,

De fout List out of bounds is nu al een paar keer opgetreden. Ik werk tegenwoordig met de Loconet versie.

De ene keer starten de treinen weer na opheffen noodstop, het gebeurd ook dat Koploper de snelheden aangeeft en sommige treinen niet in beweging komen. Na hulp van de TC >> snelheid op 1 zetten pakt hij de instellingen van koploper weer op. Dit is gisteren een keer en vandaag 3 keer gebeurd.


Download Attachment: Fantasialoco2.bck
694,01 KB

Download Attachment: listindex.JPG
200,19 KB

Grtz Rob

TC / DCC - N Spoor - Koploper - Loconet interface - S88LN -tijdperk V/VI Duits-internationaal

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 16 feb 2009 :  08:17:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Rob,

Is dit 1 fout of zijn het er 2? Dit is mij niet geheel duidelijk.

Als de treinen niet willen rijden na een noodstop open dan eens het in menu algemeen het onderdeel initialisaties en kies hier "verstuur alle locomotiefgegevens opnieuw".

Gaan de treinen dan wel rijden? Zo ja dan kan je ook kiezen in instellingen per database om altijd de locgegevens te initialiseren na een noodstop!

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 16 feb 2009 :  09:48:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul,

Ik denk niet dat het 2de fout is maar zal het verder uitpluizen volgens jouw advies. Je hoort nog van me



Grtz Rob

TC / DCC - N Spoor - Koploper - Loconet interface - S88LN -tijdperk V/VI Duits-internationaal
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 16 feb 2009 :  19:23:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Rob,

Voor de list-out-of-bounds heb ik een verzoek. Het is op deze manier echt zoeken naar een spelt in een hooiberg. Ik heb zover ik kan nagaan bij Loconet hier geen aanwijsbaar punt wat de oorzaak zou kunnen zijn van deze foutmelding. Ik heb dan ook sterk mijn twijfels of het daar mee te maken heeft (maar zeg nooit nooit).

Krijg jij deze foutmelding ook in de simulatiemode? Zo ja, zou jij dan een backup kunnen aanleveren waarin wel jouw locstanden zijn opgenomen zodat ik deze een beetje conform jouw werkelijkheid ook kan laten lopen.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 16 feb 2009 :  19:36:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul,

Dat ga ik proberen. Heb het nog niet gedaan en ik begrijp ook dat de locstanden dus niet meegekomen zijn, had ik niet aan gedacht. Desnoods laat ik hem vannacht lekker drooglopen en dan maar hopen dat ie tevoorschijn komt in de simulatie mode.

Kan de logging daar nog iets aan toevoegen? zo ja welke item's



Grtz Rob

TC / DCC - N Spoor - Koploper - Loconet interface - S88LN -tijdperk V/VI Duits-internationaal
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 16 feb 2009 :  20:11:04  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Rob,

Nee helaas is de logging ons daar bij niet behulpzaam. Vaak is het kunnen reproduceren van zo'n fout veel meer werk dan het oplossing.

Bij het maken van de backup dus even aangeven dat jij de locstanden ook mee genomen moeten worden in de backup.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina