Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 171 / Bezoekers Vandaag: 7900
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Wensen
 Koploper wensen (ontwikkeling is per juli 2012 gestopt)
 Kenmerk in plaats van decodernummer in bezet blok weergeven.
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

lok1614

Netherlands
14 berichten

Geplaatst - 07 jan 2009 :  20:31:11  Toon profiel  Bezoek de homepagina van lok1614  Reageer met citaat
Paul,

wil je eens overwegen of je op de wensenlijst kan zetten om inplaats van het decodernummer het kenmerk in een bezet blok te tonen.

Mvgr
Peter de Heij

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 07 jan 2009 :  22:22:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Peter,

Te weinig ruimte en dan wordt het helemaal zo'n groot ding. Vraag komt wel regelmatig dus ik moet misschien ooit eens iets verzinnen, maar er zij nu nog belangrijker zaken.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

remunj

Netherlands
1087 Posts

Geplaatst - 08 jan 2009 :  14:42:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Misschien iets met een popupje wat extra info laat zien als je er met de cursor boven gaat staan?

Gr.
Eric
Ga naar bovenaan de pagina

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 08 jan 2009 :  15:07:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Eric,

Wat is de gedachte achter je vraag?



Grtz Rob

TC / DCC - N Spoor - Koploper -tijdperk V/VI Duits
Ga naar bovenaan de pagina

remunj

Netherlands
1087 Posts

Geplaatst - 08 jan 2009 :  15:38:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Rob,

Is niet echt een vraag. Meer een suggestie.

Mijn reactie slaat op het antwoord van Paul. Die schrijft "misschien ooit eens iets verzinnen". Mijn antwoord is dus een mogelijkheid om het zo te lossen.
Oftewel. houdt de cursor boven het blok met het docodernummer en er verschijnt een klein venstertje met extra info zoals kenmerk, decodernummer en wat nog meer gewenst is. Net zoals in windows programma's gebruikelijk is als je over b.v. de menubalk beweegd.

Ik weet niet of dit makkelijk te realiseren is maar lijkt me een vrij standaard windows functionaliteit.

Gr.
Eric
Ga naar bovenaan de pagina

quadran

Belgium
86 Posts

Geplaatst - 08 jan 2009 :  15:51:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Misschien idd met een balloon tip popupje (wat een woord )



Bewerkt door quadran op 29 sep 2010 00:33:01
Ga naar bovenaan de pagina

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 08 jan 2009 :  16:04:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Eric,

Ik bedoelde met de vraag waar jij je wens naar buiten bracht..... Kenmerk laten zien

Ik vermoed dat je wil zien dat dec adres 1 bij bv Loc 1102 hoort. Ik heb dat in DCC opgelost om daar het adres 1102 aan toe te kennen. In het duits is dat wat noelijker maar daar heb ik heb BR nummer genomen bv BR 185 544-4 is 1850 de 2de die ik heb aangekocht krijgt nr 1851 en zo kan je verder gaan..... Dit gaat niet bij Selectrix omdat die maar tot 128 kan.

De oplossing die aangedragen is goed hoor maar heb dit alleen willen zeggen hoe ik het heb opgebouwd.





Grtz Rob

TC / DCC - N Spoor - Koploper -tijdperk V/VI Duits
Ga naar bovenaan de pagina

remunj

Netherlands
1087 Posts

Geplaatst - 08 jan 2009 :  16:19:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Eh Rob, even goed lezen.
Was niet mijn vraag/wens maar van Peter.
Ik reageerde alleen maar met een mogelijke oplossing, de balloon tip dus

Ik heb zelf voldoende aan het decodernummer. Bij mij zijn de decodernummers hetzelfde als de loknummers (op een enkele uitzondering na maar die onthoudt ik wel).

Gr.
Eric
Ga naar bovenaan de pagina

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 08 jan 2009 :  16:30:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Aaiiiiiiiiiii ik zie het sorry voor dat

Grtz Rob

TC / DCC - N Spoor - Koploper -tijdperk V/VI Duits
Ga naar bovenaan de pagina

dikken

Belgium
39 Posts

Geplaatst - 08 jan 2009 :  17:37:24  Toon profiel  Bezoek de homepagina van dikken  Reageer met citaat
Hallo iedereen,

Die ballontip popup... , daar zou ik ook voor te vinden zijn.
Met een aardige serie van loks, zou dit handig zijn!

groeten, bart


greetz, Bart
Ga naar bovenaan de pagina

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 08 jan 2009 :  19:33:35  Toon profiel  Reageer met citaat
Maareeeeeeeeeee,

Dat zit erin, ga maar met je muis over het blok met loc....

Bedankt Wim

Grtz Rob

TC / DCC - N Spoor - Koploper -tijdperk V/VI Duits
Ga naar bovenaan de pagina

dikken

Belgium
39 Posts

Geplaatst - 08 jan 2009 :  19:38:46  Toon profiel  Bezoek de homepagina van dikken  Reageer met citaat
hallo iederen,

Info, een lid van modelspoormagazine forum, heeft mij erop gewezen dat dat popup ballonnetje reeds bestaat!

Ik direkt naar mijn zolder en inderdaad, probeer het zelf maar eens:
Gewoon je mousecursor over je bezette blok bwegen en voila... er verschijnt wat Info

Met dank aan INFO!

groeten, bart


greetz, Bart
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 08 jan 2009 :  19:40:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi,

Ik word van dit draadje toch wel een beetje treurig. Onderzoek eens eerst of iets wat je graag zou willen er niet reeds in zit.

Hou je muis maar eens stil op een blok die bezet of gereserveerd is door een locomotief. Wat zie je dan? (Wel moet in globale instellingen 'toon hints' zijn geactiveerd).

Juist daarom vind ik hints/tooltips ondingen. Je ziet ze niet en moet ze weten. Ander voorbeeld zijn de wissels/seinen. Ook hier wordt indien dit is ingesteld een tooltip gegeven met het wissel- of seinnummer. Echter ik zie zoveel gebruikers die in het baanonverzicht toch het wisselnummer erbij plaatsen. Terwijl dit nummer eigenlijk helemaal nergens meer goed voor is.

De oorspronkelijk vraag is een die toch met enige regelmaat terugkomt.

Mvg,
Paul.

Bewerkt door PaHaSOFT op 08 jan 2009 19:41:15
Ga naar bovenaan de pagina

lok1614

Netherlands
14 Posts

Geplaatst - 08 jan 2009 :  20:08:04  Toon profiel  Bezoek de homepagina van lok1614  Reageer met citaat
hallo iedereen,

@paul
We wachten geduldig af, heeft geen haast.

@iedereen
Dat er een popupje achter een bezet blok zit met daarin het kenmerk dat wist ik al, ik ben al lang met koploper bezig. Zelf rij ik met dcc en gebruik lange adressen, en gebruik dit naar tevredenheid. De vraag is onstaan voor onze marklin club baan, de meeste rijden met oude decoders en daar kan je maar tot adres 80 gaan. Er zitten wat blokken in waar alleen een trein heen mag als je hem er naar toe sleep (rijden met bestemming). Als ik de baan bedien weet ik meestal wel van wie welke trein is, alleen niet welk decoder nummer hij heeft, met een kenmerk kan ik dus een in mijn ogen een overzichterlijker beeld maken van b.v. het schaduwstation. Ik wil niet met de muis 10 blokken afzoeken waar welke trein staat.
We wachten dus lekker af of paul een oplossing kan verzinnen.

Gr Peter
Ga naar bovenaan de pagina

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 08 jan 2009 :  21:14:00  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door lok1614



wil je eens overwegen of je op de wensenlijst kan zetten om inplaats van het decodernummer het kenmerk in een bezet blok te tonen.


Peter,

In het blok met loc verschijnt Locomotief:(decodernummer)Kenmerk loc en daaronder bloknummer: #### .

Wat wil je nog meer?



Grtz Rob

TC / DCC - N Spoor - Koploper -tijdperk V/VI Duits
Ga naar bovenaan de pagina

lok1614

Netherlands
14 Posts

Geplaatst - 09 dec 2009 :  11:27:44  Toon profiel  Bezoek de homepagina van lok1614  Reageer met citaat
Paul,

Ik kwam er achter dat deze wens is verwezelijkt in de tekst eigenschappen. Dit is percies wat ik voor ogen had.

Dank voor deze oplossing en je steeds mooier worden programma

Een zeer tevrede gebruiker en met vriendelijke groet
Peter
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina